alefbatour

alefbatour

آژانس مسافرتی الفبای سفر| تور گردشگری، خرید آنلاین بلیط هواپیما، رزرو هتل و تور گردشگری بهار 1400
alefbatour

alefbatour

آژانس مسافرتی الفبای سفر| تور گردشگری، خرید آنلاین بلیط هواپیما، رزرو هتل و تور گردشگری بهار 1400

به تماشای شفق های قطبی، بی نظیرترین جاذبه گردشگری روسیه بروید

فقط هشت کشور به قطب شمال منتهی می شوند اما بدون شک روسیه مهم ترین کشور در این محدوده است. اگرچه این به معنای وجود زمستان های بسیار سرد و یخبندان با شب های طولانی است که به مدت چند هفته به طول می انجامد. اما یک جاذبه مهم در این کشور به نام شفق قطبی وجود دارد. در این مطلب بهترین مناطق منحصر به فرد برای مشاهده شفق قطبی روسیه را آورده ایم. با ما همراه باشید.

تماشای شفق های قطبی روسیه

مورمانسک، شبه جزیره کولا

مورمانسک در شمال غربی روسیه و نزدیکی فنلاند واقع شده است و بیش از 40 روز از سال را در شب غرق می شود و آن را به یکی از مقاصد برتر جهان برای دیدن شفق قطبی روسیه و از بهترین جاذبه های گردشگری روسیه تبدیل می کند. شما می توانید با قطار (30 ساعت) یا پرواز (2 ساعت) از مسکو یا سن پترزبورگ به مورمانسک بروید. این منطقه برای تجربه دیدن شفق قطبی از اواخر اوت تا ماه مه، با شرط اینکه دمای شب زیر منفی 10 درجه سانتیگراد باشد، بسیار مناسب است. بنابراین سفر خود را برای اواسط سپتامبر تا اواسط آوریل برنامه ریزی کنید.

شفق های قطبی در مورمانسک روسیه

آرخانگلسک (Arkhangelsk)

یکی دیگر از مناطقی که در آن می توانید شفق قطبی را به خوبی مشاهده کنید، آرکانگلسک (قلب شمال روسیه) می باشد. شفق قطبی در این منطقه از 10 دقیقه تا چند روز پدیدار است و دوام می آورد. پرواز از مسکو به آرخانگلسک (Arkhangelsk) دو ساعت و سفر با قطار حدود 22 ساعت به طول می انجامد.

تماشای شفق های قطبی در روسیه

جای ما را در سرزمین تزارها خالی کنید!

ناریان مار، محبوبیت فراموش شده

این پایگاه فراموش شده شمالی زمانی که مسیرهای آسانتری در سیبری از میان کوههای اورال باز شد اهمیت خود را از دست داد، اما هنوز در بین گردشگران تور روسیه بسیار محبوب است. در افسانه های بومی این منطقه (مانند سوت زدن در هنگام شفق قطبی) در یک سفر واقعا بی نظیر به قلب روسیه غرق شوید، و نهایت لذت را ببرید. شفق شمالی در قطب ناریان مار بسیار زیبا و از چندین رنگ تشکیل شده است که با سوسو زدن همراه می باشد و آسمان شب را به یک رویای واقعی تبدیل می کند. بهترین زمان برای مشاهده شفق قطبی در ناریان مار از نوامبر تا مارس است. این پدیده طبیعی معمولاً با تغییر شدید آب و هوا مشاهده می شود. پرواز به ناریان - مار از مسکو کمی کمتر از سه ساعت طول می کشد.

شفق های قطبی در روسیه

تماشای بهترین شفق قطبی روسیه در نوایا زملیا

این مجمع الجزایر شمالی که تنها با مجوز ویژه قابل دسترسی است، یکی از بهترین مکان ها برای مشاهده شفق های شمالی در آسمان می باشد. در حالی که در جزایر زیبا با دریای یخ زده و در یک شب قطبی قدم می زنید، درخشش شفق های قطبی و گله های گوزن شمالی را تماشا کنید. به راستی که این تجربه فقط یک بار در زندگی کافیست!

خودروی در برف و گردشگران در حال تماشای شفق های قطبی روسیه

شبه جزیره تائیمیر (Taimyr Peninsula)، سرمای بی نهایت

تائیمیر (Taimyr) به "لبه سرما" گفته می شود، زیرا زمستان در این منطقه از 235 روز در جنوب و 285 روز در شمال شبه جزیره، طول می کشد. در زمستان دمای هوای شبه جزیره تایمیر (Taimyr Peninsula) به منفی 40 درجه سانتی گراد تا منفی 60 درجه سانتی گراد نیز می رسد. تائیمیر همچنین به عنوان سرزمین شفق های نادر شمالی نیز شناخته شده است. می توانید با خرید بلیط هواپیما مسکو به این شهر رفته و با هواپیما از مسکو به نوریلسک (4 ساعت) و سپس با اتومبیل به روستاهای دیکسون، ایگکارا یا خاتانگا برسید. این روستاها در واقع به دلیل نمایش نور سفید روشن که فقط در تابستان مشاهده می شود، مشهور می باشند.

کمپ زدن گردشگران برای تماشای شفق های قطبی

سالخارد (یامال)، تنها شهر جهان در شمالی ترین نقطه قطب شمال

سالخارد (یامال) تنها شهر جهان واقع در شمال منطقه قطب شمال، است که در شفق های شمالی غرق می شود. سالخارد به رنگ خاصی از رنگهای محلی است که  به آن نجر هارپ یا چراغ مردگان نیز می گویند. سالکارد شهری است که زمستانی ترین تابستان را نمایش می دهد. به طور کلی شفق های قطبی در سالخارد از ماه اوت تا آوریل قابل مشاهده می باشند، اما بیشتر از ماه نوامبر تا مارس دیده شده که بهترین شفق ها در ژانویه و فوریه مشاهده می شوند. برای رسیدن به سالخارد می توانید از قطار از مسکو (45 ساعت) یا با پرواز مستقیم (2 ساعت)، استفاده کنید.
شفق قطبی در روسیه در مناطق جنوبی تر نیز مثل، کارلیا، والدای، سن پترزبورگ و یکاترینبورگ نیز مشاهده می شود.

شفق قطبی روسیه و خودروی گردشگران در برف

بهترین مناظر عکاسی در بهشت روی زمین

ایجاد لیستی از بهترین مناظر تایلند از میان ده ها منظره عالی موجود در این کشور بسیار دشوار است. با وجود کوه های ناهموار در شمال تایلند، تپه های پوشیده از جنگل در مرکز، چراغ های درخشان پایتخت و سواحل شنی جزایر زیبای تایلند در جنوب این کشور، تقریبا برای هر سلیقه عکاسی، مناظری در تایلند وجود دارد. در این مطلب برخی از بهترین منظره های تایلند را به گردشگران تور تایلند معرفی می کنیم. با ما همراه باشید.

بهترین مناظر گردشگری و مناظر عکاسی در تایلند

پارک ملی دوی اینتانون

در یک پارک ملی 482 کیلومتر مربعی به نام پارک ملی دوی اینتانون (Doi Inthanon) در غرب چیانگ مای، یک قله وجود دارد که از مرتفع ترین سطح در تایلند برخوردار است. این قله نسبت به سطح دریا 2565 متر ارتفاع دارد. خوشبختانه برای لذت بردن از منظره خیره کننده در بالای این قله نیازی به کوهنوردی ندارید، زیرا یک جاده خوب به سمت بالای قله وجود دارد. درآن جا می توانید یک باغ کوچک و زیبا و بهترین منظره از پارک ملی دوی اینتانون تایلند را ببینید.

پارک ملی دوی اینتانون در تایلند از بالای قله بلند آن

درمورد تایلند بیشتر بدانید

تفریحگاه سامت نانگ شی (Samet Nangshe) در نزدیکی پوکت

تفریحگاه سامت نانگ شی (Samet Nangshe) یکی از مشهورترین مناظر و تفریحگاه های فانگ نگا از نظر گردشگران تور پوکت می باشد. تنها 30 دقیقه رانندگی از پوکت و گذر از مسیر واقع شده در تپه، منظره ای خیره کننده از جزایر سنگی خلیج فانگ نگا را در اختیار شما قرار می دهد. در زمان های مشخصی از این منطقه کهکشان راه شیری نیز قابل مشاهده است.

منطقه سامت نانگ شی تایلند و چادر گردشگران

برج بایوک در قلب بانکوک

از زمان تکمیل برج بایوک در سال 1998 یکی از برترین آسمان خراش های بانکوک بوده و از پراتونام (یکی از بهترین مراکز خرید بانکوک) 309 متر بالاتر رفته است. در تور بانکوک دوربین عکاسی خود را برداشته و به بالای این برج بروید. در آنجا می توانید بهترین پس زمینه های عکاسی را از اتوبان ها و ساختمان های اطراف دریافت کنید.

نمایی از شهر بانکوک از بالای برج بایوک بانکوک تایلند

پارک ملی خائویای، زیستگاه فیل ها

پارک ملی خیره کننده خائویای (Khao Yai)، مساحتی بالغ بر 300 کیلومتر مربع دارد که مناظر دیدنی و زیبای فراوانی را برای دیدن و گشت و گذار و همچنین بهترین مناظر عکاسی را در خود جای داده است. با وجود جاده های عالی و رویایی، ماجراجویی و گشت و گذار در این منطقه بسیار لذت بخش است و سوژه های عکاسی بسیاری را برای شما فراهم می کند.

پارک ملی خائویای تایلند

پارک ملی فوچی فا تایلند (Phu Chi Fa)

پارک ملی فوچی فا تایلند (Phu Chi Fa)، حدودا در 90 کیلومتری شرق شهر چیانگ ری واقع شده است و برای رسیدن به آن به یک مسافرت کوتاه نیاز دارید. پارک ملی فوچی فا تایلند (Phu Chi Fa) یکی از بهترین جاذبه های گردشگری تایلند است که توسط گردشگران تور تایلند بسیار محبوب می باشد و حتی این محبوبیت در افراد محلی نیز بسیار زیاد است. به هنگام روز منظره ای خارق العاده از دره رودخانه مکونگ را در این منطقه به دست می آورید. در یک روز نه چندان معمولی، ارتفاع 1،628 متری نیز شما را در بالای ابرها قرار می دهد و آن را به یک منظره مرموز و حالتی مانند غرق شدن در دریای ابر تبدیل می کند.

دریای ابر و غروب آفتاب در پارک ملی فوچی فا تایلند

مناطق بکر و زیبای گوا را بشناسید

گوا شهری ساحلی در جنوب غربی هند و از مکان های گردشگری در بین گردشگران تور گوا نوروز 99 می باشد. برخی جاهای مناطق ساحلی گوا به وسیله مهاجران، گردشگران و ساکنان محلی گسترش پیدا کرده است. در این میان یک سری سواحل در گوا هستند که کسی در آن ها سکونت نداشته و تقریبا جزء مناطق بکر گوا به حساب می آیند. در این مطلب بهترین مناطق گوا که از محبوب ترین جاذبه های گردشگری هند نیز می باشند را به شما عزیزان معرفی می کنیم.

جاذبه های گردشگری گوا هند

گردش در سواحل بکر و زیبای سالست

سالست در شمال گوا یکی از بهترین مکان های گردش در گوا می باشد. در سالست گوا جاذبه هایی برای هر سلیقه گردشگری وجود دارد و در آن می توانید از شهرهای شلوغ گرفته تا سواحل بکر و زیبا را پیدا کنید. کلیساهای بزرگ و مکان های تاریخی بسیاری نیز در این منطقه پذیرای گردشگران تور گوا می باشند.

سواحل سالست گوا در هندوستان

در مورد گوا بیشتر بدانید

گردش در بهترین سواحل خانوادگی کاناکونا

کاناکونا گوا سواحلی آرام و تمیز و همچنین خلوت دارد و بهترین مکان برای خانواده است. کاناکونا زیباترین سواحل گوا را در خود جای داده است و با طیف گسترده ای از تفریحات دیگر یکی از مناطق گردش در گوا می باشد. در کاناکونا گوا جاذبه های گردشگری بسیاری برای گشت و گذار وجود دارد. رفتن به پارک ملی کوتیگائو و دیدن جنگل ها و حیوانات مشهور هند را از دست ندهید.

ساحل زیبای کاناکونا در گوا هندوستان

بازدید از تیسوادی در سفر به گوا

تیسوادی اکثر جاذبه های گردشگری فرهنگی گوا را در خود جای داده است. تیسوادی دارای تعدادی روستای زیبا و سواحل بکر می باشد. در تیسوادی از کلیسا بوم عیسی که شامل مقبره و بقایای سنت فرانسیس خاویار یا محله فانتین هاس گوا که در بخش لاتین این منطقه قرار گرفته است دیدن کنید یا در سواحل بکر و ماسه های سفید این منطقه قدم بزنید و لذت ببرید.

ساحل تیسوادی گوا در هندوستان

استانبول کوچک در مینیاتورک

پارک مینیاتورک استانبول موزه ای در فضای باز با مینی سازه هایی از بیش از 3.000 سال تاریخ است. در این مجموعه می توانید ساختمان هایی را از آناتولی (آسیای صغیر، هم اکنون محدوده آسیایی جمهوری ترکیه)، استانبول و آن چیزی که قبلا قلمرو عثمانی (عربستان سعودی، مصر، رومانی، بوسنی و هرزگوین و ...) بود، با کوچکترین جزئیات پیدا کنید. فضای سبز پارک اکثر محوطه موزه را تشکیل می دهد و وسعت آن به 40.000 متر مربع می رسد. یک رستوران که بتوانید چیزی میل کرده و کمی استراحت کنید، یک زمین بازی برای کودکان، پارکینگ و فضای 15000 متر مربعی از سازه های مینیاتوری نیز در اینجا وجود دارد. از آنجا که این یکی از جاذبه های گردشگری استانبول در فضای آزاد است، تابستان زمانی است که بیشترین تعداد بازدید کنندگان از گردشگران تور استانبول به آنجا خواهند رفت.

موزه مینیاتوری مینیاتورک استانبول

ساخت و ساز و تاریخ پارک مینیاتوری استانبول

این موزه از پارک های مشابه در آمستردام و لندن الهام گرفته شده است. کمیته ای از ترکیه به تحقیقات گسترده ای در مورد پارک های هوای آزاد موجود در خارج از کشور پرداخته و به طرحی بی نظیر برای کشور ترکیه رسیدند. چهارچوب زمانی تاریخی انتخاب شده برای بناهای مینیاتوری در مینیاتورک استانبول بیش از 3000 سال گذشته می باشد و در آن مدل هایی از دوران باستان، امپراتوری روم، امپراتوری بیزانس و امپراتوری عثمانی نشان داده شده و ساخت این پارک در ژوئن 2001 آغاز و در مه 2003 برای بازدید کنندگان کاملا آماده بود و ساخت آن تنها 22 ماه زمان برد. مینیاتورک سریعترین پارک مینیاتوری ساخته شده در تاریخ مدرن است.

موزه مینیاتوری مینیاتورک استانبول

مدلها و ساختارهای پارک مینیاتورک استانبول

این پارک یک کمیته تاریخی دارد که تصمیم می گیرد چه ساختارهای معماری در موزه ارائه شود. یک مجموعه کاملا ماهر از معماران و طراحان و همچنین نرم افزارهای مدرن لازم است تا بازنگری مفصلی از هر ساخت و ساز انجام شود. در کل 13 کارگاه هم در استانبول و هم در خارج از آن وجود دارد که این ساختمانهای کوچک را ساخته و می سازند. مقیاس استاندارد جهانی که برای مدولاسیون مینی سایت ها استفاده می شود 1/25 می باشد و ساختن یک مدل بزرگ به طور متوسط 7-8 ماه زمان می برد اما مدل های کوچکتر سریعتر ساخته می شوند و می توانند در 20 روز تا 1 ماه طول ساخته شوند. از آنجا که مینی سازه ها در زیر آسمان و در هوای آزاد قرار می گیرند، برای ساخت آنها از یک ماده ویژه استفاده می شود.

مسجد ایاصوفیه استانبول در پارک مینیاتوری مینیاتورک استانبول

موزه کریستالی استانبول در مینیاتورک

یک تصویر سه بعدی در فضای کریستالی روشی متفاوت برای دیدن جاذبه های گردشگری استانبول است. برای طراحی یک تصویر سه بعدی جهت ساخت این بناها از لیزر استفاده می شود. تاکنون 16 قطعه ساخته شده کریستالی در این موزه قرار داده شده است. در تور ترکیه از این روش متفاوت برای دیدن مکانهای موردعلاقه خود در یک فضای تاریک و عاشقانه لذت ببرید.

پل کریستالی نورپردازی شده در موزه کریستالی استانبول

موزه پیروزی پانوراما استانبول

کمپین گالیپولی در طول جنگ جهانی اول در این موزه پانوراما به تصویر کشیده شده است. این مجموعه به منظور به تصویر کشاندن روز نبرد در Chanakkale و برای حفظ تاریخ بازگشایی شده و شروع به فعالیت کرده است. این مجموعه مجهز به جلوه های صوتی و نور است و بازدیدکننده می تواند خود را در محیطی از آن روزهای دشوار پیدا کند. سه مدل از سربازان و افراد عادی، بازدید کنندگان را در جو سال 1915 هنگامی که نبرد رخ داده است، قرار می دهد. همچنین در همین تالار نمایشگاهی با عکس هایی از آتاتورک (بنیانگذار جمهوری ترکیه) و گفته های معروف وی برگزار می شود.
راهنمای صوتی به 9 زبان در موزه موجود است.
برای بازدید از کل موزه 1.5 تا 2 ساعت زمان نیاز دارید اما آماده گذراندن یک روز کامل در آنجا باشید.

موزه پیروزی استانبول

بهترین اقامت در هتل غارهای کاپادوکیه

در آناتولی مرکزی ترکیه، کاپادوکیه مقصد گردشگری است که در صدر لیست مقاصد گردشگری بسیاری از مسافران تور ترکیه قرار دارد. دره ها، برخی از سازه های صخره ای و غارهایی که به طور طبیعی شکل گرفته اند، دارای اتاق، کلیساها و حتی اقامتگاه های کنده کاری شده توسط مسیحیان اولیه در طول قرون متمادی هستند. اگر قصد سفر به کاپادوکیه را دارید، اقامت خود را در یکی از هتل غارهای کاپادوکیه برنامه ریزی کنید که جزء بهترین هتل های ترکیه می باشند. در این مطلب برخی از بهترین هتل غارهایی که در کاپاداکویه میزبان گردشگران تور استانبول یا تورهای مسافرتی دیگر به مقصد ترکیه می باشند را به شما معرفی می کنیم.

بهترین هتل غارهای کاپادوکیه ترکیه

هتل سوئیت های غار فوکاس

Phocas Cave Suites (هتل سوئیت غار فوکاس) در دهکده Cavusin واقع شده است و فقط دو مایل با مرکز شهر گورم فاصله دارد. هرچند اتاقها از امکانات راحتی مجهز هستند، اما هنوز هم به وضوح حال و هوای زندگی در غار را دارند و این به جذابیت گردش در کاپادوکیه می افزاید. یک تراس بزرگ مناظر دیدنی و جذاب را ارائه می دهد و از آنجا بسیاری از دودکش های پری منطقه و سازه های سنگی بسیار جذاب را خواهید دید. از صبحانه رستوران که از محصولات محلی تشکیل شده است لذت ببرید.

هتل سوئیت غار فوکاس در کاپادوکیه ترکیه

هتل موزه کاپادوکیه

عازم Uchisar شوید تا اقامت خود را در هتل موزه کاپادوکیه تجربه کنید. این یک هتل لوکس است که اقامت در آن شبیه گذراندن شبی در یکی از موزه های برتر جهان است. در اینجا واحدهای سنگی و غاری در ویرانه های تاریخی مرمت شده را می بینید.  تزئینات موجود در بعضی از اتاق ها عتیقه های بی ارزش می باشند. استخر روباز گرم و تراس از امکانات رفاهی برتر این هتل هستند.

هتل موزه کاپادوکیه ترکیه

سوئیت های غار کاپادوکیه

با اقامت در سوئیت های باشکوه غار کاپادوکیه، بهترین اقامت در کاپادوکیه را خواهید داشت. این هتل در مرکز شهر Goreme (گورم) واقع شده است و در غارهای باستانی قرار گرفته است و همچنین از نظر بنای قرون وسطایی کاملا خاص می باشد. با این حال، تمام این سوئیت ها با وسایل لوکس و مطلوبی مبله شده اند و حتی برخی اتاق های نشیمن و شومینه های اختصاصی را نیز ارائه می دهند.

یکی از اتاق های سوئیت غار کاپادوکیه با تخت دونفره و مبلمان قدیمی

غارهای کایاکاپی

تنها چند مایل با جاذبه های مهم مانند موزه هوای آزاد Zelve و کلیسای النظار، غارهای Premium Kayakapi قرار گرفته اند. در این هتل، شما قادر خواهید بود در اتاق های قرون وسطایی حک شده و درست در صخره ها اقامت داشته باشید و یک محیط بسیار جذاب را تجربه کنید. در داخل آن، دکوراسیون بسیار مجللی وجود دارد و در برخی از بزرگترین سوئیت ها می توانید از ویژگی هایی مانند نقاشی های دیواری سنگی زینتی، مبلمان حجاری شده با دست و حتی جکوزی خصوصی بهره مند شوید. با اقامت در این هتل به یک استخر روباز و همچنین دو رستوران در محل دسترسی خواهید داشت.

تخت دو نفره و جکوزی اختصاصی در هتل غار کایاکاپی کاپادوکیه ترکیه

هتل غار یوناک اوکلری

بسیاری از هتل غارهای کاپادوکیه دارای تاریخچه ای غنی هستند، اما تعداد معدودی از آنها می توانند با هتل غار یوناک اوکلری رقابت کنند، زیرا علاوه بر اینکه از بهترین هتل غارهای کاپادوکیه است، جزء بهترین هتل های ترکیه نیز می باشد. قدمت این هتل به قرن پنجم باز می گردد. مبلمان دستباف و حمام های مرمری از جمله امکانات مجلل است که می توانید در مورد این هتل انتظار داشته باشید. همچنین از این هتل پنج دقیقه پیاده روی دارید تا به پارک ملی تاریخی گورم، جایی که می توانید سوار اسب شوید و منظره ای باورنکردنی از کاپادوکیه را کشف کنید، برسید.

هتل غار یوناک اوکلری در کاپادوکیه ترکیه