alefbatour

alefbatour

آژانس مسافرتی الفبای سفر| تور گردشگری، خرید آنلاین بلیط هواپیما، رزرو هتل و تور گردشگری بهار 1400
alefbatour

alefbatour

آژانس مسافرتی الفبای سفر| تور گردشگری، خرید آنلاین بلیط هواپیما، رزرو هتل و تور گردشگری بهار 1400

جاذبه های گردشگری ارمنستان را بشناسید

جاذبه های گردشگری ارمنستان را بشناسید
ارمنستان یکی از جذاب ترین مقاصد گردشگری نزدیک ایران است. جاذبه های گردشگری ارمنستان آنقدر زیاد است که وقتی به ارمنستان سفر می کنید نا امید نخواهید شد.



ایروان یکی از شهرهای زیبا و معروف ارمنستان است. همچنین مکان های بسیار دیگری در ارمنستان برای بازدید وجود دارد. در این مطلب می توانید یک نمای کلی از آنچه در ارمنستان باید ببینید را پیدا کنید تا بتوانید سفر خود را به اینجا به درستی برنامه ریزی کنید و از این کشور نهایت لذت را ببرید.

ارمنستان یک کشور غنی از جاذبه های دیدنی و فرهنگی است، ارمنستان یک مقصد مملو از جاذبه های دیدنی می باشد که گردشگران بسیاری را به خود جذب می کند. در ادامه جاذبه های گردشگری کشور ارمنستان را بررسی می کنیم.

جاذبه های گردشگری ارمنستان

۱– ایروان

بزرگترین شهر ارمنستان و پایتخت ایروان، مکانی عالی برای شروع است. این شهر میدان بزرگ جمهوری را در خود جای داده است که یکی از مکان هایی است که اکثر گردشگران تور ارمنستان از آن بازدید می کنند.
ایروان به دلیل آتشفشانی که در خود دارد، شهر صورتی نامیده می شود. هنگام بازدید از ایروان، میدان جمهوری و مجموعه یادبود نسل کشی ارامنه را از دست ندهید.
ایروان شهری عمیقاً تاریخی است. ایروان همچنین خانه مسجد آبی است که تنها مسجد در کل کشور است و همچنین دنیای زیرزمینی شگفت انگیز Levon که یکی از غیرمعمول ترین جاذبه های اروپا است.

۲– ذخیره گاه دولتی شیکاهوق

دومین ذخیره‌ گاه بزرگ جنگلی ارمنستان، ذخیره ‌گاه دولتی شیکاهوگ است که بخش ‌های زیادی از آن تا به امروز اکتشاف نشده باقی مانده است.
اعتقاد بر این است که این جنگل خانه حیواناتی از جمله پلنگ، خرس، بز وحشی و افعی است و همچنین تصور می‌ شود که ذخیره‌ گاه دولتی شیکاهوق حدود ۱۱۰۰ گونه گیاهی دارد، اگرچه جانوران آن هنوز به طور کامل کشف نشده است.
این ذخیره ‌گاه توسط ساخت یک بزرگراه برنامه‌ ریزی ‌شده در سال ۲۰۰۵ تهدید شد، این منطقه همچنین دارای تعدادی آبشار بسیار زیبا برای لذت بردن است.

۳– دریاچه سوان

دریاچه سوان که در قلب ارمنستان قرار دارد، بزرگترین دریاچه این کشور و مکانی زیبا برای بازدید می باشد. این دریاچه توسط صومعه‌ های خیره ‌کننده احاطه شده است.
موج سواری از جمله فعالیت های تفریحی موجود در این دریاچه است، همچنین رستوران ها و کافه های متنوعی در امتداد این دریاچه قرار دارد.
دریاچه سوان دارای تعدادی سواحل محبوب است و از آنجایی که این کشور خط ساحلی ندارد، این بهترین مکان در ارمنستان برای آفتاب گرفتن است، خلیج سوان و کوه های اطراف آن مناظر دیدنی را ارائه می دهند.

۴– پارک ملی دلیجان

پارک کلی دلیجان یکی از جاهای دیدنی دلیجان ارمنستان است. ارمنستان دارای چهار پارک ملی است و پارک ملی دیلیجان یکی از زیباترین پارک های این کشور است.
این پارک که در سال ۲۰۰۲ تأسیس شده است، به خاطر چشمه های آب معدنی دارویی و همچنین آثار طبیعی خود مشهور است. بسیاری از مکان‌ های فرهنگی مهم‌ تر ارمنستان را می‌ توان در محوطه ی این پارک یافت، مکان هایی مانند صومعه هاغارتسین، صومعه گشاوانک و جوختاک وانک، و همچنین صومعه ماتوساوانک و کلیسای آخنابات از جمله ی این مکان ها هستند.

۵– کوه آراگاتس

کوه آراگاتس یکی از خیره کننده ترین مناظر طبیعی ارمنستان است. این کوه دارای مرتفع ترین قله در ارمنستان است و هنرهای صخره ای زیادی در اطراف پایه آن وجود دارد.
برف در تمام طول سال قله ی این کوه را می ‌پوشاند، جنوبی ترین قله از چهار قله آسان ترین صعود را دارد، در حالی که قله شمالی با حدود ۴ هزار متر چالش برانگیزترین است.

۶– دریاچه آرپی

دریاچه سوان در فصل های اوج گردشگری بسیار شلوغ می باشد، اما دریاچه آرپی خلوت تر است. دریاچه آرپی که برای آبیاری و تولید برق آبی استفاده می شود، سرچشمه رودخانه اخوریان نیز می باشد.
در سال ۲۰۰۹ یک پارک جدید در اطراف دریاچه برای محافظت از محیط طبیعی ایجاد شد که حدود ۱۰۰ گونه از پرندگان شناخته شده در این منطقه زندگی می کنند.
دریاچه آرپی همچنین میزبان گیاهان و جانوران غنی است. این دریاچه یکی از بزرگترین زیستگاه مرغان دریایی ارمنی است و فعالیت های تفریحی آن شامل کمپینگ و تورهای پیاده روی است.

۷– نوراوانک

شهر نوراوانک یکی از جاذبه های دیدنی و یکی از زیباترین صومعه ها در کل کشور دارد. نوراوانک به خاطر کلیسای Astvatsatsin معروف است، صخره‌ های قرمز آجری از صومعه ای که در قرن سیزدهم ساخته شده است محافظت می ‌کند.

شهر گیومری در کشور ارمنستان

۸– گیومری

گیومری دومین شهر بزرگ ارمنستان است که برای هر کسی که برای اولین بار به کشور ارمنستان می رود جذاب است. بهترین مکان برای لذت بردن از مناظر گیومری، قلعه سیاه بر روی تپه ای باشد که مشرف به شهر است.
بسیاری از مهم ‌ترین مؤسسات فرهنگی ارمنستان در گیومری هستند، مانند موزه زندگی اجتماعی و معماری ملی جیومری وهمچنین خانه موزه خواهران اسلامازیان و خانه موزه سرگئی مرکوروف است. منطقه تاریخی کومایری قدیمی ترین منطقه گیومری است که هزاران ساختمان باستانی در اینجا یافت شده است.
این شهر در جریان زلزله ۱۹۸۸ به شدت ویران شد و حتی امروز هم می توانید ببینید که در آن زمان چقدر شهر ویران شده است.
در سال ۱۸۳۷، روس ‌ها قلعه ‌ای را به نام الکسانروپل در اینجا ساختند. مجسمه مادر ارمنستان نیز در این شهر قرار دارد. گیومری همچنین خانه موزه‌ های جالب، کلیسا ها، بازار و مجسمه ‌های جالب شوروی مانند فواره فلزی نمادین است.

۹– وانادزور

سومین شهر بزرگ ارمنستان وانادزور است که در شمال این کشور واقع شده است. وانادزور یک پایگاه ایده آل برای کشف منطقه زیبای لری است که مطمئنا یکی از بهترین مکان ها برای بازدید در ارمنستان است.
باغ گیاه شناسی ونادزور یکی از بهترین جاذبه های گردشگری این شهر است، چشمه های معدنی فراوان در منطقه لری به این معنی است که طیف وسیعی از چشمه های آبگرم فوق العاده برای لذت بردن در داخل و اطراف وانادزور وجود دارد.
اگرچه ونادزور در درجه اول یک شهر صنعتی است، اما تئاترهای زیادی مانند تئاتر مجلسی بوهم و تئاتر عروسکی وانادزور را نیز در خود جای داده است.

۱۰– قلعه آمبرد

نام این قلعه در زبان ارمنی به معنای دژ در ابرها است، زیرا این مکان در ارتفاع ۲۳۰۰ متری از سطح دریا و در دامنه کوه آراگاتس مرتفع ‌ترین کوه کشور واقع شده است.
این قلعه بین قرن ۱۰ و ۱۳ ساخته شده و یکی از مهمترین نقاط دفاعی در خاک ارمنستان بوده است. امروزه نیز می ‌توانید بقایای قلعه و همچنین کلیسای وهراماشن از قرن یازدهم، حمام و گذرگاه مخفی رودخانه آرکاشن را در آن تماشا کنید.
قلعه آمبرد که قدمت آن به قرن هفتم بازمی‌ گردد، یکی از خیره‌ کننده‌ ترین مکان‌ های دیدنی در ارمنستان است. این قلعه که قبلاً جزو نقاط دفاعی و نظامی اولیه پادشاهی ارمنستان بوده است، در حدود یک ساعت از شهر ایروان پایتخت این کشور فاصله دارد. بارش برف می‌ تواند قلعه را در ماه‌ های زمستان غیرقابل دسترس کند.

۱۱– صومعه گغارت

مجموعه صومعه گغارت متعلق به قرن چهارم یکی از دیدنی های ارامنه است که به فهرست میراث جهانی یونسکو راه پیدا کرده است.
چیزی که آن را خاص می کند این واقعیت است که بسیاری از کلیساها و مقبره ها در صخره تراشیده شده اند و معماری قرون وسطایی ارمنی را در بهترین حالت خود نشان می دهد.
کلیسای اصلی این مجموعه ۸۰۰ سال پیش ساخته شده است، اما تاریخچه صومعه به قرن چهارم باز می گردد. زمانی که توسط گریگوری روشنگر تأسیس شد.
از قرن دوازدهم، زمانی که بقایای حواریون اندرو و جان به صومعه اهدا شد، این مکان به یک مقصد محبوب برای زائران تبدیل شد.

۱۲– رصدخانه کاراهونج

کاراهونج که اغلب در سطح بین المللی به عنوان استون هنج بریتانیا از آن یاد می شود، یکی از جذاب ترین مکان هایی است که در طول سفر به ارمنستان می توانید از آن بازدید کنید.
کاراهونج که در نزدیکی شهر سیسیان در استان سیونیک قرار دارد، از بیش از ۲۰۰ مقبره سنگی عظیم تشکیل شده است. در حالی که منطقه اصلی شامل ۴۰ سنگ است که به شکل دایره ای می باشد.

۱۳– خور ویراپ

مناظر کوه آرارات را می توان از سراسر ارمنستان تماشا کرد، اما شاید بهترین مناظر کوه را می توان از صومعه خور ویراپ تماشا کرد.
این مکان یکی از مهم ترین مکان های تاریخی در ارمنستان است، زیرا گریگوری روشنگر به مدت ۱۴ سال قبل از درمان بیماری شاه تردات سوم در آن زندانی بوده است.

۱۴– صومعه سناهین

مجموعه صومعه سناهین در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. این بنا در زمان مشابه و با هدفی مشابه ساخته شد و یکی دیگر از شاهکارهای معماری ارمنستان است.
در این مجموعه صومعه ۱۶ بنا و اشیاء از جمله کلیساهای سنت گریگوری و سنت هاروتون و همچنین خاچکارهای متعددی وجود دارد که بیشتر به نقوش گیاهی تزئین شده اند.

۱۵–  موزه اربونی

ایروان یکی از قدیمی ترین شهرهای جهان است که تقریباً در سال ۷۸۲ قبل از میلاد تأسیس شده است و شما می توانید تاریخچه زیادی از این شهر را در محوطه باستان شناسی موزه اربونی مشاهده کنید.
این موزه در بخش جنوبی ایروان بر روی تپه آرین برد قرار دارد. می توان از اولین سکونتگاه های ایروان، قلعه اورارتویی اربونی، جایی که آرگیشتی اول در کاخ خود زندگی می کرد، بازدید کرد.
موزه مملو از ساخت و سازهای باستانی، مصنوعات و موارد دیگر است. این یکی از بهترین مکان های دیدنی ایروان است.

تصویری از معبد گارنی ارمنستان

۱۶– معبد گارنی

نه چندان دور از پایتخت، یکی از معابد بت پرستان وقف شده به خدای خورشید قرار دارد، این بهترین نمونه از بناهای تاریخی ارمنستان پیش از مسیحیت است.
معبد گارنی در جریان زلزله قرن هفدهم ویران شد، اما از سنگ های اصلی در بازسازی استفاده شد. این مرکز اصلی نئوپاگانیسم در ارمنستان و یکی از جاذبه های گردشگری اصلی این کشور است.

یکی دیگر از کشورهایی که می توانید در نزدیکی ایران از آن بازدید کنید، کشور گرجستان است. برای اطلاع از قیمت تور باتومی گرجستان و همچنین سایر تورهای خارجی می توانید به آژانس مسافرتی الفبای سفر مراجعه کنید و ارزان ترین تورهای مسافرتی در سراسر کشور را به صورت آنلاین خریداری کنید.

سفرهای لوکس و ارزان با آژانس هواپیمایی الفبای سفر

با رزرو انواع تور مسافرتی ترکیبی، داخلی و یا خارجی آژانس مسافرتی الفبای سفر (Alefbatour.com)، سفری عالی را برنامه ریزی و دنیا را کشف کنید.

ارزانترین پکیج های تور استانبول، تور آنتالیا، تور کوش آداسی، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور چین، تورهای اروپایی و تورهای لوکس و لاکچری آژانس مسافرتی الفبای سفر پل ارتباطی میان شما و رویاهایتان هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد