alefbatour

alefbatour

آژانس مسافرتی الفبای سفر| تور گردشگری، خرید آنلاین بلیط هواپیما، رزرو هتل و تور گردشگری بهار 1400
alefbatour

alefbatour

آژانس مسافرتی الفبای سفر| تور گردشگری، خرید آنلاین بلیط هواپیما، رزرو هتل و تور گردشگری بهار 1400

راهنمای سفر به تفلیس

راهنمای سفر به تفلیس گرجستان و کارهایی که باید انجام داد

شهر تفلیس  در حاشیه رودخانه کُر، در نزدیکی کوه های قفقاز و دریای سیاه قرار گرفته است. شهر تفلیس در قرن پنجم قبل از میلاد مسیح توسط پادشاه واختانگ یکم بنیانگذاری شد و از آن زمان شهر تفلیس به عنوان پایتخت کشور گرجستان شناخته شده است. به دلیل قرار گیری شهر تفلیس بین دو قاره آسیا و اروپا و نزدیک بودنش به جاده تاریخی ابریشم همیشه به عنوان منطقه ای ارزشمند شناخته می شده است و کشورهای قدرتمند دنیا خواهان به تصرف درآوردن تفلیس بوده اند. امروزه شهر تفلیس به خاطر موقعیت جغرافیایی خود تبدیل به یک نقطه ی مهم برای ترانزیت انرژی و پروژه های تجارتی شده است و با دارا بودن اماکن تاریخی و طبیعت زیبا و بکر خود تبدیل به یکی از محبوبترین و خواستنی ترین مقاصد گردشگری در سطح بین الملل شده است و توریست ها و گردشگران زیادی از سراسر دنیا برای تفریح و گذراندن تعطیلات خود به شهر تفلیس سفر می کنند. اگر این شهر را به عنوان مقصد سفرتان  انتخاب کنید قطعا سفری سرشار از لذت و خاطره های خوب را همراه با تور گرجستان در شهر تفلیس با آژانس الفبای سفر تجربه خواهید کرد.

قبل و هنگام سفر به گرجستان چه کنیم؟

قبل از رفتن چند کلمه گرجی یا روسی یاد بگیرید زبان انگلیسی در شهرهای مرکزی کشور از جمله تفلیس، باتومی و کوتایسی بسیار گسترده است. با این حال، اگر قصد سفر به سراسر کشور یا مناطق دورافتاده را دارید، ایده خوبی است که به برخی از عبارات اساسی در زبان گرجی تسلط داشته باشید. با این حال، اگر گرجی برای شما کمی سخت به نظر می‌رسد، می‌توانید با زبان روسی بروید - بیشتر نسل قدیمی‌تر آن را کاملاً صحبت می‌کنند و می‌فهمند. کلیساها و صومعه های زیادی را ببینید گرجستان یک کشور مذهبی پیرو مسیحیت ارتدکس است. این دین در قرن چهارم در اینجا معرفی شد. این کشور صدها، اگر نگوییم هزاران کلیسا و صومعه با عصر و سبک معماری متفاوت دارد. در مناطق دورافتاده، این کلیساها بیشتر روی تپه‌ها قرار دارند، بنابراین اگر از آنها دیدن کنید، کمی پیاده‌روی خواهید کرد.

در صورت دعوت به خانه خانوادگی، هدیه بیاورید میهمان در گرجستان هدیه ای از طرف خداوند در نظر گرفته می شود. بنابراین، یک خانواده میزبان مطمئن خواهد شد که شما در خانه خود احساس راحتی می کنید. حتماً به هر خانه ای که در آن اقامت دارید نوعی هدیه بیاورید

تبدیل پول در تفلیس گرجستان

برای سفر به گرجستان با تور تفلیس بهتر است که در ابتدای سفر دلار همراه خود داشته باشید و سپس  پس از رسیدن به مقصد می توانید به راحتی در صرافی، فروشگاه‌ها و مغازه‌هایی که در فرودگاه تفلیس هستند پول خود را به لاری تبدیل کنید.خوشبختانه نرخ تبدیل ارز در همه‌ جای گرجستان یکسان است.

پول گرجستان

به شما توصیه می کنیم پول خود را به صورت مبالغ کم از دلار به لاری تبدیل کنید چرا که اگر مبلغ زیادی ر ابه لاری تبدیل کنید ممکن است که از شما پورسانت بگیرند.

مراکز خرید تفلیس گرجستان

برای خرید کردن در گرجستان در مراکز تجاری مدرن و پاساژهای مختلف می توانید بگردید و کالای مورد نیاز خود را تهیه کنید. مراکز خرید امروزی و مدرن تفلیس از جمله تفلیس مال،مرکز خرید ایست پوینت،مرکز خرید مرانی،تفلیس سنترال جاهایی هستند که در آن برندهای مطرح دنیا، عطر، کفش، زیورآلات، لوازم آرایشی، اسباب بازی، هایپرمارکت ،لوازم منزل، طلا و جواهرات و...  به فروش می رسند که علاوه بر خرید می توانید در کافه و رستورانها غذا میل کنید و از شهر بازی و امکانات تفریحی آن بهره مند شوید.

برای خرید در بازارهای تفلیس و بازارچه های روباز نیز می توانید سکه های قدیمی،مجسمه، اشیای عتیقه، صنایع دستی،خوارکی و مواد غذایی، سوغات، کتاب، نقاشی، زیور آلات تزئینی و .. تهیه کنید. این بازارهای ارزان محلی تفلیس شامل بازار درای بریج، بازارهای خیابان روستاولی، خرید ارزان در خیابان پکینی و .. می باشند.

اینترنت در تفلیس

پوشش وای فای تقریباً در همه جا وجود دارد، مگر اینکه به یک منطقه بسیار دورافتاده سفر کنید، جایی که حتی شبکه های تلفن نیز به سختی کار می کنند. اکثر کافه‌ها، بارها و رستوران‌ها و همچنین مکان‌های اقامتی دارای وای‌فای رایگان هستند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک رمز عبور بخواهید.

همیشه مقدار کمی پول نقد همراه داشته باشید

در حالی که می توانید با کارت اعتباری خود در شهرهای بزرگ پرداخت کنید، می خواهید همیشه مقداری پول نقد همراه خود داشته باشید. این به ویژه هنگام سفر در سراسر کشور مفید است. بیشتر مهمان‌خانه‌ها و رستوران‌های شهرهای کوچک‌تر کارت نمی‌پذیرند.

کلیسا در تفلیس

اجاره ماشین می تواند گران باشد

گرجستان در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی بسیار مقرون به صرفه است، اما یک چیز که کمی گران است، اجاره ماشین است. قیمت به تعداد روز، نوع خودرو و محل تحویل بستگی دارد. اگر نمی خواهید پشت فرمان بنشینید، برخی از شرکت ها گزینه راننده را نیز ارائه می دهند.

با رزرو کسب تورهای مسافرتی ترکیبی، داخلی و یا خارجی آژانس هواپیمایی الفبای سفر، سفری عالی را برنامه ریزی و دنیا را کشف کنید. ارزانترین پکیج های تور استانبول، تور آنتالیا،تور کوش آداسی، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور چین، تورهای اروپایی و تورهای لوکس و لاکچری آژانس هواپیمایی الفبای سفر الفبای سفر پل ارتباطی میان شما و رویا هایتان هستند. پس کافیست به آدرس (www.alefbatour.com) مراجعه کنید

منبع: آژانس هواپیمایی الفبای سفر|  www.alefbatour.com

محبوب ترین شهرهای خارجی برای ایرانیان کدام هستند؟

دبی

دبی شهری است که بین قدیم و جدید گیر افتاده است. مکانی در یک فرهنگ محافظه کار با آداب و رسوم دنیای قدیم و در عین حال وگاس خاورمیانه ای که هر چیزی در آن می رود (تا زمانی که پشت درهای بسته باشد). من از این که چقدر در این شهر باید انجام شود شگفت زده شدم – و چگونه حتی در عرض یک هفته هنوز در حسرت کارهای بیشتر مانده بودم.

دبی شهری جذاب و چندفرهنگی است که سزاوار خیلی بیشتر از یک توقف است. این راهنمای سفر به دبی به شما کمک می کند تا بهترین استفاده را از بازدید خود ببرید و در عین حال به شما نشان می دهد که چگونه در هزینه خود صرفه جویی کنید.

دبی تنوعی از تفریحات را دارد. شاید خاص ترین آن ها برج خلیفه باشد که بلندترین و مرتفه ترین برج دنیا است. بعد از آن به  آکواریوم دبی بروید و دنیای زیر آب را تماشا کنید. صحراهای دبی دنیایی از هیجان هستند حتما در سفر خود این تفریح هیجان انگیز را انتخاب کنید. پارک الممرز دبی و باشگاه گلف دبی هم در کنار دیگر جاذبه ها و تفریحات دبی جذابیت های زیادی دارند. تماشای فواره موزیکال دبی با دیدن بازی نور و حرکت آب در شب زیبای شهر با تور دبی در نوع خود شگفت انگیز است. برج خلیفه به عنوان بلندترین ساختمان جهان هم جاذبه های گردشگری دبی را کامل خواهد کرد. علاوه براین جاذبه های گردشگری دبی با آفرهای ویژه تابستان الفبای سفر می توانید از این اماکن زیبا و دیدنی لذت ببرید.

برج خلیفه دبیبرج خلیفه دبی

آنتالیا

آنتالیا تنوعی از جاذبه های گردشگری را در خود جای داده است. اگر از عاشقان ساحل و دریا هستید پیشنهاد می کنیم به یکی از مناطق بلک، لارا و یا کمر بروید و در سواحل داغ آن جا پیاده روی کنید و آفتاب بگیرید و حتی در آنجا به تماشای غروب آفتاب بنشینید. آنتالیا برای دوست داران تاریخ هم حرفهای زیادی برای گفتن دارد. وجود مناطق تاریخی زیاد در آنتالیا باعث شده این شهر برای علاقمندان به اماکن تاریخی و باستان شناسان هم جذابیت بسیاری داشته باشد. پس اگر شما هم از این دسته از گردشگران هستید حتما حتما بازدید از دروازه هادریان، برج ساعت آنتالیا و مناطق باستانی همچون آسپندوس، شهر قدیمی ترمسوس و شهر پرگ آنتالیا را ازدست ندهید. در ضمن در آنتالیا کلی تفریحات جذاب مثل دولفین لند، پارک آبی آکوالند و آکواریوم آنتالیا است که اگر به آن جا بروید سفری هیجان انگیز را برای خودتان رقم می زنید.

ایروان ارمنستان

ارمنستان کشور کوچکی است که اغلب توسط مسافران فراموش می شود زیرا در پشت ترکیه و همسایه محبوب تر آن، گرجستان قرار گرفته است. این سرزمین باستانی و عرفانی است، و کشوری است که هنوز در میان انبوه گردشگری انبوه دست نخورده است، حتی اگر کارهای زیادی در ارمنستان انجام شود.

مردم آن در میان دوستانه ترین مردم جهان هستند و این یک کانون جدی برای تاریخ است. قدمت برخی سایت ها به ۴۰۰۰ سال قبل از میلاد برمی گردد. و چه عاشق تپه‌های غلتان باشید و چه از قله‌های پوشیده از برف ترجیح می‌دهید، آنچه را که به دنبالش هستید در مناظر ارمنستان پیدا خواهید کرد. برای امضای قرارداد: فوق‌العاده ارزان است، و آن را به مقصدی عالی برای مسافران ارزان قیمت و کوله‌پشتی‌ها تبدیل می‌کند. با این حال این مقصد هرچند به اندازه همسایه های خود مشهورتر نیست برای مسافران خارجی اما با این حال ایرانیان به وفور به اینجا سفر می کنند و همیشه از خوبی های آن یاد می کنند. این سفر با تور ارمنستان لذتش چندبرابر می شود. اگر بخواهیم از جاذبه های گردشگری ارمنستان نام ببریم، حتما باید به معبد گارنی و کلیسای گغارت اشاره کنیم. هر دوی این بناها در حومه شهر ایروان قرار دارند و در صورتی که علاقمند به بازدید از آنها هستید باید حدود ۳۰ کیلومتر از ایروان فاصله بگیرید. به غیر از این دو جا اگر باز هم مشتاق دیدن مکان های تاریخی هستید می توانید در تور ارمنستان به ماتناداران سری بزنید. این مکان یک کتابخانه باستانی است و همین الان هم در آن کتب خطی زیادی نگهداری میشود. کلیسای جامع سنت گریگور روشنگر هم به عنوان بزرگترین کلیسای منطقه قفقاز جنوبی شناخته می شود.

ساختمان موزه ایروانساختمان موزه ایروان

استانبول

استانبول بسیار منحصر به فرد است و شبیه هیچ شهر دیگری نیست. این به معنای واقعی کلمه برخورد دو جهان است – قاره اروپا با قاره آسیا برخورد می کند و یک همجوشی ایجاد می کند، یعنی استانبول. آنچه بسیار جذاب است این است که استانبول تنها کلان شهر در جهان است که دو قاره را در بر می گیرد. این شهر ترکیه به دو قسمت تقسیم می شود. دو طرف، دو قاره، دو فرهنگ وجود دارد. همین تناقض است که استانبول را به یکی از جذاب ترین شهرها تبدیل می کند.

دسترسی به بسیاری از مناظر استانبول با پای پیاده بسیار آسان است اگر مانند اکثرا ایرانیان تور استانبول میخواهید بخرید. بهتر است مستقیماً از محله تاریخی سلطان احمد در منطقه فاتح شروع کنید. در اینجا تمام جاذبه های گردشگری اصلی در مرکز قدیمی استانبول، از جمله ایاصوفیه معروف جهان را خواهید یافت.

پس از عبور از پل گالاتا، به سمت دیگر شاخ طلایی در منطقه بی اوغلو – سمت مدرن استانبول – خواهید رسید. در اینجا دیگر تمرکز بر گشت و گذار نیست، بلکه بیشتر بر سبک زندگی ترکی است. با این وجود، مکان هایی وجود دارد که ارزش دیدن را در اینجا نیز دارد.

نمایی تماشایی از تاریخ استانبولنمایی تماشایی از تاریخ استانبول

تفلیس و باتومی گرجستان

گرجستان، کشوری کهن در شمال غربی ایران که مملو از آثار باستانی، کلیساهای باشکوه، خانه ها و آتشکده ها است. هرچند که این موارد نمی تواند موجب شود تا از طبیعت بی نظیر این کشور در هر نقطه از آن غافل بمانیم. در واقع وقتی می خواهیم در مورد جاذبه های گردشگری گرجستان حرف بزنیم، باید در مورد هر مدل از دیدنی هایی که کشورها می توانند داشته باشند بگوییم. باغ گیاه شناسی باتومی مکان مناسبی برای علاقمندان طبیعت است. همچنین در تور ارزان گرجستان الفبای سفر می توانید به بازدید از آکواریوم باتومی از زیبایی های آن لذت ببرید. در این شهر پارک آبی، مرکز غواصی و دلفینیاروم هم برای علاقمندان به تفریح های آبی فراهم است

با رزرو کسب تورهای مسافرتی ترکیبی، داخلی و یا خارجی آژانس هواپیمایی الفبای سفر، سفری عالی را برنامه ریزی و دنیا را کشف کنید. ارزانترین پکیج های تور استانبول، تور آنتالیا،تور کوش آداسی، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور چین، تورهای اروپایی و تورهای لوکس و لاکچری الفبای سفر الفبای سفر پل ارتباطی میان شما و رویا هایتان هستند. پس کافیست به آدرس (www.alefbatour.com) مراجعه کنید

منبع: آژانس هواپیمایی الفبای سفر|  www.alefbatour.com

جاهای دیدنی تایلند

تفریحات و جاهای دیدنی تایلند

کشور تایلند با شهرهای محبوبی مانند پوکت و پاتایا و بانکوک و صدها معابد،جزیره، غار و پارکهای ملی برای هر گردشگری جذاب خواهد بود. برای شروع سفر به این کشور با الفبای سفر همراه باشید تا شما را راهنمایی کنیم.

دیدنی های تایلند

تایلند سرزمینی با زیبایی های بینظیر و تمام نشدنی است که اگر بخواهیم در وصف آن سخن گوییم باید روزها و هفته بنویسیم ، شهرهای تایلند از شهرهای توریستی و بسیار محبوب در میان گردشگران سرتاسر دنیا هستند ، پوکت یکی از شهرهای زیبای تایلند است که خود به تنهایی یکی از جاذبه های گردشگری تایلند و آسیا به شمار می رود ، پوکت جزیره کوچک و زیبا در تایلند است که به نسبت پاتایا گران تر است و مقصد مورد علاقه اروپایی ها نیز هست ، جزیره فی فی یکی دیگر از جذابیت های تایلند است که از زیباترین جزایر گرمسیری جهان به شمار می رود ، در تمامی نقاط جزیره فی فی صخره های آهکی ، سواحل شنی و غار های پنهان وجود دارند که می تواند برای ماجراجویان بسیار سرگرم کننده باشد ، جزیره جیمز باند هم که دیگر معرف حضور همه است که در مرکز آن غاری بسیار زیبا وجود دارد که می تواند بسیار برای گردشگران هیجان انگیز باشد ، شهر ساحلی پاتایا یکی از محبوب ترین و زیبا ترین جاذبه های تایلند است که سالانه هزاران گردشگر را به سمت خود می کشد و شهر محبوب ایرانی ها در تایلند می باشد و به بانکوک هم نزدیک است ، ساحل جامتین در پاتایا یکی دیگر از جاذبه های گردشگری تایلند می باشد که بسیار هم مشهور و محبوب است ، باغ گرمسیری نونگ نوچ ، سیلورلیک یا همان دریاچه نقره‌ای ، بازارهای شناور ، شهر تاریخی آیوتایا ، کمپ فیل های آبی در چیانگ مای ، غارها و سواحل ریلی ، گورستان صدف کرابی ، خلیج مایا و همچنین چشمه‌های آب گرم کلانگ تام از دیگر جاذبه های بسیار خوب و سرگرم کننده در تایلند می باشند که همگی ارزش دیدن را دارند. اگر قصد دارید از جاذبه های محشر این کشور دیدن کنید تور تایلند را در نظر داشته باشید.

 مکانهای تفریحی تایلند

جزیره فی فی پوکت

تفریحگاه سامت نانگ شی (Samet Nangshe) در نزدیکی پوکت

تفریحگاه سامت نانگ شی (Samet Nangshe) یکی از مشهورترین مناظر و تفریحگاه های فانگ نگا از نظر گردشگران تور پوکت می باشد. تنها ۳۰ دقیقه رانندگی از پوکت و گذر از مسیر واقع شده در تپه، منظره ای خیره کننده از جزایر سنگی خلیج فانگ نگا را در اختیار شما قرار می دهد. در زمان های مشخصی از این منطقه کهکشان راه شیری نیز قابل مشاهده است.

برج بایوک در قلب بانکوک

از زمان تکمیل برج بایوک در سال ۱۹۹۸ یکی از برترین آسمان خراش های بانکوک بوده و از پراتونام (یکی از بهترین مراکز خرید بانکوک) ۳۰۹ متر بالاتر رفته است. در تور بانکوک دوربین عکاسی خود را برداشته و به بالای این برج بروید. در آنجا می توانید بهترین پس زمینه های عکاسی را از اتوبان ها و ساختمان های اطراف دریافت کنید.

جزیره فی فی پوکت

در ۴۸ کیلومتری جزیره پوکت، جزایره ۶ گانه بسیار زیبای فی فی وجود دارد. صخره هایی از جنس آهک این جزیره را در برگرفته است. ساحل های شنی جذاب و غارهای شگفت انگیز نیز از دیگر جاهای دیدنی این منطقه است. جزایر شش گانه فی فی که به زیبا ترین جزیره های گرمسیری جهان شهرت دارند،  دو جزیره اصلی را دربر دارد که  که یکی از آن ها خالی از سکنه بوده و به نام فی فی شهرت دارد و در دیگری مسلمانان جنوب تایلند زندگی می کنند. تور پوکت بهترین فرصت برای گردش در این آب کریستالی است.

باغ گرمسیری نونگ نوچ پاتایا

باغ گرمسیری نونگ نوچ پاتایا Nong Nooch از بزرگترین باغ های گیاه شناسی در جنوب شرقی آسیا محسوب می شود. مساحت  این باغ زیبا و رنگارنگ ۲٫۴ کیلومتر مربع است که دارای قسمت های مختلفی است که یکی از زیباترین آنها به باغ فرانسوی شهرت دارد که ازطراحی باغ های قصر قرون وسطایی نشات گرفته است.

باغ بونسای، باغ گیلاس و باغ رز ایتالیایی از دیگر بخش های این باغ هستند که بسیار تماشایی و شگفت انگیزند. حدود ۶۵۰ نوع گل ارکیده در رنگ های گوناگون در این محل وجود دارد که تماشای آنها چشم هر گردشگری را خیره می کند، همچنین۱۱۰۰ گونه نخل، انواع کاکتوس، گیاهان چربی (سوکولنت ها) در این باغ وجود دارد که زیبایی خاصی به این محل بخشیده اند.

مکانهای تفریحی تایلند

باغ نونگ نوچ پاتایا

تفریحات شبانه شاد و مفرح پوکت

نایت کلاب هالیوود پوکت

این نایت کلاب که نامش را از هالیوود گرفته است یکی از کلاب های مشهور پوکت است. این کلاب همانطور که از اسمش ممکن است تصور کنید, دارای دکور پر زرق و برق و پر نور است و فضای مطلوب را برای یک شب جذاب و مهیج فراهم می کند. کارکنان این نایت کلاب برخورد گرمی دارند.این محل دارای دو سالن جداگانه است که در هر کدام موسیقیهای مختلفی پخش میشود که بنابر سلیقه خود میتوانید انتخاب کنید که به کدام سالن بروید.

هم دی جی های تایلندی و هم دی جی های بین المللی در نایت کلاب هالیوود برنامه اجرا می کنند. برنامه های مختلفی در این مکان برای میهمانان تدارک دیده میشود و همچنین برای تعطیلات مراسمهای خاصی اجرا می شود

نایت کلاب تایگر Tiger پوکت

نایت کلاب تایگر یک کلوب شبانه است که تا حدی تم غربی دارد و جز یکی از محلهای است که در آن می توانید تفریحات شبانه پوکت را آغاز کنید. این نایتکلاب در خیابان بنگلا واقع شده و دارای نمای سنگی و مجسمه های بزرگ ببر است.در داخل آن تعداد زیادی بار و صندلی وجود دارد. در طبقه دوم یک دی جی به اجرای موسیقی می پردازد.

وجود گروه های مختلف و دیجها و موزیک باند این کلوب را به محلی شلوغ و پرطرفدار در بین گردشگران و مردم محلی تبدیل کرده است. نایت کلاب تایگر محیطی کاملا امن را برای مشتریهای خود ارائه می دهد و سالن روشنایی خوب و سیستم صدایی بسیار با کیفیتی دارد.

 

با رزرو کسب تورهای مسافرتی ترکیبی، داخلی و یا خارجی آژانس هواپیمایی الفبای سفر، سفری عالی را برنامه ریزی و دنیا را کشف کنید. ارزانترین پکیج های تور استانبول، تور آنتالیا،تور کوش آداسی، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور چین، تورهای اروپایی و تورهای لوکس و لاکچری الفبای سفر پل ارتباطی میان شما و رویا هایتان هستند. پس کافیست به آدرس (www.alefbatour.com) مراجعه کنید

منبع: آژانس هواپیمایی الفبای سفر|  www.alefbatour.com

در ایام کرونا نوروز را به کجا سفر کنیم؟

در ایام کرونا نوروز را به کجا برویم؟

باتوجه به اینکه کرونا همچنان نه تنها در ایران بلکه در دنیا ریشه کن نشده و عملا به بخشی از زندگی همه مردم تبدیل شده بعد از آن که کشورها توانستند با تزریق انواع واکسن ها تا حدودی از افزایش آمار مبتلایان و مرگ و میر جلوگیری کنند به صورت تدریجی شرایطی پیش آمده تا ایرانیان بتوانند با رعایت موارد و با داشتن مدارکی بتوانند به سایر کشورها سفر کنند اما در این باره قصد داریم ببینیم شرایط سفر به کدام کشورها برای ما ایرانیان مخصوصا در ایام نوروز راحت تر و بی دردسرتر می باشد.

سفر با تور ارمنستان نوروز 1401

گر قصد رزرو و یا خرید تور ارمنستان را دارید حتما همراه ما باشید. ارمنستان کشوری کوچک در همسایگی شمال غربی ایران است.شهر ایروان، پایتخت این کشور محسوب می شود. از میان جمعیت حدود سه میلیون نفری ارمنستان حدود یک میلیون نفر آن در این شهر زیبا زندگی می کنند.

قدمت این کشور به بیش از دو هزار سال پیش برمیگردد و از این بابت در کنار جاذبه های طبیعی آن، مکان های تاریخی جذابی هم دارد و این کشور هر ساله پذیرای گردشگران از سراسر دنیا است.اگر ایروان ارمنستان را به عنوان مقصد سفرتان انتخاب کنید قطعا سفری سرشار از لذت و خاطره های خوب را همراه با تور ارمنستان نوروز 1401 آژانس الفبای سفر تجربه خواهید کرد.

 

* بلیط رفت و برگشت هواپیما

* تور لیدر فارسی زبان

* ترانسفر فرودگاهی رفت و برگشت

* رزرو پرواز

* رزرو هتل

تنها تعدادی از خدمات الفبای سفر برای تور ارمنستان درنوروز می باشد.

در ایام کرونا نوروز را به کجا برویم؟

ساختمان موزه در ایروان ارمنستان

تور دبی نوروز 1401

 

بی پرجمعیت­ ترین شهر امارات است و علاوه بر مکان های زیبا برای گردشگران، هر ساله رویدادهای بسیار بزرگی هم در آن برگزار می گردد. در سال گذشته دبی میزبان رویداد مهمی مانند مسابقات فوتبال جام ملت های آسیا بوده است و همچنین هر ساله نمایشگاه BIG5 (بزرگترین رویداد در زمینه ساخت و ساز دبی) در دبی برگزار می شود .

 

با توجه به نزدیکی دبی به کشور ما، می توانیم با کمترین هزینه از جاذبه­ های بسیار زیاد آن لذت ببرید. اگر دبی را به عنوان مقصد سفرتان در بهار 1401 انتخاب کنید قطعا سفری سرشار از لذت و خاطره های خوب را همراه با تور دبی آژانس الفبای سفر تجربه خواهید کرد.

 

در ایام نوروز در یک هوای خوب با تور دبی نوروز 1401 به تماشای مروارید خاورمیانه بنشینید. به بالای برج خلیفه (بلندترین ساختمان جهان) بروید و در آنجا مناظر خارق العاده ای را در خلیج فارس مشاهده کنید. در کنار برج خلیفه در مرکز شهر دبی ، بزرگترین مرکز خرید در جهان قرار دارد که دارای ابعادی معادل 1،124،000 متر مربع است.

 

دبی مال بیش از 1300 فروشگاه دارد و هر روز از ساعت 10 صبح تا نیمه شب باز است. اگرچه قدم زدن در اطراف مرکز خرید خود رایگان است ، اما برخی از جاذبه ها هزینه ورودی را دارند.پاسپورت با حداقل 7 ماه اعتبار و کارت واکسن از موارد مورد نیاز برای سفر نوروزی به دبی در کرونا است.

در ایام کرونا نوروز را به کجا برویم؟

تماشای برج خلیفه دبی با تور نوروزی

تفریح با تور سریلانکا نوروز 1401

 

ماه مارس، به عنوان یکی از ماه های فصل بهار، و شروع بارندگی ها پس از گذر از زمستان، می تواند زمان بسیار مناسبی برای سفر به سریلانکا باشد. آب و هوای گرم، همراه با بارش های شبانه مکرر، شرایط جوی ایده آلی را برای گردشگران فراهم می کند سفر نوروزی به سریلانکا، کشوری به شکل نگین در اقیانوس هند مطمئنا غافلگیر کننده است.

 

شاید سریلانکا مقصدی باشد که انتظار زیادی از آن نسبت به سایر کشورها نداشته باشید. اما این یک تجربه شگفت انگیز است. چشم اندازهای سرسبز، غذای خوشمزه، حیات وحش فراوان و عظیم، خط ساحلی دیدنی و مخصوصاً مردم محلی که خوشامدگویی که میهمان نوازی را به سطح بالاتری رساندند همه و همه نشان دهنده سفری بی نظیر با تور سریلانکا نوروز 1401 به گوشواره هندوستان هستند.

 

مدارک لازم:

پاسپورت با حداقل 7 ماه اعتبار

نتیجه منفی تست PCR

در ایام کرونا نوروز را به کجا برویم؟

نمایی دیدنی از سواحل سریلانکا

چه مکان هایی در سریلانکا منتظر شما هستند؟

 

پایتخت قدیمی کشور سریلانکا شهر آنوراداپاپرا (Anuradhapura) خرابه های تاریخی بسیاری دارد که قدمتشان به 2000 سال میرسد! نام قدیم سریلانکا سیلون (Ceylon) بوده است و دارای تمدن باستانی درخشان، ساحل های طلایی شنی همراه با نخل های نارگیل، کوهستان ها و مزارع کاشت چای و کائوچو می باشد.

 

زمانی که شما با تور سریلانکا از جاذبه های گردشگری سریلانکا دیدن می کنید ساختمان هایی از زمانی که سریلانکا جزئی از مستعمرات کشورهای پرتغال، هلند و انگلیس بوده است را خواهید دید. تعداد زیادی فیل را خواهید دید که برخی از آنها در جشنواره های محلی سریلانکا شرکت می کنند و اگر خوش شانس باشید می توانید در پناهگاه حیات وحش سریلانکا پلنگ ها را از نزدیک ببینید.

 

چای سریلانکا بسیار معروف است و اگر علاقمند به دانستن بیشتر در مورد چای می باشید در تور سریلانکا از کشتزارهای چای دیدن فرمایید. نیوراداپورا (Nuradhapura) یک مکان مقدس در شهر است و به دستور یک راهب بودایی ساخته شد

 

سفر به تایلند سرزمین لبخندها با تور نوروزی

 

تایلند یکی از محبوب ترین مقاصد سفر در جهان است که معابد شگفت انگیز آنجا در کنار طبیعت، تفریحات متنوع و هتل های لوکس شما را دعوت به سفر در این سرزمین می کنند. از دشتها و تپه های خیره کننده گرفته تا سواحل ماسه سفید پوکت، سامویی و کرابی، موج زیبایی را تابانده است. تایلند به قدری چیزهای زیادی برای ارائه دارد که یک بار بازدید هرگز کافی نیست. بنابراین می توانید با خرید تور پوکت، پاتایا و بانکوک تایلند سفر عالی را در این ایام به تایلند داشته باشید.

 

مدارک لازم:

پاسپورت با حداقل 7 ماه اعتبار

نتیجه منفی تست PCR

کارت واکسن

پرینت حساب بانکی بامانده 40.000.000 تومانی

 

با رزرو کسب تورهای مسافرتی ترکیبی، داخلی، خارجی آژانس هواپیمایی الفبای سفر، سفری عالی را برنامه ریزی و دنیا را کشف کنید. ارزانترین پکیج های تور استانبول، تور آنتالیا،تور کوش آداسی، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور چین، تورهای اروپایی و تورهای لوکس و لاکچری الفبای سفر پل ارتباطی میان شما و رویا هایتان هستند. پس کافیست به آدرس (www.alefbatour.com) مراجعه کنید.

 

منبع : آژانس هواپیمایی الفبای سفر|  www.alefbatour.com

راهنمای سفر از قونیه به ازمیر و کوش آداسی

نوروز ۱۴۰۱ به نظر میاد شرایط خیلی خیلی متفاوت تر از سال های گذشته باشد. مخصوصا که اکثر کشورها مردمانشان را واکسینه کردند و کشورها با رعایت احتیاط لازم از مسافران و توریست ها پذیریایی می کنند.

اما اگر دوست داشتید نوروز ۱۴۰۱ را به ترکیه و مخصوصا به جایی غیر از استانبول و آنتالیا سفر کنید حتما در این راهنمای سفر ترکیه همراه ما باشید.

قونیه

قونیه از دیگر شهرهای ترکیه، جاذبه های دیدنی زیادی دارد که از جمله می توان آرامگاه مولی شاعر پر آوازه ایرانی را نام برد. اما دیدنیهای قونیه حرف زیادی برای گفتن دارد اما شاید در این میان چیزی که خیلی بیشتر از سایر دیدنی های قونیه برای ما ایرانیان به چشم آید مقبره مولانا است. قونیه محل زندگی مولانا جلال الدین بلخی عارف و شاعر مشهور ایرانی می باشد و به همین دلیل مقبره او نیز در این شهر قرار دارد. تور قونیه نوروز ۱۴۰۱ فرصتی برای تماشای بنای یادبود این شاعر و عارف ایرانی و سایر دیدنی های می باشد.

مقبره مولانا

ازمیر

شهر زیبا ازمیر دارای جاذبه ها و اماکن گردشگری و توریستی خاص خود می باشد. شهر ازمیر به نام “مروارید دریای اژه” نیز شناخته می شود. شهر ازمیر ترکیه با داشتن حال و هوای دریای اژه، سواحل دارای پرچم آبی، طبیعتی زیبا، دهکده هایی دوست داشتنی و اماکن مشهور تاریخی، خوش آمدگوی گردشگران و مسافران به این شهر است. شهر ازمیر دارای اماکن مختلف، مناطق سنتی و مناطق ساحلی برای بازدید می باشد. یکی از پر بازدیدترین نقاط در ازمیر شهر چشمه است که با دریای آبی، سواحل طلایی و ورزش های آبی بسیار طرفدار دارد و از دیدنیهای چشمه ازمیر می توان بناهای تاریخی مانند شهر تاریخی افسوس و جزایر اطراف چشمه مانند جزیره خیوس اشاره کرد. اگر به دنبال تفریحات ازمیر ترکیه می باشید بهتر است به اماکنی مانند شهربازی لوناپارکلار، پارک  تایلندی، پیست اسکی بزداگ، پارک موامر اکسوی سری بزنید و از تفریحات این اماکن لذت ببرید اما یکی از شناخته شده ترین جاذبه های گردشگری در این منطقه پاموکاله ازمیر است که سالانه با آب های سرشار از مواد معدنی خود گردشگران و توریست های بی شماری را به سمت خود جلب می کند. پیشنهاد می کنیم شما هم با کمک تور ازمیر نوروز ۱۴۰۱ یکی از آن گردشگران خوش شانس باشید.

                                                           میدان معروف ازمیر

کوش آداسی

حال که قصد سفر به ازمیر دارید پیشنهاد میکنیم حتما به کوش آداسی بروید. کوش آداسی یکی از محبوب ترین شهرهای تفریحی ترکیه است که در ساحل زیبای اژه واقع شده است.

یکی از محبوبترین و جذابترین مقاصد ساحلی ترکیه کوش آداسی یا همان شهر پرنده است. علاوه بر این، وجود مناطق تاریخی زیاد در این شهر باعث شده کوش آداسی برای علاقمندان به اماکن باستانی هم جذابیت های زیادی داشته باشد. نزدیکی کوش آداسی به جزیره یونانی ساموس مخصوصا در فصل های بهار و تابستان موجب شده است تا گردشگران زیادی راهی این شهر زیبا شوند. شاید جالب باشد که بدانید آفتابی ترین شهر ترکیه همین کوش آداسی است. وجود دریای تمیز موجب شده است که کوش آداسی شهرت خاصی از نظر ماهیگیری در بین شهرهای ترکیه بدست آورد. وجود تفریحات هیجان انگیز ساحلی در کوش آداسی بیش از پیش موجب شده است تا این شهر به منطقه ای محبوب برای گردشگران تبدیل شود. در تمامی فصول سال از جمله تابستان و نوروز می توانید به وسیله آفر تور نوروزی ترکیه آژانس مسافرتی الفبای سفر، سفری بی نظیر را در این شهر تجربه کنید. این شهر دوست داشتنی با ۱۰۰۰۰۰ نفر جمعیت هر ساله بیش از ۱.۵۰۰.۰۰۰ بازدید کننده از سراسر جهان را به خود جذب می کند. کوش آداسی با جاذبه های طبیعی، فرهنگی و تاریخی احاطه شده است که این شهر را به یک مقصد عالی برای گذراندن تعطیلات نوروزی برای هر نوع مسافر تبدیل کرده است. از جاذبه های توریستی کوش آداسی که واقعا ارزش آن را دارند تا در ایام نوروز از آن ها دیدن کنید می توان به دیدیما کوش آداسی، شهر پریه نه، شهر میلتوس کوش آداسی اشاره کرد. تور کوش آداسی نوروز ۱۴۰۱ دقیقا همه چیز را همانگونه که انتظار دارید پیش میبرد.

                                                      سواحل دیدنی کوش آداسی

سوالات متداول راهنمای سفر از قونیه به ازمیر

مدت زمان سفر از قونیه به ازمیر چقدر است؟

پرواز بدون توقف (مستقیم) یک طرفه بین ازمیر و قونیه حدود ۱.۲ ساعت طول می کشد.

فاصله پرواز ازمیر تا قونیه چقدر است؟

مسافت پرواز ازمیر تا قونیه ۴۷۴ کیلومتر است.

چه خطوط هوایی پروازهای بدون توقف (مستقیم) بین ازمیر و قونیه را ارائه می دهند؟

چندین شرکت هواپیمایی بین ازمیر و قونیه پرواز دارند. خطوط هوایی ارائه دهنده پروازهای بدون توقف (مستقیم) شامل SunExpress است.

کدام فرودگاه در ازمیر وجود دارد؟

ازمیر عمدتاً توسط عدنان مندرس ارائه می شود. اما فرودگاه های دیگری از جمله فرودگاه Cigli در این نزدیکی هست.

چه فرودگاه هایی نزدیک قونیه هستند؟

فرودگاه اصلی قونیه قونیه است. همچنین توسط نوشهیر کاپادوکیا، قونیه، زافر، ایسپارتا سلیمان دمیرل ارائه می شود.

آیا هنگام سفر بین ازمیر و قونیه می توان پروازها، اتوبوس ها و قطارها را در یک برنامه سفر ترکیب کرد؟

بله می‌توان روش‌های مختلف حمل‌ونقل را بین ازمیر و قونیه ترکیب کرد. استفاده از نه تنها پروازها، بلکه از قطارها و اتوبوس های بین ازمیر و قونیه نیز می تواند ماجراجویی های جدیدی را رقم بزند.

کدام خطوط هوایی بین ازمیر و قونیه پرواز دارند؟

در حال حاضر می توانید با خطوط هوایی ترکیش، پگاسوس، کورندون، رایان ایر، سان اکسپرس بین ازمیر و قونیه پرواز کنید.

چند فرودگاه در نزدیکی ازمیر وجود دارد؟

تعدادی فرودگاه در داخل و اطراف ازمیر وجود دارد. فرودگاه اصلی عدنان مندرس است و سایر فرودگاه های نزدیک شامل میلاس-بدروم، دالامان، دنیزلی چارداک، بین المللی میتیلن، جزیره ملی کیوس، بالیکسیر کوجا سیت، اوشاک هستند.

 

با رزرو کسب تورهای مسافرتی ترکیبی، داخلی، خارجی آژانس هواپیمایی الفبای سفر، سفری عالی را برنامه ریزی و دنیا را کشف کنید. ارزانترین پکیج های تور استانبول، تور آنتالیا،تور کوش آداسی، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور چین، تورهای اروپایی و تورهای لوکس و لاکچری آژانس هواپیمایی الفبای سفر پل ارتباطی میان شما و رویا هایتان هستند. پس کافیست به آدرس (www.alefbatour.com) مراجعه کنید

منبع: آژانس هواپیمایی الفبای سفر|  www.alefbatour.com