alefbatour

alefbatour

آژانس مسافرتی الفبای سفر| تور گردشگری، خرید آنلاین بلیط هواپیما، رزرو هتل و تور گردشگری بهار 1400
alefbatour

alefbatour

آژانس مسافرتی الفبای سفر| تور گردشگری، خرید آنلاین بلیط هواپیما، رزرو هتل و تور گردشگری بهار 1400

فهرست کشورهای پذیرنده ویزای شینگن

اروپا قاره ای بزرگ است اما کشورهای مستقل بسیاری دارد. در شرایط عادی، سفر از طریق چند کشور به معنی چندین بار درخواست ویزا و کنترل گذرنامه است. اما با داشتن ویزای شینگن و ورود از طریق هر یک از کشورهای عضو منطقه شینگن، به طور کلی می‌توانید بدون عبور مجدد از ایست‌های بازرسی و کنترل گذرنامه، به هر یک از کشورهای عضو دیگر دسترسی داشته باشید. به همین ترتیب، با داشتن ویزای شینگن، نیازی به درخواست ویزا برای هر یک از کشورهای عضو شینگن به صورت جداگانه و مستقل ندارید؛ بنابراین در وقت و پول صرفه جویی می‌کنید و نیازی به کارهای اداری زیادی ندارید.

نمونه‌ای از ویزای شینگن

تصویری از ویزای شینگن

لیست کشورهای شینگن

کشورهای منطقه شینگن شامل 26 کشور است. فهرست کشورهای عضو شینگن عبارت‌اند از: اتریش، بلژیک، جمهوری چک، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایسلند، ایتالیا، لتونی، لیختن‌اشتاین، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، نروژ، لهستان، پرتغال، اسلواکی، اسلوونی، اسپانیا، سوئد و سوئیس. کشورهای کوچک موناکو، سان مارینو و واتیکان در ناحیه شینگن نیستند و روابط رسمی متفاوتی با آن دارند. اما همه آن‌ها مرز مشترکی با کشورهای همسایه شینگن دارند و می‌توان از طریق ویزای شینگن به طور قانونی وارد آن‌ها شد. آندورا قرارداد رسمی با منطقه شینگن ندارد و کنترل‌های دائمی مرزی را حفظ می‌کند. در عوض، آندورا نیز ویزای شینگن را می‌پذیرد. بنابراین، اگر وارد خاک اسپانیا، فرانسه یا ایتالیا شوید، می‌توانید به هر یک از این کشورها نیز وارد شوید. با این حال، ویزای مولتی انتری شینگن (چند ورودی) برای بازگشت به اسپانیا یا فرانسه از آندورا در کنترل مرزی در سمت اتحادیه اروپا لازم است.
اگرچه کشورهای مادیرا، آزور و جزایر قناری عضو اتحادیه اروپا نیستند اما عضو شنگن هستند. از طرفی کشورهای ایرلند، رومانی، بلغارستان، کرواسی و قبرس با اینکه عضو اتحادیه اروپا هستند اما زیرمجموعه کشورهای شینگن محسوب نمی‌شوند.

✔ با مراجعه به لینک درج شده جدیدترین تغییرات در قوانین اخذ ویزای شینگن را بخوانید.

✔ پیشنهاد طلایی به شینگن دارها

✔ کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان

 

نقشه کشورهای عضو شینگن

نقشه کشورهای عضو شینگن

انواع ویزای شینگن

کشورهای منطقه شینگن، به طور معمول یک ویزای شینگن معتبر برای کل منطقه شینگن صادر می‌کنند. همچنین ممکن است ویزاهایی صادر کنند که فقط برای کشور خودشان معتبر باشند و برای سایر کشورهای منطقه شینگن معتبر نباشند. بنابراین بررسی و اطمینان از معتبر بودن یا نبودن ویزا برای کل منطقه شینگن بسیار مهم است. به عنوان مثال دانمارک ویزاهایی صادر می‌کند که فقط برای دانمارک معتبر است. به عنوان مثال فردی با چنین ویزایی اگر بخواهد از طریق فرودگاه آلمان به دانمارک سفر کند، فرودگاه آلمانی از پذیرش این افراد جلوگیری می‌کند (و در غیر این صورت، از دسترسی به امکانات ترانزیت در فرودگاه آلمان جلوگیری می‌شود و مجبور به بازگشت به کشور مبدا خود می‌شوند). اگر چنین ویزایی برای شما صادر شده است، تنها گزینه شما "پرواز مستقیم" است.
بنابراین آنچه را که بعد از کلمه "معتبر برای" (Valid for) نوشته می‌شود بررسی کنید: اگر نوشته شده باشد "کشورهای شینگن" در این صورت وضعیت خوبی برای سفر به کشورهای عضو شینگن دارید. اما اگر نام یک کشور خاص را نوشته باشد از نظر سفر به سایر کشورهای عضو شینگن وضعیت خوبی ندارید و فقط به همان کشور خاص می‌توانید سفر کنید.

شینگن یعنی چه؟

شینگن نام دهکده کوچکی است که در ناحیه جنوب شرقی لوکزامبورگ قرار دارد. این دهکده، جایی است که کشورهای فرانسه، آلمان، بلژیک، لوکزامبورگ و هلند توافق نامه شینگن را امضا کردند.

شهر شینگن

دهکده شینگن که نام آن روی این قرارداد گذاشته شده است

تاریخچه ویزای شینگن

توافق نامه شینگن که در 14 ژوئن 1985 امضا شد‌‌. این قرارداد درواقع پیمانی است که بسیاری از کشورهای اروپایی را به سمت برداشتن مرزهای ملی خود سوق داد‌‌ تا یک اروپای بدون مرز به نام "منطقه شینگن" بسازند. این توافق نامه که در ابتدا فقط توسط پنج کشور اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ امضا شد‌‌، همچنان یکی از بزرگترین مناطق جهان است که کنترل مرز بین کشورهای عضو را پایان داده است.
مفهوم جابه‌جایی و عبور و مرور آزاد بین کشورهای اروپایی به زمان قدیم برمی‌گردد و می‌توان آن را در قرون وسطی یافت. در حالی که از زمان آسیب دیدن اروپا در نتیجه جنگ جهانی دوم‌‌، این ایده در زمان جدید مطرح شد. با این حال‌‌، اقدامات ملموس در این زمینه فقط در دهه 80 صورت گرفت‌‌، زیرا اروپا درگیر یک بحث همیشگی از دو بخش مخالف بود: یکی که از ایده اروپای آزاد بدون بررسی مرزهای داخلی در میان کشورها حمایت می‌کرد‌‌، و گروه دیگر که کاملاً مخالف ای امر بودند.
فرانسه و آلمان دو کشور پیشگام برای برداشتن گام اولیه در رابطه با مفهوم جابه‌جایی آزاد هستند‌‌، آن‌ها گام‌های بزرگی برداشتند و آن‌ها معمولاً توافق کردند که این مفهوم را سرانجام به مرحله بعدی یعنی توافق و اجرا برسانند. این دو کشور در 17 ژوئن 1984 اولین کشورهایی بودند که موضوع فوق را در چارچوب شورای اروپا در فونتنبلو مطرح کردند‌‌. سپس  همه آن‌ها تصویب کردند تا شرایط لازم برای جابه‌جایی آزاد شهروندان را تعریف کنند.
علی رغم اینکه که توافق نامه شینگن از جمله معاهدات و قوانین وضع شد‌‌ه، سال‌ها قبل نوشته شده بود اما اجرای واقعی آن یعنی ایجاد منطقه شینگن سرانجام در 26 مارس 1995 آغاز شد.

توافق‌نامه شینگن با حضورسیاستمدارانی از فرانسه، آلمان، بلزیک، لوکزامبورگ و هلند

14 ژوئن 1985 - در حال امضای توافق‌نامه شینگن با حضورسیاستمدارانی از فرانسه، آلمان، بلزیک، لوکزامبورگ و هلند

راحت‌ترین سفارت برای ویزای شینگن

در میان کشورهایی که ویزای شینگن صادر می‌کنند، کشورهایی هستند که گرفتن ویزای شینگن از طریق آن‌ها راحت و آسان است. کشورهای ایسلند، لتونی، استونی، فنلاند، اسلواکی، لهستان، یونان، جمهوری چک و لوکزامبورگ با ارائه مدارک لازم درصد بسیار بالایی از صدور ویزا دارند.

سخت‌ترین کشور برای ویزای شینگن

برخی از کشورها سخت‌گیری بیشتری برای صدور ویزا دارند و می‌توان گفت به ترتیب کشورهای بلژیک، مالت، سوئد، پرتغال، فرانسه، نروژ، اسپانیا، هلند، سوئیس و اسلوونی نرخ رد و ریجکت ویزای بالاتری نسبت به سایر کشورهای شینگن دارند. اما به طور ویژه برای ایرانیان کشورهای اتریش، فرانسه، آلمان و هلند، سخت‌تر ویزا صادر می‌کنند.

چگونه ویزای شینگن بگیریم؟

با وقت گرفتن از سفارت کشور مورد نظر به صورت اینترنتی یا روش مد نظر سفارت (شرایط سفارت کشورهای مختلف متفاوت است) و ارائه مدارک لازم می‌توانید اقدام کنید. مدارکی که معمولا مورد نیاز است: فرم تکمیل شده تقاضا که معمولا در سایت سفارت موجود است، عکس، پاسپورت معتبر، رزرو بلیط هواپیما برای ورود و خروج از شینگن، رزرو هتل، بیمه پزشکی و گواهی شغلی و وضعیت اقتصادی. (جهت اطلاع از آدرس و تلفن سفارت ها به لینک درج شده مراجعه کنید.)

بخشی از فرم تقاضانامه ویزای شینگنبخشی از فرم تقاضانامه ویزای شینگن

هزینه اخذ ویزای شینگن

هزینه صدور ویزای شینگن بستگی به نوع ویزا و کشور مورد نظر دارد. برای ویزای نوع C که ویزای توریستی است مبلغ 80 یورو به ازای هر فرد بزرگسال باید پرداخت کنید. شما می‌توانید برای اخذ ویزا از شرکت‌های واسطه یا آژانس‌های مسافرتی کمک بگیرید، اگرچه ممکن است هزینه بیشتری پرداخت کنید اما روند صدور ویزا را بهتر طی می‌کنید و از تجربیات آن‌ها استفاده می‌کنید و احتمال گرفتن ویزا بالاتر می‌رود.

ویزای شینگن ارزان

به طور کلی نمی‌توان گفت کدام کشورها ارزان‌ترین ویزای شینگن را دارند. اما شما می‌توانید کشورهایی را انتخاب کنید که هزینه‌های سفر کم‌تری دارند. برای مثال می‌توانید هزینه‌های بلیط هواپیما، هتل و اقامت کشورها را با هم مقایسه کنید. می‌توان گفت کشورهای لاتویا، لیتوانی، ایسلند، یونان، اسپانیا، ایتالیا، جمهوری چک، لهستان و پرتغال هزینه ویزای کم‌تری دارند.

شهر بالن ترکیه را بشناسید

شاید هنگامی که سرگرم تماشای عکس ها و فیلم ها در اینستاگرام و یا سایت ها هستید با تصاویری مواجه شوید که در نوع خود منصر به فرد باشند. تصاویری چون بالن های عظیم و رنگارنگی که در فراز منطقه ای با سنگ های مخروظی شکل در حال پرواز هستند و بسیاری از این موقعیت ها استفاده می کنند تا بهترین و زیباترین عکس ها را از خود ثبت کنند. کاپادوکیه (کاپادوکیا) دقیقا همینجاست! این جا یکی از خاص ترین مناطق دنیا می باشد که مخصوص تجربه تفریحات منحصر به فرد است. قطعا شروع این همه لذت و هیجان با رزرو تور ترکیه و کاپادوکیه است.

حال کمی با کاپادوکیه که به شهر بالن ها در ترکیه معروف است آشنا شویم.

مناطق مختلف کاپادوکیا را به صورت زنده تماشا کنید


 

کاپادوکیه کجاست؟

کاپادوکیا منطقه ای زیبا در مرکز ترکیه (استان نوشهیر) است که به دلیل مناظر افسانه ای، خانه های غارنوردی، صخره های قابل توجه و البته صدها بالون که هر روز صبح هنگام طلوع آفتاب در آسمان اوج می گیرند، شهرت و محبوبیت خاصی دارد. همچنین پیاده روی بسیار جذاب در این منطقه نیز از تفریحات هیجان انگیز می باشد که در واقع  امکان کاوش در تمام مسیرهای مختلف را فراهم کرده است.

منطقه کاپادوکیا در وسط یک منطقه آتشفشانی فعال آناتولی مرکزی واقع شده است. میلیون ها سال پیش سه کوه Erciyes ، Hasandağ و Güllüdağ آتشفشان فعال بودند. در واقع این فعالیت در دوره نوسنگی اتفاق افتاده و فوران های آتشفشانی چنان شدید بود که در بعضی از نقاط ضخامت گدازه تا 150 متر هم می رسید. در طول میلیون ها سال، آتشفشان ها، باد، باران و موجب شده اند تا مجسمه هایی در این منطقه پدیدار شوند. این سنگهای بازالت باقی مانده حال ساختارهای مخروطی شکل به خود گرفته اند که ارتفاع برخی از آنها به 45 متر می رسد. در قرن چهارم درون صخره‌های ایجاد شده مردم شبکه‌ای از تونل‌ها حفاری کرده‌اند. که این تونل‌ها بخش‌های پناهگاه، اقامتگاه، انبار و معابد را به هم وصل می‌کند. تمامی شهر بر اساس مجموعه‌ای از تونل‌ها شکل گرفته است. که آن را به بزرگ‌ترین مجموعه تونل مسکونی دنیا تبدیل کرده است.

شاید جالب باشد که بدانید نام قدیم کاپادوکیه (katpatuka) از زبان پارسی باستان به معنای سرزمین اسبهای زیبا گرفته شده است.

در سفر به کاپادوکیه می خواهید در این منطقه اقامت کنید؟ به لینک زیر مراجعه کنید

بهترین اقامت در هتل غارهای کاپادوکیه

نقشه کاپادوکیا ترکیه

کاپادوکیه در نقشه ترکیه

جاذبه های دیدنی کاپادوکیه

شاید معروف ترین جاذبه در شهر کاپادوکیه همان بالن هایی باشند که در فیلم و عکس های مختلف این بخش در حال تماشای آن هستید. اما دیدنی های کاپادوکیه فقط به این یک مورد ختم نمی شود. موارد زیر جز اماکن دیدنی کاپادوکیه یا همان شهر بالن ها هستند:

روستای گورمه در کاپادوکیه

گورمه، روستایی که زیباترین نمای پانوراما غروب و طلوع خورشید را از آن خود کرده است. به همین دلیل صبح ها و عصرها بسیار شلوغ می شود. با وجود ازدحام جمعیت، جایی که میتوان بهترین عکس های بالون همزمان با طلوع و غروب را ثبت کرد همین روستای گورمه است. 

روستای گورمه در کاپادوکیه

نمایی زیبا در گورمه

دره رز

دره رز یکی از منحصر به فرد ترین جاذبه های کاپادوکیه ترکیه می باشد. این مکان در زمان غروب خورشید رنگ صورتی را به خود می گیرد و بسیاری از توریست های ترکیه برای تماشای این منظره به سوی دره رز می روند. یکی از ویژگی های این دره این است که یک طرف آن تقریبا در تمام روز به صورت خط الراس در معرض آفتاب و دیگری کاملا در سایه قرار دارد. 

دره رز کاپادوکیه

دره رز معروف به دره صورتی

شهر زیر زمینی کایماکلی

در 19 کیلومتری شهر نوشهیر، در داخل ارگ کایماکلی، مسیحیان برای به امان ماندن از حملات اعراب پناهگاه هایی را ایجاد کردند. شهر زیر زمینی کایماکلی دارای 8 طبقه است که فعلا 4 طبقه آن برای عموم باز است. در این شهر زیرزمینی امکان زندگی حتی به صورت دست جمعی وجود داشته است.

شهر زیر زمینی کایماکلی  

نمایی از شهر زیر زمینی کایماکلی

بالن سواری در کاپادوکیه

منطقه کاپادوکیا متشکل از چند روستا است که خانه های هرکدام در دل کوه و صخره ها همچون غارها ایجاد شده اند. یکی از تفریحات و البته عواملی که موجب شده است تا این منطقه توریست ها را تحت تاثیر خود قرار دهد فستیوال بالن سواری آن می باشد و به همین دلیل است که این منطقه به شهر بالن ها معروف است. شرکت های متفاوتی ارائه دهنده خدمات پرواز هستند و باتوجه به تعداد ظرفیت، میزان ارتفاع، بیمه و ساعت پرواز دارای قیمت های گونگونی هستند. 

کاپادوکیه معروف به شهر بالن ها

عکس کاپادوکیه ترکیه

شرایط بالن سواری در کاپادوکیه

قوانین و شرایط های گوناگونی باتوجه به اینکه شرکت های متفاوتی ارائه دهنده خدمات برای بالن سواری هستند وجود دارد که به شرح زیر می باشند:

  1. بالن سواری در کاپادوکیه از اول صبح انجام می شود و توریست ها می توانند طلوع آفتاب را نیز از در داخل بالن ها و از ارتفاع تماشا کنند.
  2. زمان پروازها اکثرا یک ساعته است.
  3. قبل از پرواز مسافران از خدمات بیمه بهره مند می شوند.
  4. تعداد ظرفیت موجود بین 14 الی 25 نفر است.
  5. در طول مسیر از حاضرین و مسافران پذیرایی می شود.
  6. هنگام پر کردن فرم پرواز با بالن ها نام شخصی که در آن قرار داد نوشته می شود به عنوان رهبر گروه است و هرگونه تغییرات در پرواز به او اطلاع داده می شود.
  7. مسافرانی که قصد دارند بلیط پرواز خود را کنسل کنند می توانند از چند روز قبل به شرکت مرتبط اطلاع دهند تا هزینه پرداخت شده باز گردانده شود.
  8. گاهی اوقات پروازها به دلیل شرایط بد جوی کنسل می شوند. با این حال جای نگرانی نیست و در اولین فرصت پرواز انجام می شود.
  9. مسافرانی که از خدمات و پرواز خود رضایت ندارند می توانند شکایت خود را در دفتر مرکزی بالن ها تنظیم و ارائه نمایند.

هزینه بالن در کاپادوکیه

آوریل تا اکتبر فصل بالن سواری در کاپادوکیا

انواع پروازها و هزینه بالن سواری در کاپادوکیا

  1. پرواز شخصی: این پرواز مخصوص افرادی است که قصد دارند برای روزها و مناسبت های خاص آن را رزرو کنند که ساعت پروازی بستگی به درخواست مسافران دارد و هزینه آن از 1500 یورو می باشد.
  2. پرواز لوکس: در این نوع پرواز می توان حداکثر یک ساعت و نیم و با پرداخت حداقل 200 یورو البته در میان افراد کمتری بین 10 تا 15 نفر پرواز کرد.
  3. پرواز استاندار: با پرداخت 110 یورو این پرواز با ظرفیت 15 تا 20 نفر بر فراز منطقه پرواز کرد.

گردشی در ترکیه

آشنایی با بهترین مسیر دوچرخه سواری

چشیدن طعم بی نظیر قهوه ترک در ترکیه

سوالات متداول

1- چگونه به کاپادوکیا برویم؟ 

می توانید به فرودگاه کاپادوکیه در نوشهیر بروید و سپس از آن جا با پیمودن 40 کیلومتر راهی منطقه کاپادوکیه شوید.

2- فاصله شهر کاپادوکیه تا استانبول چقدر است؟

فاصله دو شهر 730 کیلومتر است که با هواپیما 1 ساعت 20 دقیقه زمان می برد.

3- فاصله کاپادوکیا تا وان چقدر است؟

فاصله بین وان تا کاپادوکیه 742 کیلومتر است.

4- سفر زمینی به کاپادوکیا از تهران چقدر زمان می برد؟

حداقل بین 22 تا 24 ساعت سفر از تهران تا کاپادوکیه زمان می برد.

آزمایشگاه های مورد تایید قطرایرویز

از تاریخ 13 آگوست 2020، با اعلام ایرلاین قطرایرویز شهروندان کشورهای ایران، بنگلادش، برزیل، عراق، پاکستان، فیلیپین و سری‌لانکا که می خواهند با این شرکت هواپیمای یسفر کنند میبایست نتیجه منفی آزمایش آرتی‌پی‌سی‌آر RT-PCR کووید 19 خود را ارائه دهند.

توجه: نتیجه آزمایش میبایست تا 96 ساعت قبل از حرکت پرواز از یکی از آزمایشگاه‌های معتبر صادر شده باشد. فهرست آزمایشگاه‌های مورد تایید در ایران به شرح زیر می باشند:

وضعیت پروازهای قطرایرویز در کرونا

لیست آزمایشگاه‌های مورد تایید قطر ایرویز در تهران

نام آزمایشگاهشماره تماسآدرس
آزمایشگاه آرامش22139016سعادت‌آباد، میدان کاج، خیابان نهم، پلاک 2
آزمایشگاه قلهک22600413خیابان شریعتی، خیابان کدویی، پلاک 5
بیمارستان نیکان29121000میدان اقدسیه، ابتدای بلوار ارتش، ورودی اراج، خیابان ٢٢ بهمن
بیمارستان پارس82199151بلوار کشاورز، خیابان عبدالله زاده، کوچه رستاک
آزمایشگاه پیوند5-22264144خیابان شریعتی، خیابان دستگردی، پلاک 174
بیمارستان عرفان22358435سعادت‌آباد، بین بلوار شهرداری و چهارراه سرو، خیابان شهید ریاضی
بیمارستان عرفان نیایش49796000بزرگراه نیایش غربی، بعد از کبیری طامه، خیابان امام حسین، چهارراه بهار، پلاک 17
بیمارستان خاتم‌الانبیاء88884040خیابان ولیعصر، بالاتر از بلوار میرداماد، خیابان رشید یاسمی
آزمایشگاه کیوان88706555خیابان شهید بهشتی، بعد از سینما آزادی، به طرف خیابان ولیعصر، پلاک ۴۹۸ طبقه همکف
بیمارستان دی88771374خیابان ولیعصر، نبش شهید عباسپور


لیست آزمایشگاه‌های مورد تایید قطر ایرویز در اصفهان

نام آزمایشگاهشماره تماسآدرس
آزمایشگاه نوبل36246204تقاطع حکیم نظامی
آزمایشگاه یاران32241100خیابان شمس‌آبادی، ساختمان خورشید

لیست آزمایشگاه‌های مورد تایید قطر ایرویز در مشهد

نام آزمایشگاه

شماره تماس

آدرس

آزمایشگاه پاتوبیولوژی مشهد۰۵۱۳۸۵۴۸۴۴۹مشهد، سه راه جم، نبش پاسداران ۱۰
آزمایشگاه دکتر اجتهادی نژاد۰۵۱۳۸۴۲۷۰۵۶مشهد، خیابان احمداباد، راهنمایی ۳، پلاک۸
آزمایشگاه پردیس۰۵۱۳۸۴۴۲۰۱۶مشهد، احمدآباد، مقابل بیمارستان قائم، ساختمان ۷۳، طبقه منهای یک
آزمایشگاه جهاد دانشگاهی۰۵۱۳۸۵۴۰۰۰۰مشهد، خیابان رازی غربی
آزمایشگاه نیکان۰۵۱۳۸۴۷۶۶۸۰مشهد، احمدآباد، خیابان عارف ۲، نبش پرستار ۱/۸، طبقه همکف

لیست آزمایشگاه‌های مورد تایید قطر ایرویز در شیراز



نام آزمایشگاه

شماره تماس

آدرس

آزمایشگاه نیلو۰۷۱۳۲۳۰۴۸۳۴شیراز، خیابان هفت تیر، ساختمان نقش
آزمایشگاه راز۰۷۱۳۲۳۳۳۴خیابان معدل ، مرکز پزشکی راز
آزمایشگاه پیوند۰۷۱۳۲۳۱۸۷۰۰شیراز، خیابان اردیبهشت، حدفاصل بیست متری و صورتگر، نبش کوچه ۲، جنب برج الکترونیک
آزمایشگاه پارس۰۷۱۳۲۳۳۸۶۸۸شیراز، هدایت شرقی
آزمایشگاه سینا۰۷۱۳۲۳۳۵۹۴۷شیراز، خیابان معدل

موارد زیر مستثنی هستند

  • کودکان زیر 12 سال درصورتی که همراه یکی از اقوام خود که نتیجه آزمایش منفی دارد سفر نمایند.
  • نوزادان

توجه: کودکان زیر 12 سال که بدون همراه سفر می کنند از این قاعده مستثنی نیستند و باید از یک مرکز پزشکی تاییده شده، گواهی داشته باشند.

توجه: مسافران باید دو نسخه از نتیجه آزمایش را به همراه داشته باشند، و باید یک فرم تأییدیه را پر کرده و به همراه نتیجه آزمایش RT-PCR شان تحویل دهند. این فرم در لینک زیر موجود است:

تکمیل فرم هواپیمایی قطر

برای مشاهده اخبار بیشتر از بازگشایی مرز ترکیه و همچنین وضعیت عبور و مرور از مرزهای ایران به کشورهای خارجی

به لینک های درج شده مراجعه نمایید.

چه کشورهایی از طریق خرید خانه اقامت می دهند

راحت ترین کشور برای گرفتن اقامت کدام است؟ خرید ملک ارزان در اروپا چگونه است؟ اقامت از طریق خرید ملک در ترکیه، اسپانیا، کانادا، آلمان، سوئد

و دیگر کشورها چه مراحلی دارد؟ برای رسیدن به جواب این سوالات همراه ما باشید.

امروزه مهاجرت برای افراد به یک دغدغه تبدیل شده است. در این باره سوالات متداولی وجود دارد مثلا راحت ترین کشور برای اقامت کدام است؟ بهترین کشور برای مهاجرت ایرانیان چیست؟ یا اگر بخواهیم کمی جزئی تر و با معلومات نسبتا بیشتر جستجو کنیم این است که مثلا راحت ترین راه اقامت آلمان چگونه است؟ یا راه های مهاجرت به کانادا شامل چه مواردی است و ... همه و همه تنها نمونه ای از سوالاتی است که ایرانیان برای انتخاب یک مقصد باتوجه به شرایط برای مهاجرت و اخذ اقامت به دنبال جستجو آن ها هستند. در این بخش قصد داریم شما را با یکی از روش های مهاجرت و اخذ اقامت آشنا کنیم.

راحت ترین کشور برای گرفتن اقامت

راحت ترین کشور برای گرفتن اقامت کدام است

اقامت از طریق خرید ملک

در کنار تحصیل و کار یکی از راه هایی که برای مهاجرت و سپس اخذ اقامت وجود دارد، سرمایه گذاری از طریق خرید خانه است. اما اینکه بهترین کشورها برای اقامت از طریق خرید ملک کدام هستد نیز در نوع خودش یکی از موضوعات پراهمیت است. 

سرمایه گذارانی که قصد خرید ملک را دارند همواره دو هدف بسیار مهم را در نظر می گیرند. 1- اخذ اقامت از طریق خرید خانه 2- افزایش سود از بابت خرید ملک 

شما نیز اگر همین قصد را دارید مطمئنا در نگاه اول دو هدف گفته شده را در نظر خواهید گرفت اینکه تنها به اخذ اقامت راضی هستید یا اینکه کمی بلندپروازانه تر به این موضوع نگاه می کنید و قصد دارید سود بیشتری نیز دریافت کنید. پس باتوجه به اهمیت این موضوع بهتر است همواره ریزبینانه تر به آن نگاه کنید.

توجه داشته باشید که برای اخذ اقامت از طریق خرید خانه مخصوصا در میان کشورهای اروپایی کمی تفاوت وجود دارد و به این شکل نیست که قوانین برای تمامی آن ها یکسان باشد. همچنین پس از آنکه مجوز را برای خرید ملک در اروپا اخذ کردید می توانید خانواده تان را به عنوان همراه با خود ببرید. پروسه آن هم به این شکل است که در کشورهای قاره سبز پس از 5 سال می توانید اقامت دائم اروپا را اخذ کنید و سپس بعد از یک تا دو سال درخواست خود را برای شهروندی و دریافت پاسپورت کشور مورد نظر ارائه دهید.  

اخذ اقامت از طریق خرید ملک

نحوه خرید ملک ارزان در اروپا

بهترین کشورها برای خرید ملک

از بهترین کشورها برای خرید خانه می توان موارد زیر را نام برد.

  • ✔ اسپانیا
  • ✔ پرتغال
  • ✔ قبرس
  • ✔ ترکیه
  • ✔ یونان

اقامت از طریق خرید ملک در اسپانیا

اقامت کشور اسپانیا از طریق خرید ملک یکی از راه های مهاجرت به این کشور بی نظیر است. برای این کار دو راه وجود دارد 1- می توانید به ارزش 150 هزار یورو در این کشور سرمایه گذاری کنید به این شرط که در یک سال نخست می بایست 184 روز را در اسپانیا اقامت کنید و سپس برای تمدید اقامت خود به صورت سالانه اقدام کنید و نهایتا بعد از 5 سال اقامت دائم اسپانیا را دریافت نمایید. 2- راه دوم روش گلدن ویزای اسپانیا است که با سرمایه گذاری به ارزش 500 هزار یورو بعد از 5 سال می توانید اقامت این کشور را اخذ نمایید. فرق آن با روش اول این است که دیگر لازم نیست 184 روز اقامت داشته باشید. 

اقامت اسپانیا از طریق خرید ملک

اخذ اقامت اسپانیا با خرید خانه

اقامت از طریق خرید ملک در پرتغال

گلدن ویزای پرتغال یکی از راه ها برای اقامت با خرید ملک در پرتغال است. با این حالت 3 روش وجود دارد 1- اقدام به سرمایه گذاری به ارزش 280هزار یورو در مناطق کم جمعیت تر کنید و ملکی را خریداری کنید که در حال بازسازی است. اینگونه به مدرن سازی منطقه کمک کرده اید. 2- سرمایه گذاری به ارزش 350هزار در شهرهای بزرگ پرتغال چون لیسبون و سپس اقدام به بازسازی ملک مشخص شده کنید. توجه داشته باشید که در این روش حداقل باید سن 30 سال را داشته باشید. 3- سرمایه گذاری به ارزش 500 هزار یورو برای ملک.

اقامت پرتغال با خرید خانه 

اقامت پرتغال با خرید ملک

اقامت از طریق خرید ملک در قبرس

قبرس، سومین جزیره بزرگ دریای مدیترانه است. جمعیت پایین، اقتصاد روبه رشد و امنیت بالا موجب شده اند که بیش از پیش نظر مهاجران به این کشور جلب شود. با خرید ملک در قبرس به راحتی می توانید اقامت این کشور را اخذ نمایید. جالب است که بدانید این پروسه تنها به 6 ماه زمان نیاز دارد. سرمایه گذاری به ارزش 2 میلیون یورو بر روی املاک مسکونی و یا تجاری یکی از راه های آن است.

اخذ اقامت قبرس

اخذ اقامت قبرس با خرید ملک

اقامت از طریق خرید ملک در ترکیه

ترکیه، سرزمینی در شمال غربی ایران که در سال های اخیر پرطرفدارترین مقصد هم برای زندگی و هم برای گردش در میان ایرانیان بوده و اخیرا تور ترکیه همچون تور استانبول و البته دیگر شهرهای آن با استقبال زیادی مواجه شده اند. با سرمایه گذاری در ترکیه برای خرید ملک به راحتی می توانید اقامت این کشور را دریافت نمایید. توجه داشته باشید که با سرمایه گذاری به ارزش 250 هزار دلار، پاسپورت این کشور را دریافت نمایید. 

اخذ اقامت ترکیه

سرمایه گذاری با خرید ملک در ترکیه

اقامت از طریق خرید ملک در یونان

خرید ملک در یونان می تواند تصمیمی ایده آل برای اقامت در این کشور باستانی و زیبا باشد. با پرداخت کمترین هزینه نسبت به دیگر کشورها می توانید اقدام به اخذ اقامت یونان کنید. با استفاده از گلدن ویزای یونان می توانید با پرداخت 250هزار یورو بعد از 5 سال اقامت دائم یونان را اخذ نمایید.

اقامت در یونان

خرید ملک در یونان

کشورهایی که با خرید ملک اقامت نمی دهند

  • ✔ کانادا
  • ✔ سوئد (کشورهای اسکاندیناوی)
  • ✔ آلمان
  • ✔ اتریش
  • ✔ سوئیس
  • ✔ آمریکا
  • ✔ نیوزلند
  • ✔ سنگاپور
  • ✔ بریتانیا
  • ✔ هلند

در کشورهای ذکر شده این شرایط وجود دارد تا با سرمایه گذاری در آنها چه با خرید ملک و چه اجاره به سود زیادی دست پیدا کنید. اما اگر به دنبال تابعیت یا اقامت از طریق خرید ملک در آلمان، سوئد، کانادا و کشورهایی که در بنام برده شدند هستید باید گفت این امر میسر نیست و با مشاوره از طریق متخصصان می توانید بهترین و مطمئن ترین راه را انتخاب نمایید.

سوالات متداول

✅  با خرید ملک در کجا می توان پاسپورت گرفت؟

می توانید با خرید ملک در قبرس سریع تر از دیگر کشورها پاسپورت آن جا را دریافت کنید.

✅ آیا میتوان با روش هایی از طریق خرید ملک در کانادا اقامت گرفت؟

هر فرد غیرکانادایی می تواند در این کشور ملک خریداری کند اما این سرمایه گذاری منجرو به اخذ اقامت نمی شود.

✅ چگونه با خرید خانه در ترکیه می توان اقامت دائم گرفت؟

اقامتی که از طریق خرید خانه توسط دولت ترکیه به شما تعلق می گیرد از نوع موقتی بوده و میبایست آن را تمدید کنند و سپس بعد از حداقل 5 سال می توان اقدام به اخذ اقامت دائم کرد.

✅ آیا می توانم ملک خودم در قبرس را اجاره دهم؟

می‌توانید به راحتی نسبت به اجاره دادن ملک خود اقدام کنید.

✅ آیا برای خرید ملک در قبرس نیاز به وکیل است؟

بله، بعد از انتخاب خانه موردنظرتان تا موقعی که سند ملک به نام شما انتقال داده شود به حضور یک وکیل معتبر و مورد تایید نیاز خواهید داشت.

✅ آیا سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در اسپانیا سود آور است؟

باتوجه به اینکی اسپانیا همواره جز توریستی ترین کشورهای دنیا محسوب می شود تقاضا برای سرمایه گذاری در آن بالاست پس قیمت خانه صعودی است.

✅ آیا برای اخذ اقامت از طریق خرید ملک داشتن مدرک زبان اجباری است؟

خیر. برای خرید ملک در پرتغال نیازی به مدرک زبان نیست اما هنگامی که خواستید پاسپورت پرتغالی را دریافت کنید می بایست با زبان این کشور آشنایی داشته باشید.

✅ برای خرید ملک در آلمان چه نوع اقامتی به متقاضیان تعلق می گیرد؟

باتوجه به این که با خرید ملک در آلمان نمی توان اقامت گرفت. تنها ویزای توریستی بلند مدت به متقاضیان تعلق می گیرد.

نظر مردم اروپا و توریستهای خارجی درمورد سفر به ایران

ظر مردم دنیا و توریست های خارجی درمورد ایران و نظر آمریکایی ها و اروپایی ها درباره سفر به ایران چیست؟

چند درصد مردم دنیا ایران را میشناسند؟ نظر و کامنت خارجی ها درباره ایران 

مردم جهان درباره ایران چگونه فکر می کنند؟ سوالی است که در ذهن نه تنها مردم ایران بلکه مردم دنیا که می خواهند به سرزمین ما سفر کنند وجود دارد. چیزی که غالبا قبلاً تصور می کردند ایران کشوری پرجمعیت، بیابانی و تا حدودی پر خطر است. اما امروز با گسترش فضای مجازی و صفحاتی که بسیاری از ایرانیان از طریق آن ها در تلاش هستند تا ایران را به جهانیان نشان دهند تا کنون به امری موفقیت آمیز تبدیل شده و حال می توان توصیفات جالبی را مخصوصا از زبان توریست هایی که به ایران آمده اند شنید. توصیفاتی چون مهمان نواز ترین مردم، تاریخ غنی، معماری عظیم، بی نظیرترین کویرها، کوه های سبز و جزایر و مکان های آرام اما مسلما موارد گفته شده تمامی نظرات و دیدگاه های جهانیان نیست و در این بخش جالب می خواهیم نظر مردم دنیا درباره ایران را ببینیم. پس حتما حتما همراه ما باشید.

نظر خارجی ها درمورد مردم ایران چی است؟

پرسیدن نظر خارجی ها درباره ایران

نظر مردم کشورهای دیگر درباره ایران

در اولین بخش می خواهیم نگاهی به نظر خارجی ها در مورد ایران که تاکنون به کشور ما سفر نکرده اند داشته باشیم. در این مورد به AgenciaAnadolu یکی از سایت های گردشگری اسپانیایی زبان مراجعه کردیم و این سوال را از یک زوج خارجی که به ایران سفر داشته اند پرسیدیم و جواب و استدلالشان را از هرکدام در این بخش درج کرده ایم.

1- ایرانیان عرب هستند: گفتن اینکه ایرانیان، عرب هستند یکی از بزرگترین اشتباهاتی است که بسیاری از خارجی ها باتوجه به موقعیت جغرافیایی ایران در ذهن خود دارند. اولین چیزی که یک ایرانی هنگام دیدار به شما می گوید این است که "ما عرب نیستیم، ما ایرانی هستیم البته لازم به ذکر است که در ایران اقوام مختلفی چون ترک، کرد، عرب، بلوچ و ترکن زندگی می کنند. اما در واقعیت ایرانیان فارسی صحبت میکنند.

2- ایرانیان، از غربی ها بیزار هستند: وقتی که به ایران سفر کنید ممکن است پیش خودتان فکر کنید که ممکن است رفتار جالبی از سوی آن ها نبینید اما ایرانیان مهمان نوارترین مردم دنیا هستند. اینکه مردم این کشور سعی می کنند تا بهترین سفر را برایتان رقم بزنند.

3-ایران امن نیست: ایران امنیت بیشتری برای توریست ها نسبت به خیلی از کشورها من جمله کشورهای آمریکای جنوبی دارد. اما چیزی وجود دارد این است که وقتی در خیابان قدم می زنید، به ناچار دعوتهایی از مردم دریافت خواهید کرد، خواه چای باشد، یک شام به اشتراک بگذارد، یا حتی شب را در خانه آنها بگذراند درست است از کودکی به ما آموخته شد که با غریبه ها صحبت نکنیم، اما در اینجا همه پیش فرض ها را فراموش کرده زیرا آنها بهترین قسمت سفر شما به ایران خواهند بود.

4- ایرانیان زیر یک چادر در بیابان زندگی می کنند: نمیدانم این تصور از کی و چگونه در ذهن تعدادی از مردم دنیا به وجود آمده است. اما چیزی که مشهود است این است که همچین چیزی واقعیت ندارد و زندگی در ایران مانند بسیاری از کشورهای دنیا جریان عادی خود را دارد.

نظر آمریکایی ها درباره ایران چیست؟

نظر خارجی ها درباره تاریخ ایران چیست؟

ایران در دنیا به چه چیزی معروف است

یکی از سوالات جالبی که اغلب ما ایرانیان در ذهن خود داریم این است که وقتی یک خارجی نام کشور من را می شنود اولین چیزی که به ذهنش می رسد چیست؟ به عنوان مثال وقتی نام کره جنوبی را می شنوید ممکن است به یاد سامسونگ بفتید، یا مثلا آلمان با بنز، برزیل با فوتبال و قهره، فرانسه با برج ایفل و سفر و اسپانیا با رئال مادرید و بارسلونا در ذهن مردم متبادر شوند. اما اینکه چند درصد مردم دنیا ایران را میشناسند و ایران در ذهنشان با چه کلمه ای جا افتاده است می تواند موضوعی جالب باشد. به عنوان مثال به عنوان یک تجربه شخصی وقتی با یک آلمانی برخورد داشتیم هنگامی که نام ایران را شنید اولین چیزی که گفت نام "علی دایی" بازیکن سابق بایرن مونیخ آلمان بود. یا وقتی که نام ایران را به یک شهروند فرانسوی گفتیم اولین ذهنیتش نسبت به کشور "اصغر فرهادی" کارگردان مشهور ایرانی بود. پس اینکه ایران در جهان به چه نامی معروف است در گام اول به برنامه ریزی مدیران در دراز مدت بستگی دارد که در دنیای امروز چه نام زیبایی برای ایران در ذهن مردم دنیا تداعی کنند.

نظر غربی ها در مورد ایران چیست و ایران را با چه چیزی میشناسند؟

مشهورترین کارگردان ایرانی در فرانسه

نظر مردم آمریکا درباره ایران

نظر امریکایی ها راجب ایران نیز می تواند در نوع خودش جالب باشد. با توجه به اینکه بعد از انقلاب سال 57 ارتباطات میان ایران و آمریکا در یک چالش قرار دارد، با این تفاسیر مردم این کشور سخت تر می توانند به ایران سفر کنند با این حال موسسه نظر سنجی " پیو" (pew) طبق نظرسنجی در سال 91 نظر مردم دنیا را نسبت به ایران مورد ارزیابی قرار داد وآمریکایی هایی که در این نظرسنجی شرکت کرده بودند فقط 15 درصد رای مثبت داده بودند. البته با گذر زمان و توسعه ی فضای مجازی و رسانه این نظرات می تواند دستخوش تغییرات مثبت شود. کما اینکه تا الان تا حدودی این اتفاق افتاده است. در پایین می توانید نظر توریست خارجی درباره ایران را که ملیت آمریکایی دارد و چندی پیش به ایران سفر کرده بود را تماشا کنید. لازم به ذکر است انتشار این کلیپ در فضای مجازی واکنش های جالبی را از سوی ایرانیان و مردم جهان در پی داشته.

نظر مردم اروپا درباره ایران

در همین نظرسنجی مردم روسیه، ترکیه و یونان به ترتیب با 36درصد، 30 درصد و 28 درصد بیشترین خوشبینی را نسبت به ایران داشتند و مردم ایتالیا، فرانسه و آلمان کمترین رای مثبت را از خود ثبت کردند. اخیرا یک گردشگر اروپایی با نام ورونیکا که از چک به ایران آمده بود حرف های جالبی اظهار کرد. وی که اوایل دیدگاه جالبی نسبت به ایران نداشت بیان کرد: بعد از مکالمه با ایرانیان و نحوه برخوردشان با خارجی ها به این نتیجه رسیدم تا به این کشور سفر کنم. در این سفر توانستم به نتایج جالبی برسم که کاملا با قبل از ورودم به ایران تفاوت دارد. نتایجی که رسیدم موارد زیر هستند و پیشنهاد می کنم این کشور را به عنوان مقصد سفرتان انتخاب کنید.

  1. سفر به ایران بسیار ارزان است
  2. ایرانیان نژادشان را دوست دارند
  3. ایرانیان عاشق پیک نیک هستند
  4. مردم ایران خانواده دوست هستند
  5. مردم ایران برای توسعه و پیشرفتشان تلاش می کنند.

کامنت های خارجی ها درباره ایران

در زیر تعدادی از نظرات خارجی ها در فضای مجازی را مشاهده می کنید. همانگونه که گفته شد فضای مجازی می تواند بهترین فرصت برای شناساندن ایران و فرهنگ ایرانی به دنیا باشد تا بتوانیم دیدگاه های خوبی را به جهانیان نسبت به کشورمان منتقل کنیم.