alefbatour

alefbatour

آژانس مسافرتی الفبای سفر| تور گردشگری، خرید آنلاین بلیط هواپیما، رزرو هتل و تور گردشگری بهار 1400
alefbatour

alefbatour

آژانس مسافرتی الفبای سفر| تور گردشگری، خرید آنلاین بلیط هواپیما، رزرو هتل و تور گردشگری بهار 1400

هر آنچه که در تور استانبول ترکیه از این شهر باید بدانید

همه چیز درباره استانبول

استانبول با پل زدن بین اروپا و آسیا و داشتن یک تاریخ حماسی، یکی از شهرهای بزرگ جهان است! میراث امپراتوری و سنت های فرهنگی غنی آن را به مقصدی جذاب برای هر گردشگری تبدیل کرده است. برنامه سفر ما در استانبول شما را در اطراف محبوب‌ترین جاذبه‌های شهر و جواهرات پنهان آن می‌برد و بهترین تجربه را از این شهر ماموت به شما می‌دهد

تمام سفرهای ترکیه اول بر استانبول تاکید دارند! شاید دیگر پایتخت ترکیه نباشد (آنکارا است) اما بی‌شماری از بهترین مکان‌ها برای بازدید در ترکیه را دارد!

یکی از باورنکردنی ترین چیزها در مورد استانبول، تاریخ زنده ای است که در هر گوشه ای از آن پیدا می کنید. هنگامی که خود را در غرفه های رنگارنگ بازار بزرگ گم می کنید یا مناظر پانوراما از برج گالاتا را تماشا می کنید، به شما یادآوری می شود که هزاران نفر در طول هزاره هایی که شهر وجود داشته است، همین کار را کرده اند. این نوع احساس فروتنی اما فوق‌العاده است که سفر ما به استانبول در تور ترکیه به شما کمک می‌کند خودتان تجربه کنید!

هر آنچه که در تور استانبول ترکیه از این شهر باید بدانید

فانوس (برج دختر)

بهترین زمان برای بازدید از استانبول

آیا نمی دانید چه زمانی به استانبول سفر کنید؟ خوب، جدا از زمستان های نسبتاً سرد، استانبول از آب و هوای مدیترانه ای معتدل برخوردار است، به این معنی که می توانید در تمام طول سال از استانبول دیدن کنید! بیشتر گردشگران تمایل دارند در طول تابستان به مقصدهای مدیترانه ای مانند استانبول بروند، اما اگر برای موج های گرمای طوفانی و ازدحام جمعیت آماده نباشید، ممکن است بخواهید فصل ملایم تری را انتخاب کنید.

 

بهار و پاییز فصل‌هایی هستند که در آن شدت نور خورشید کاهش می‌یابد، اما دما هنوز به اندازه‌ای دلپذیر است که به گردش در فضای باز تشویق شود. بهار، به ویژه ماه می، زمان خوبی برای بازدید از استانبول است! آب و هوای معتدل گشت و گذار را تشویق می کند و پارک ها با گل های لاله شکوفا می شوند. به دلایل مشابه، سپتامبر یک ماه عالی دیگر برای تعطیلات در استانبول است.

 

اگرچه ما به شما در برابر گرمای شدید تابستان هشدار می دهیم، برنامه ریزی سفر به ترکیه در تابستان - به ویژه برای دوستداران فرهنگ - مزایایی دارد! جشنواره بین‌المللی اپرا و باله آسپندوس هنرها را به تئاترهای باستانی باشکوه کشور می‌آورد و این ویرانه‌های باستانی را بار دیگر زنده می‌کند!

 

هر آنچه که در تور استانبول ترکیه از این شهر باید بدانید

بهترین محله استانبول برای اقامت

39 منطقه همه نقاط فروش منحصر به فرد خود را دارند اما بهترین مکان برای اقامت در استانبول سلطان احمد، مرکز توریستی است. اگر چیز جایگزین بیشتری می خواهید، احتمالاً آن را در کاراکوی مد روز پیدا خواهید کرد.

 

سلطان احمد قدیمی ترین بخش استانبول است و قلب و روح شهر باقی مانده است. برخی از نمادین ترین جاذبه ها را در هر برنامه سفر ترکیه در این منطقه خواهید دید، مانند مسجد آبی و ایاصوفیه! این منطقه فوق‌العاده جوی است، با  کوچه‌های سنگ‌فرش شده و نزدیکی به آب‌هایی که در شهر جریان دارند. تعدادی از بهترین هاستل های استانبول اینجا هستند.

 

از طرف دیگر، کاراکوی بیش از آنکه تاریخی باشد، هیپستر است. این محله جالب ترین محله استانبول است، جایی که نانوایی های سنتی با کافه های پیچیده همزیستی دارند! این شهر به اندازه کافی به شهر قدیمی نزدیک است، اما جاذبه های خاص خود را نیز دارد: از حمام تا مساجد پرآذین، کاراکوی شما را مشغول خواهد کرد!

 

گردش در استانبول

مغازه‌ها، مساجد، کلیساها و موزه‌ها...استانبول جاذبه‌های جذاب و زیبای زیادی دارد که مطمئنیم شما را شگفت‌زده خواهند کرد! برنامه سفر استانبول ما نکاتی را در مورد جواهرات پنهان، توصیه‌هایی که باید ببینید و همه چیزهایی که برای یک سفر عالی به استانبول نیاز دارید ارائه می‌دهد.


رفت و آمد در استانبول می تواند کمی دشوار باشد زیرا ترافیک واقعاً شلوغ است، بنابراین قبل از اینکه در ترافیک قرار بگیرید مطمئن شوید که کجا می روید و چگونه می روید! خوشبختانه، بسیاری از مکان‌های دیدنی استانبول در مجاورت یکدیگر قرار دارند، بنابراین می‌توانید زمان زیادی بین آنها قدم بزنید.


اتوبوس مترو یکی از بهترین راه های رفت و آمد است. اگرچه ارزان است و اتوبوس ها خطوط مخصوص به خود را برای سرعت بخشیدن به سفر دارند، توقف های متعددی نیز وجود دارد که به این معنی است که اتوبوس ها به طرز ناراحت کننده ای پر شده اند!


مترو/تراموا به طور کلی جایگزین بهتری است. استانبول اخیراً به طور فزاینده ای در خدمات سرمایه گذاری کرده است و بسیار کارآمد است.


تاکسی در استانبول فراوان است، اما حتما تاکسی‌هایی با لوگوی رسمی انتخاب کنید و آماده شوید تا از بین بروند. Uber به صورت کوچک در شهر کار می کند، اما شما همچنین می توانید از برنامه BiTaksi برای استفاده از نزدیکترین تاکسی مطمئن استفاده کنید.

ا این حال با داشتن ترانسفر در تور استانبول کمی خیالتان راحت تر است.

 

هر آنچه که در تور استانبول ترکیه از این شهر باید بدانید

حمل و نقل عمومی در استانبول

 

دیدنی های استانبول

بالات

بالات یکی از قدیمی ترین مناطق و بهترین جواهرات پنهان استانبول است. خیابان های شیب دار رنگارنگ و آرام با خانه های چوبی زیبای قدیمی. با باز شدن درهای ساختمان‌های بازسازی‌شده با کافه‌ها و رستوران‌های زیبا، این منطقه هیپستر شاهد تغییرات عظیمی است

 

برج گالاتا

به سمت برج گالاتا بروید، یک برج سنگی قرون وسطایی که بر روی تپه ای ساخته شده و مشرف به کل شهر است. این برج در ساعت 9 صبح باز می شود و هزینه بلیط برای بازدید از بالای آن 25 لیر ترکیه  4دلار است. کافه های مد روز اطراف برج گالاتا را احاطه کرده اند تا بتوانید به راحتی صبحانه و قهوه خود را در آنجا تهیه کنید. نکته: با کارت استقبال در هزینه های استانبول صرفه جویی کنید.

 

مسجد سلیمانیه
با اتوبوس عمومی ۷ دقیقه ای از فنر به سمت ایستگاه بعدی ما بروید: مسجد سلیمانیه. این مسجد سابق و بزرگ‌ترین مسجد استانبول در بالای هفت تپه یک شهر ساخته شده است و تقریباً از هر کجا قابل مشاهده است. معماری زیبای آن تا حدودی مورد توجه قرار نمی گیرد زیرا اکثر بازدیدکنندگان فقط از مسجد آبی دیدن می کنند.

 

مسجد آبی
مسجد آبی (مسجد سلطان احمد) مشهورترین مکان دیدنی استانبول است. فضای داخلی آبی خیره کننده مسجد همان چیزی است که نام مستعار آن را به ارمغان آورده است: مسجد آبی. صبح خود را از ساعت 08:30 صبح شروع کنید تا به زمان نماز و ورود تورها نخورید

هر آنچه که در تور استانبول ترکیه از این شهر باید بدانید

با رزرو کسب تورهای مسافرتی ترکیبی، داخلی و یا خارجی آژانس هواپیمایی الفبای سفر، سفری عالی را برنامه ریزی و دنیا را کشف کنید. ارزانترین پکیج های تور استانبول، تور آنتالیا،تور کوش آداسی، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور چین، تورهای اروپایی و تورهای لوکس و لاکچری آژانس مسافرتی الفبای سفر پل ارتباطی میان شما و رویا هایتان هستند. پس کافیست به آدرس (www.alefbatour.com) مراجعه کنید

منبع: آژانس هواپیمایی الفبای سفر|  www.alefbatour.com

بازدید از نمایشگاه اکسپو با تور دبی نوروز ۱۴۰۱

نمایشگاه اکسپو

از بلندترین آسمان‌خراش جهان گرفته تا بازارهای باستانی که هنوز کالاهای خود را در کوچه‌های تنگ به فروش می‌رسانند، دبی از بسیاری جهات شهر دوقطبی است. شما شهری عظیم پر از شلوغی را خواهید دید که در کنار یک واحه آرام و دور از جمعیت در نزدیکی ساحل قرار گرفته است.

اما در این موقع از سال نمایشگاهی بی‌نظیر در دبی برگزار می‌شود که قصد داریم شما را با آن آشنا کنیم.

اطلاعاتی از نمایشگاه اکسپو دبی

بزرگترین نمایش جهان بیش از ۱۹۰ کشور را برای ۱۸۲ روز سرگرمی، نوآوری و موارد دیگر گرد هم می‌آورد.

تاریخ نمایشگاه اکسپو دبی

نمایشگاه اکسپو، نمایشگاهی جهانی، که هر پنج سال یکبار برگزار می‌شود، معمولاً از ۱ مه تا ۳۱ اکتبر اجرا می‌شود. با توجه به گرمای تابستان در خلیج فارس، قرار بود نمایشگاه دبی ۲۰۲۰ در اکتبر افتتاح شود. سپس همه گیری منجر به تاخیر یک ساله شد، که موهبت الهی برای کشورهایی بود – از جمله ایالات متحده – که تاسیسات خود را به موقع به پایان نرسانده بودند.

اکسپو ۲۰۲۰ یک نمایشگاه جهانی است که در حال حاضر توسط دبی در امارات متحده عربی میزبانی می‌شود، در ابتدا این فستیوال برای ۲۰ اکتبر ۲۰۲۰تا ۱۰ آوریل ۲۰۲۱ برنامه ریزی شده بود. با این حال، به دلیل همه گیری COVID-19 در امارات متحده عربی، تاریخ‌های جدید ۱ اکتبر ۲۰۲۱ الی ۳۱ مارس ۲۰۲۲ برای برگزاری این نمایشگاه در نظر گرفته شده است. علیرغم به تعویق افتادن، برگزارکنندگان نام Expo ۲۰۲۰ را برای اهداف بازاریابی و تجارت در نظر گرفتند. این اولین بار است که نمایشگاه جهانی به جای لغو به تاریخ بعدی موکول می‌شود. مجمع عمومی Bureau International des Expositions (BIE) در پاریس در ۲۷ نوامبر ۲۰۱۳ دبی را به عنوان میزبان معرفی کرد.


نمایشگاه اکسپو دبی چیست؟

محل برگزاری نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ دبی به مساحت ۱۰۸۳ هکتاراست که بین شهرهای دبی و ابوظبی، در نزدیکی مرز جنوبی دبی با ابوظبی واقع شده است. طرح جامع، طراحی شده توسط شرکت آمریکایی HOK است. در اطراف یک میدان مرکزی، تحت عنوان Al Wasl، که توسط سه منطقه بزرگ محصور گشته سازماندهی شده است. هر یک به یکی از موضوعات فرعی نمایشگاه ۲۰۲۰ اختصاص داده شده است یعنی فرصت، تحرک و پایداری.

دبی همچنین بر سرمایه گذاری در بخشهای مختلف مانند رشد اقتصادی، املاک، راههای زیست محیطی و امور عمومی تاکید کرده است. در چند وقت اخیر، دبی سرمایه گذاری‌های عمده‌ای در زمینه املاک و مستغلات انجام داده است و بزرگترین پروژه انرژی خورشیدی جهان را معرفی کرده است که برنامه ریزی شده است تا آغاز نمایشگاه ۲۰۲۰ آغاز شود. شهر دبی همچنین مشتاق اهمیت دادن به روابط عمومی است. این ابتکار، با عنوان برنامه شادی دوبی، دارای ۱۶ برنامه تحت چهار موضوع است که ۸۲ پروژه را در شهر تنظیم می‌کند و هدف آن تبدیل شدن به شادترین شهر تا سال ۲۰۲۰ است. طبق پیش بینی صندوق بین المللی پول، نمایشگاه دبی ۲۰۲۰ با افزایش تولید ناخالص داخلی امارات همراه است.

هدف از برگزاری نمایشگاه اکسپو

هر کشوری که تصمیم می‌گیرد این نمایشگاه را برپا کند هدفی برای آن در نظر گرفته و یک شعار متفاوت برای آن انتخاب کرده است. یکی از مهم‌ترین اهدافی که می‌توان برای اکسپو ۲۰۲۱ دبی عنوان کرد آشنایی با دستاوردها و نوآوری‌هایی است که در عرصه‌های متفاوت اعم از تجارت، فناوری، گردشگری و غیره به دست ایده سازان خلاق، آفریده شده است.

پاویون اکسپو ایران

حضور ایران بصورت پاویون مستقل و ساخت سالن (Self Built Pavilion) خواهد بود و این دومین مرتبه خواهد بود که ایران بصورت مستقل و به شکل پاویون مشارکت خواهد نمود.

در دوره‌های گذشته و تا سال ۲۰۰۰، ایران در پاویون‌های مشترک حضور می‌یافت. و از سال ۲۰۱۵ با دریافت زمین، نسبت به ساخت پاویون با تم ویژه مرتبط با موضوع اکسپو اقدام نمود.

اهداف فرهنگی و اجتماعی ایران در اکسپو:

  • نمایش دستاوردهای نوین
  • معرفی رویکردهای آتی کشور حول محور موضوع اکسپو
  • آشنایی بازدیدکنندگان با اقوام و قبایل و نژادهای ایرانی
  • جاذبه‌های گردشگری کشور

برای سفر به دبی در نوروز برنامه ریزی کنید

بهترین زمان برای بازدید: در هر فصلی از سال می‌توانید به دبی سفر کنید، با این حال، توصیه می‌شود در ماه‌های خنک و دلپذیر زمستانی و اوایل بهار که تور دبی نوروز 1401 ارائه می‌شود (نوامبر تا آوریل) به خصوص اگر از فضای باز لذت می‌برید یا می‌خواهید در نمایشگاه شرکت کنید.

خوب است بدانید که دمای هوای بیرون در تابستان بسیار بالا خواهد بود و به ۵۵ درجه سانتی گراد می‌رسد. با این حال پایان اسفند و اوایل فروردین که تور نوروز عرضه می‌شود بهترین زمان سفر به این شهر است.

مدت زمان پیشنهادی: با هزاران جاذبه و تجربه برای کشف، حداقل به چهار تا پنج روز زمان نیاز دارید تا از برترین جاذبه‌های دبی دیدن کنید.

م میلان در نمایشگاه اکسپو

لوازم مورد نیاز سفر به دبی

لباس: این باید مطابق با زمانی باشد که قصد بازدید از آن را دارید. وقتی نوبت به لباس پوشیدن می‌رسد، برنامه سفر خود را بررسی کنید و بر اساس آن بسته بندی کنید.

  • در سایت‌های مذهبی، خانم‌ها باید لباس‌های گشادی بپوشند که سر، شانه‌ها و زانوهای شما را بپوشاند.
  • پارک‌های موضوعی،  لباس‌های راحت را انتخاب کنید که آشکار نباشد.
  • در سواحل، می‌توانید هر چیزی را که معمولاً در بازدید از ساحل خود می‌پوشید بپوشید. اما، مطمئن شوید که ملایم لباس می‌پوشید و برهنه نمی‌شوید.
  • حالا حتی اگر تابستان یا زمستان است، ملایم لباس بپوشید. اما در عین حال موارد ضروری همچون یک ژاکت کش باف پشمی همراه خود داشته باشید، زیرا مراکز خرید و سایر جاذبه‌های داخلی دارای تهویه مطبوع هستند و بنابراین در هر آب و هوایی فوق‌العاده خنک هستند.

لوازم آرایشی و داروها: علاوه بر کرم‌ها و داروهای آرایشی معمولی‌تان، حتما یک ضد آفتاب با کیفیت خوب نیز تهیه کنید، زیرا دبی در تمام طول سال آفتاب شدید دارد.

سایر لوازم جانبی: کلاه، عینک آفتابی و یک جفت کفش با کیفیت خوب.

گجت‌ها: در دبی چیزهای زیادی برای دیدن وجود دارد به این معنی که اجازه می‌دهد عکس‌هایی با ارزش اینستا نیز داشته باشید. بنابراین با (دوربین، سه پایه و غیره) آماده باشید تا بهترین کلیک‌ها را ثبت کنید.

با رزرو کسب تورهای مسافرتی ترکیبی، داخلی و یا خارجی آژانس هواپیمایی الفبای سفر، سفری عالی را برنامه ریزی و دنیا را کشف کنید. ارزانترین پکیج‌های تور استانبول، تور آنتالیا، تور کوش آداسی، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور چین، تورهای اروپایی و تورهای لوکس و لاکچری الفبای سفر پل ارتباطی میان شما و رویا‌هایتان هستند. پس کافیست به آدرس (www. alefbatour. com) مراجعه کنید

منبع: آژانس هواپیمایی الفبای سفر|  www. alefbatour. com

راهنمای سفر از استانبول به آنتالیا


 

استانبول و آنتالیا از محبوب ترین مقاصد تعطیلات ترکیه هستند. با توجه به بسیاری از مسافرانی که می‌خواهند در سفر ترکیه به این دو شهر سفر کنند، گزینه‌های حمل و نقل زیادی بین این دو شهر وجود دارد.

با وجود انبوه بناهای تاریخی عثمانی و بیزانس در استانبول و مناظر ساحلی مدیترانه دراماتیک آنتالیا، سواحل، و خرابه‌های تاریخی مجاور، تقسیم زمانی بین این دو شهر مقدمه‌ای عالی برای آنچه ترکیه دارد ارائه می‌کند.

چه در یک بازدید سریع باشید و تمرکز خود را فقط بر روی این دو شهر متمرکز کنید، یا بخواهید کمی زمان بیشتری را برای دیدن برخی از مناظر در طول مسیر صرف کنید، در اینجا بهترین راه ها برای رسیدن در سفر بهاری با تور استانبول نوروز 1401 به آنتالیا از طریق تور آنتالیا نوروز 1401 به آنجا وجود دارد.

سفر از استانبول به آنتالیا با هواپیما

خطوط هوایی ترکیش و پگاسوس هر دو خدماتی را از استانبول به فرودگاه آنتالیا ارائه می دهند.

اگر در برنامه سفر کوتاهی به ترکیه هستید، گرفتن پرواز بین این دو شهر منطقی است و زمان بیشتری برای کاوش در زمین در اختیار شما قرار می دهد.

 

خطوط هوایی ترکیش معمولا روزانه 10 پرواز را با خدمات از فرودگاه بین المللی استانبول (در ساحل اروپایی شهر) و فرودگاه سابیها گوکچن استانبول (در سمت آسیایی شهر) انجام می دهد.

 

پروازها از فرودگاه سابیها گوکچن معمولاً ارزان تر هستند زیرا توسط شرکت هواپیمایی آنادولو جت تابعه ترکیش ایرلاینز انجام می شود.

خطوط هوایی پگاسوس اصلی ترین ایرلاین ارزان قیمت ترکیه است. همچنین هر روز 10 پرواز از استانبول به آنتالیا با تمامی خدمات از Sabiha Gökçen ارائه می دهد.

پروازهای پگاسوس معمولاً هزینه کمتری نسبت به ترکیش ایرلاینز دارند، اما بدانید که هنگام خرید ارزان‌ترین گزینه‌های صندلی پگاسوس در این مسیر، بار کمتری خواهید داشت (به جای 20 کیلوگرم، 15 کیلوگرم) و یک میان وعده رایگان در هواپیما دریافت نمی‌کنید.

مدت زمان پرواز استانبول‌به آنتالیا بین 75 تا 90 دقیقه است.

هر دو فرودگاه‌استانبول با اتوبوس های منظم و با ارزش فرودگاهی به شهر مرکزی متصل هستند.

اتوبوس‌های فرودگاه Havaist تا استانبول‌بین‌المللی تقریباً دو ساعت طول می‌کشند. تا Sabiha Gokcen، اتوبوس های فرودگاه Havabus از تکسیم معمولاً 90 دقیقه راه هستند.

فرودگاه آنتالیا به راحتی با تراموا به شهر مرکزی متصل می شود. اگر خارج از شهر اقامت دارید، در یکی از هتل های ساحلی، تحویل فرودگاهی که هتل شما ترتیب داده است، ساده ترین گزینه ترانسفر است.

اگر تور لحظه آخری استانبول و یا آنتالیا دقیقه نودی خریداری کردید نسبت به زمان سفر پرواز و آمادگیتان توجه داشته باشید.

استانبول به آنتالیافاصله بین استانبول و آنتالیا

از استانبول به آنتالیا با اتوبوس مستقیم

چندین شرکت اتوبوس بین شهری خدمات اتوبوس مستقیم را بین ایستگاه اصلی اتوبوس‌استانبول (Esenler Otogar) و آنتالیا انجام می دهند.

این سفر بین 11 تا 13 ساعت طول می کشد (بسته به تعداد توقف های سرویس)، بنابراین اکثریت قریب به اتفاق خدمات این مسیر را یک شبه انجام می دهند.

شرکت های بزرگ اتوبوسرانی که این مسیر را ارائه می دهند عبارتند از Pamukkale Turizm، Metro Turizm و Isparta Petrol Turizm.

اتوبوس‌های مورد استفاده در این مسیر دارای صندلی‌های راحت به سبک خطوط هوایی هستند که معمولاً دارای سیستم‌های سرگرمی فردی و نقاط شارژ برای تلفن شما هستند، و یک راهنما که چای، قهوه، آب، نوشیدنی‌های غیرالکلی و تنقلات را در نقاطی از سفر ارائه می‌کند. .

اکثر سرویس های اتوبوس بین شهری در ترکیه وای فای نیز ارائه می دهند.

اتوبوس ها حمام داخل هواپیما ندارند. آنها هر سه تا چهار ساعت یک بار در یک ایستگاه اتوبوس یا یک ایستگاه خدمات مجهز و مدرن بزرگراه برای استراحت و حمام توقف می کنند.

در استانبول، Esenler Otogar دقیقا بالای ایستگاه ‘Otogar’ در سیستم مترو قرار دارد. ایستگاه اتوبوس آنتالیا (Antalya Otogar) با تراموا به شهر مرکزی متصل می شود.

از استانبول به آنتالیا با قطار و اتوبوس

گر کمی وقت دارید و می‌خواهید در مسیر خود به آنتالیا از جاذبه‌های توریستی و شهرهای داخلی ترکیه دیدن کنید، استفاده از ترکیبی از قطار و اتوبوس می‌تواند ایده‌ای عالی باشد.
جالب ترین مسیر با استفاده از این روش حمل و نقل، با استفاده از قطار سریع السیر از استانبول‌به اسکی شهیر (11 حرکت روزانه) آغاز می شود، جایی که می توانید یک روز را به کاوش در صحنه هنری پر جنب و جوش و منطقه قدیمی شهر بگذرانید.
روز بعد، سوار سرویس پاموکاله اکسپسرس یک حرکت روزانه در صبح زود، که هشت ساعت استراحت از اسکی‌شهیر به دنیزلی طول می‌کشد.

شما اکنون در آستانه پاموکاله ثبت شده در فهرست میراث جهانی یونسکو هستید، با تراس های سفید کلسیتی معروف و خرابه های رومی هیراپولیس. مینی‌بوس‌ها هر 20 دقیقه بین ایستگاه اتوبوس دنیزلی (در مقابل ایستگاه قطار) و روستای پاموکاله حرکت می‌کنند.
پس از یک روز گشت و گذار در مناظر، به سادگی با اتوبوس از ایستگاه اتوبوس دنیزلی (حرکت های منظم) برای سفر چهار ساعته اتوبوس به آنتالیا استفاده کنید.
یک ترکیب جایگزین قطار و اتوبوس، سوار شدن به قطار سریع السیر از استانبول‌به قونیه، محل موزه مولانا و مرکز شهر پر از بناهای تاریخی و مساجد حفظ شده دوران سلجوقی است. پس از اتمام کاوش، با اتوبوس مستقیم از ایستگاه اتوبوس قونیه به آنتالیا بروید.
قطارهای سریع السیر ترکیه فوق العاده مدرن هستند، با وسایل نقلیه جدید و صندلی راحت. قطارهای معمولی مسافت طولانی مانند Pamukkale Ekspresi به خوبی نگهداری می شوند اما امکانات قدیمی تری دارند. هر دو نوشیدنی و تنقلات را برای خرید از طریق کالسکه در طول مسیر ارائه می دهند.
بلیط قطار را از قبل خریداری کنید، به خصوص در تابستان، زیرا آنها فروخته می شوند. به دلیل تعداد خدمات اتوبوس موجود، شما معمولاً می توانید بلیط اتوبوس خود را هنگام ورود به ایستگاه اتوبوس خریداری کنید.

نکاتی از سفر ترکیبی استانبول به آنتالیا

1) قیمت بستگی به ماه حرکت دارد. توصیه ما به شما این است که بلیط هواپیما درجه یک و بیزینس را از قبل رزرو کنید. خرید بلیط کلاس اکونومی را پشت سر هم قرار ندهید. بلیط خود را از 2 تا 4 ماه قبل خریداری کنید.

2) ارزان ترین پروازهای IST – AYT در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در دسترس است. قیمت معمولا در آخر هفته ها بالاتر است.  3 ) همچنین خرید بلیط رفت و برگشت ارزانتر از بلیط یک طرفه است. اطلاعات مفید قبل از رزرو سفر از استانبول‌به آنتالیا خدمات ما

مدت زمان پرواز استانبول – آنتالیا فرودگاه های مبدا استانبول به آنتالیا ارزان ترین بلیط هواپیما استانبول – آنتالیا چقدر است؟ حداقل قیمت پرواز استانبول – آنتالیا – 312 TRY.

فاصله استانبول تا آنتالیا چقدر است؟ فاصله استانبول تا آنتالیا 5183 کیلومتر است.

چند خط هوایی از استانبول به آنتالیا پرواز می کنند؟ در پرواز استانبول – آنتالیا، 4 ایرلاین پرواز می کنند: ترکیش ایرلاینز، هواپیمایی پگاسوس.

از کدام فرودگاه ها پروازهای آنتالیا – استانبول انجام می شود؟ در شهر استانبول: آتاتورک، سابیها گوکچن، فرودگاه استانبول. به آنتالیا – آنتالیا.

با رزرو کسب تورهای مسافرتی ترکیبی، داخلی و یا خارجی آژانس هواپیمایی الفبای سفر، سفری عالی را برنامه ریزی و دنیا را کشف کنید. ارزانترین پکیج های تور استانبول، تور آنتالیا،تور کوش آداسی، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور چین، تورهای اروپایی و تورهای لوکس و لاکچری الفبای سفر پل ارتباطی میان شما و رویا هایتان هستند. پس کافیست به آدرس (www.alefbatour.com) مراجعه کنید

منبع: آژانس هواپیمایی الفبای سفر|  www.alefbatour.com

چگونه در سفر نوروز ۱۴۰۱ از استانبول به آلانیا برویم؟

دو گزینه برای رفتن از استانبول به آلانیا وجود دارد: با اتوبوس یا با هواپیما. سفر با اتوبوس بیش از ۱۵ ساعت طول می کشد (با احتساب تمام تغییرات و زمان انتظار)، قیمت بلیط ۳۱.۵ دلار است. پروازها ۱ ساعت و ۳۵ دقیقه طول می کشد، قیمت بلیط از ۳۰ دلار (بسته به شرکت حامل) شروع می شود. فاصله استانبول تا آلانیا ۷۸۵ کیلومتر است. پس اگر تور استانبول نوروز را برای شروع سفرتان خریداری کردید به موارد ذکر شده توجه نمایید.

اتوبوس استانبول به آلانیا پر هزینه ترین و در عین حال طولانی ترین گزینه سفر است. با این حال، چند سفر شبانه نیز در مسیر وجود دارد تا بتوانید در طول سفر بخوابید. در مورد سفر با هواپیما، به این سادگی نیست: فرودگاه گازیپاسا نزدیکترین فرودگاه به آلانیا است و فاصله بین آنها ۳۷ کیلومتر است. بنابراین باید ۱ ساعتی را که برای رسیدن به شهر صرف می کنید نیز به زمان سفر با هواپیما (۱.۵ ساعت) اضافه کنید. هواپیما در شب در دسترس نیست.

آلانیا – ترکیبی از دوران باستان و مدرنیته

بر کسی پوشیده نیست که بیشتر گردشگران برای داشتن ساحل خوب، آب تمیز و آب و هوای معتدل به آلانیا می آیند. اما علاوه بر تعطیلات ساحلی، مسافران می توانند از پیاده روی در شهر و بازدید از تعداد زیادی از مناظر مختلف لذت ببرند. بنابراین، شما قطعا باید از کاپادوکیه دیدن کنید – مکانی که شما را به دوران باستان می برد. یکی دیگر از دیدنی های محلی پاموکاله یا به قول مردم ترکیه «قلعه پنبه» است. آب اینجا واقعاً سالم است و هیچ کس نسبت به زیبایی طبیعت بی تفاوت نخواهد ماند. به هر حال، شما همچنین می توانید رفتینگ را تجربه کنید و در آلانیا سوار یک قایق تفریحی شوید.

استانبول

مسیرهای سفر از استانبول به آلانیا

اتوبوس از استانبول به آلانیا

اتوبوس های استانبول به آلانیا از ایستگاه اتوبوس بایرامپاشا که ۱۵ کیلومتر تا فرودگاه آتاتورک و ۵۴ کیلومتر تا فرودگاه سابیها گوکچن فاصله دارد، حرکت می کنند. می توانید از اتوبوس پاموکاله استفاده کنید که ۶ بار در روز حرکت می کند. اتوبوس ها نیز در شب در دسترس هستند – دو سفر یک شبه وجود دارد. مدت زمان سفر ۱۲.۵ ساعت و قیمت بلیط ۳۱.۵ دلار است. سفر طولانی است، با این حال اتوبوس ها در داخل کاملا راحت هستند: آنها دارای سوکت، تلویزیون و صندلی های راحت هستند.
اتوبوس از استانبول به آلانیا:
اتوبوس مستقیم پاموکاله
جدول زمانی:
۴ سفر روزانه: ۱۲:۳۰ بعد از ظهر، ۰۵:۰۰ بعد از ظهر، ۱۹:۰۰، ۰۹:۰۰ بعد از ظهر.
۲ سفر شبانه: ۰۱:۰۰ بامداد، ۰۵:۳۰ بامداد.
مسیر:
ایستگاه اتوبوس اتوگار استانبول – کوتاهیا – بوردور – آنتالیا – ماناوگات – آلانیا
زمان سفر:
۱۳ ساعت و ۱۰ دقیقه (۴۰ دقیقه – حمل و نقل عمومی از فرودگاه تا ایستگاه اتوبوس، ۱۲ ساعت و ۳۰ دقیقه – اتوبوس به آلانیا).
زمان انتظار:
از ساعت ۲
میزان راحتی:
متوسط: کابین جادار، صندلی تاشو، تلویزیون، پریز.
هزینه:
۳۲.۵ دلار (۱ دلار – حمل و نقل عمومی از فرودگاه تا ایستگاه اتوبوس، ۳۱.۵ دلار – اتوبوس به آلانیا).
مشتریان:
خانواده های بدون بچه، گردشگران بدون چمدان بزرگ، کسانی که از پرواز می ترسند.

استانبول

اتوبوس استانبول آلانیا

نحوه پیدا کردن ایستگاه اتوبوس در فرودگاه استانبول:

می توانید از فرودگاه آتاتورک به ایستگاه اتوبوس با مترو (ایستگاه اتوگار، خط «هاوالیمانی – ینوکاپی») بروید. در فرودگاه Sabiha Gokcen، با اتوبوس Havatas (به میدان تقسیم) و سپس – اتوبوس №۸۳۰ به ایستگاه اتوبوس بروید.

پرواز از استانبول به آلانیا

نزدیکترین فرودگاه به آلانیا در ۳۷ کیلومتری آنتالیا قرار دارد. دو شرکت هواپیمایی در مسیر استانبول-آلانیا هستند – پگاسوس و ترکیش ایرلاینز. هواپیماهای پگاسوس دو بار در روز – صبح و عصر از فرودگاه سابیها گوکچن حرکت می کنند. این خطوط هوایی ارزان قیمت هستند، بنابراین قیمت بلیط از ۳۰ دلار است، زمان سفر ۱ ساعت و ۳۵ دقیقه است. توجه داشته باشید که در هواپیماهای ارزان قیمت باید هزینه اضافی برای چمدان خود بپردازید، در حالی که خود هواپیماها چندان راحت نیستند. علاوه بر این، پروازها اغلب با تاخیر یا لغو می شوند.
هواپیماهای ترکیش ایرلاینز از فرودگاه آتاتورک پرواز می کنند. مدت زمان پرواز ۱ ساعت و ۴۰ دقیقه، قیمت بلیط از ۱۵۸ دلار است. تنها دو پرواز در روز وجود دارد و هیچ پرواز شبانه وجود ندارد.

استانبول

پرواز از استانبول به آلانیا

پرواز از استانبول به آلانیا:
هواپیمای مستقیم پگاسوس/ترکیش ایرلاینز
جدول زمانی:
در ساعت ۰۶:۱۰ صبح و ۰۸:۰۵ بعد از ظهر / در ۰۱:۳۰ بعد از ظهر. و ساعت ۲۲:۲۵
مسیر:
استانبول Sabiha Gokcen/فرودگاه آتاتورک – فرودگاه گازی پاشا-آلانیا
زمان سفر:
۲ ساعت و ۳۵ دقیقه (۱ ساعت و ۳۵ دقیقه – هواپیما، ۱ ساعت – اتوبوس از فرودگاه به آلانیا).
زمان انتظار:
از ۹ ساعت بین پروازها
میزان راحتی:
کم (شرکت های هوایی کم هزینه): کابین تمیز، صندلی های راحت.
هزینه:
از ۳۶-۱۶۴ دلار (از ۳۰-۱۵۸ دلار – هواپیما، ۶ دلار – اتوبوس از فرودگاه به آلانیا).
مشتریان:
تاجران، گردشگران سالخورده، کسانی که می خواهند در اسرع وقت به آلانیا برسند.
چگونه از فرودگاه گازیپاسا به آلانیا برویم:
می توانید با شاتل Havas به شهر بروید. انتقال مشترک ۲۵ دقیقه پس از ورود هواپیما انجام می شود. به سمت مرکز شهر می رود و در ایستگاه اتوبوس محلی توقف می کند. مدت زمان سفر ۱ ساعت می باشد.
تور آلانیا نوروز ۱۴۰۱ می تواند تجربه ای عالی مخصوصا از مبدا استانبول با هواپیما باشد.

ترانسفر و تاکسی در آلانیا

برای رسیدن به آلانیا از فرودگاه بدون توقف و تا حد امکان راحت، می توانید با تاکسی تماس بگیرید یا ترانسفر انفرادی از فرودگاه به آلانیا را رزرو کنید. مزیت این گزینه این است که گردشگر به زمان ورود گره نخورده و نیازی به برنامه ریزی دقیق مسیر ندارد. علاوه بر این سفر با ماشین برای گردشگرانی که با تمام خانواده سفر می کنند، وسایل زیادی با خود می آورند و … راحت است، زمان سفر ۵۰ دقیقه است.

جدول زمانی:
۲۴/۷

مسیر:
به هتل خود در آلانیا یا آدرس داده شده

زمان سفر:
۵۰ دقیقه

زمان انتظار:
در فرودگاه آلانیا باید چند دقیقه به دنبال تاکسی بگردید.
نیازی به منتظر ماندن برای ترانسفر از قبل رزرو شده نیست، راننده در خروجی از منطقه ورودی با یک پلاک نام در زمان مشخص با شما ملاقات خواهد کرد.

میزان راحتی:
تاکسی در محل: سفر بدون توقف و سایر مسافران.
ترانسفر از قبل رزرو شده: تهویه مطبوع، راننده انگلیسی زبان، کمک برای چمدان، سفر بدون توقف، مینی‌بوس جادار، آب معدنی رایگان، کارتون برای کودکان، صندلی کودک/صندلی تقویت‌کننده، پرداخت آنلاین، رزرو قبلی.

هزینه:
از ۴۰ یورو برای خودروی کلاس اقتصادی

مشتریان:
خانواده‌های دارای فرزند، گردشگران بی‌تجربه، کسانی که برای اولین بار به ترکیه می‌روند، مسافران مسن، آن‌هایی که چمدان‌های زیادی دارند یا در شب می‌رسند، گروه‌های زیادی از گردشگران

نحوه پیدا کردن تاکسیست در فرودگاه آلانیا:
تاکسی ها را می توانید در جایگاه روبروی خروجی ساختمان ترمینال های فرودگاه پیدا کنید. نیازی به جستجوی ترانسفر از قبل رزرو شده نیست، راننده در خروجی از منطقه ورودی با پلاک در انتظار شما خواهد بود.
با رزرو کسب تورهای مسافرتی ترکیبی، داخلی و یا خارجی آژانس هواپیمایی الفبای سفر، سفری عالی را برنامه ریزی و دنیا را کشف کنید. ارزانترین پکیج های تور استانبول، تور آنتالیا،تور کوش آداسی، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور چین، تورهای اروپایی و تورهای لوکس و لاکچری الفبای سفر پل ارتباطی میان شما و رویا هایتان هستند. پس کافیست به آدرس (www.alefbatour.com) مراجعه کنید
منبع: آژانس هواپیمایی الفبای سفر| www.alefbatour.com

سواحل برتر ترکیه که در نوروز میبایست از آن ها دیدن کنید.

ترکیه با خط ساحلی طولانی غربی که هم دریای اژه و هم دریای مدیترانه را در بر می گیرد، مدت هاست که بهترین مقصد ساحلی بوده است. گردشگران اروپایی در تابستان با دسته های خود وارد می شوند تا چند هفته از آفتاب، شن و ماسه و دریا لذت ببرند.

 

با تعداد زیادی استراحتگاه ساحلی برای انتخاب، چیزی برای هر نوع مسافری در اینجا وجود دارد. اگر دوست دارید تعطیلات ساحلی شما همراه با زندگی شهری باشد، به آنتالیا بروید. طبیعت و تجربه‌ای آرام‌تر که بر ساحل متمرکز است را ترجیح می‌دهید؟ Beeline مستقیم به پاتارا یا Çirali.

فروردین از سوی ایرانیان و ماه های جولای و آگوست فصل اوج سفر به ترکیه است. در این زمان، قیمت اقامتگاه ها سر به فلک می کشد و شن های محبوب ترین سواحل مملو از جمعیت می شود. با این حال، آب و هوا در امتداد این ساحل از ماه می تا اکتبر عمدتاً گرم و آفتابی است، بنابراین بهار و پاییز زمان‌های خوبی برای گذراندن زندگی ساحلی ترکیه بدون شلوغی هستند. با لیست بهترین سواحل ترکیه بهترین مکان را برای بازدید از تعطیلات ساحلی خود با تور ترکیه نوروز 1401 بیابید.

ساحل پاتارا

طولانی‌ترین ساحل در ترکیه، 18 کیلومتر در امتداد ساحل است که در مکان‌هایی از تپه‌های شنی پشتیبانی می‌کند. به لطف فضای بی نظیری که ارائه می شود، همه نوع از مسافران ساحل پذیرایی می شوند. اگر امکانات می‌خواهید، روز خود را نزدیک در ورودی اصلی بگذرانید، جایی که شن‌ها با صندلی‌های آفتاب‌گیر سایه‌دار پوشیده شده‌اند و یک کافه برای صرف غذا و نوشیدنی در دسترس است.
آیا دوست ندارید با جمعیت بنشینید؟ خوب. فقط در شن و ماسه قدم بزنید و به راحتی تکه ای از ساحل را پیدا خواهید کرد که هیچ کس دیگری در آن دیده نمی شود.
حتی بهتر از آن، برای کسانی که از یک روز کامل شنا و آفتاب‌پزی خسته می‌شوند، درست در پشت شن‌ها ویرانه‌های فراوان پاتارا قرار دارند. یکی از شهرهای لیسیای باستانی، بناهایی که می‌توانید کاوش کنید عبارتند از یک تئاتر با 5000 صندلی، یک خیابان ستون‌دار با ردیف ستون‌ها، و یک بلوتریون (ساختمان پارلمان) که به خوبی بازسازی شده است. هزینه ورودی ساحل شامل خرابه ها می شود.
بسیاری از مردم در سفرهای یک روزه از شهرهای تفریحی مجاور مانند کالکان، کاس یا فتحیه به پاتارا می‌رسند. اگر می‌خواهید زمان بیشتری را در اینجا بگذرانید، روستای جذاب Gelemis تنها چند کیلومتر از ویرانه‌ها و شن‌های پاتارا در داخل خاک قرار دارد.
فلاور پانسیون فوق‌العاده دوستانه و فوق‌العاده راحت یکی از مهمان‌خانه‌های خانوادگی کوچک و فراوان روستا است که جایگزینی محلی و محلی برای بسیاری از هتل‌های تفریحی بزرگ ترکیه است.

سواحل برتر ترکیه که در نوروز میبایست از آن ها دیدن کنید.

ساحل پاترا

ساحل بدروم

شبه جزیره بدروم بهترین منطقه تفریحی ساحلی در خط ساحلی دریای اژه جنوبی ترکیه است. دامنه‌های جنگلی و تپه‌ای شبه‌جزیره جای خود را به خلیج‌های خمیده‌ای از زونا و ساحل شنی می‌دهد که بازدیدکنندگان اروپایی و ترکیه‌ای را در ماه‌های تابستان به اینجا می‌آورد.
برخی از زیباترین نوارهای ساحل در نوک غربی شبه جزیره در نزدیکی روستاهای Yalikavak، Bitez، Gündogan و Gümüslük قرار دارند، که محل ساخت و سازهای ویلایی تعطیلات لوکس و هتل های بوتیک هستند. با این حال، اکثر بازدیدکنندگان خود را در شهر بدروم، با قلعه، منطقه قدیمی شهر با کلبه‌های سفید و دسترسی آسان به شن‌های خارج از شهر، مستقر می‌کنند.
برای کسانی که فضای دوستانه و صمیمی هتل های بوتیک را ترجیح می دهند، هتل ال وینو بهترین انتخاب در اینجا است. اگر به دنبال یک اقامتگاه تفریحی در ساحل هستید، Voyage Bodrum خدمات و امکانات پنج ستاره ارائه می دهد.
هر دو ساحل Bitez با نوار طولانی ماسه طلایی و ساحل Ortakent با خلیج خمیازه‌کشی گزینه‌های مناسبی برای خانواده هستند. دریای آبی رنگ در اینجا در لبه آب کم عمق است، شن‌ها توسط رستوران‌ها و کافه‌ها پشتیبانی می‌شود، و فرصت‌های زیادی برای ورزش‌های آبی وجود دارد.

سواحل برتر ترکیه که در نوروز میبایست از آن ها دیدن کنید.

ساحل بدروم

ساحل کاپوتاس

ساحل کاپوتاس یک خلیج کوچک در جاده اصلی ساحلی بین شهرهای بندری کالکان و کاس در سواحل مدیترانه ترکیه است. موقعیت دراماتیک آن، که بین صخره های سر به فلک کشیده و ناهموار فشرده شده است، این تکه کوچک ساحل زونا را به شهرت جهانی رسانده است.
برای رسیدن به اینجا، مسافران ساحل باید از پلکان طولانی و 200 پله ای از بزرگراه ساحلی بالا پایین بیایند یا با قایق از کالکان یا کاس به آنجا برسند. کاپوتاس وقتی از دریا دیده می شود بسیار چشمگیر است و سفر با قایق را به بهترین راه برای رسیدن به اینجا تبدیل می کند.

در بهار و تابستان، زودتر به اینجا بروید، زیرا ممکن است مملو از افراد آفتاب‌گرد باشد. کالکان تنها هفت کیلومتر به سمت غرب فاصله دارد، بنابراین پایگاه خوبی برای بازدید است. تعداد زیادی هتل بوتیک در سرتاسر کوچه‌های سنگ‌فرش شهر قدیمی کالکان، از جمله هتل صمیمی کورت یارد، پراکنده شده‌اند.

 

ساحل چشمه

این شبه جزیره در سواحل دریای اژه به محل تعطیلات مورد علاقه ترک‌های ثروتمند تبدیل شده است، اما حتی امروزه نیز به خوبی در رادار بسیاری از بازدیدکنندگان خارجی قرار دارد. اکشن تابستانی در دهکده Alaçati متمرکز است، جایی که غذاخوری های لذیذ و فرهنگ کافه داری، جمعیت شیک پوش را در هنگام آفتاب گرفتن در آن روز مشغول می کند.

مناظر ساحلی شبه جزیره Çesme در ابتدا به خاطر موج سواری آن شهرت داشت و این منطقه هنوز هم نقطه شماره یک ترکیه برای موج سواری است. با این حال، این روزها، بیشتر مردم اینجا هستند تا راحت‌تر به دنبال تنبلی در ساحل باشند.

سواحل برتر ترکیه که در نوروز میبایست از آن ها دیدن کنید.

ساحل چشمه


سواحل از ساحل موج سواری آلاچاتی، جایی که همه چیز در مورد ورزش های آبی است، و اپراتورهای محلی آموزش موج سواری و کایت سواری و اجاره تجهیزات ارائه می دهند، تا سواحل منحصر به فرد باشگاه ساحلی، که میزبان موسیقی زنده و رویدادهای دیگر در فصل اوج هستند، هرچند اغلب اوقات چیز زیادی ندارند. شن و ماسه واقعی، به نوار طولانی ماسه سفید نرم در ساحل Ilica در ساحل شهر Çesme.

با رزرو کسب تورهای مسافرتی ترکیبی، داخلی و یا تور خارجی آژانس هواپیمایی الفبای سفر، سفری عالی را برنامه ریزی و دنیا را کشف کنید. ارزانترین پکیج های تور استانبول، تور آنتالیا،تور کوش آداسی، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور چین، تورهای اروپایی و تورهای لوکس و لاکچری الفبای سفر پل ارتباطی میان شما و رویا هایتان هستند. پس کافیست به آدرس (www.alefbatour.com) مراجعه کنید

منبع: آژانس هواپیمایی الفبای سفر|  www.alefbatour.com