alefbatour

alefbatour

آژانس مسافرتی الفبای سفر| تور گردشگری، خرید آنلاین بلیط هواپیما، رزرو هتل و تور گردشگری بهار 1400
alefbatour

alefbatour

آژانس مسافرتی الفبای سفر| تور گردشگری، خرید آنلاین بلیط هواپیما، رزرو هتل و تور گردشگری بهار 1400

سفر به شهر وان ترکیه

وان، شهری زیبا در آناتولی شرقی ترکیه است و یکی از قدیمی ترین شهرهای جهان محسوب می‌شود. به دلیل زیبایی طبیعی و خاک حاصلخیز، هزاران سال میزبان مردم زیادی بوده است. این شهر در نزدیکی مرز ایران قرار دارد و ایرانی های زیادی برای خرید از مراکز خرید وان به آن جا می‌روند. با تور وان نیز می توان به این منطقه سفر کرد.
از شهرهای خوی و تبریز و مرز رازی و بازرگان می‌توان به وان رسید. می‌توانید با قطار، اتوبوس، تور و اتومبیل شخصی این مسیر را طی کنید.
شهر وان گرچه از نظر جغرافیایی از دریا فاصله زیادی دارد، اما به دلیل وجود دریاچه وان، دارای تمام ویژگی‌های یک شهر دریایی با آب و هوای آفتابی است. دریاچه وان در بین مردم محلی معروف به دریای وان است. دریاچه وان، بزرگترین دریاچه ترکیه، نقش مهمی در آب و هوای شهر دارد. وان با یک منظره دریاچه زیبا، یک مرکز ورزش‌های زمستانی و فرصت‌های مختلف ورزش‌های آبی در تابستان از بازدید کنندگان استقبال می‌کند.

دریاچه وان در شهر وان ترکیه

دریاچه وان در شهر وان ترکیه

وان پرجمعیت ترین شهر منطقه آناتولی شرقی و ششمین شهر بزرگ ترکیه با توجه به مساحت آن است. این شهر دارای سیزده شهرک و آتشفشان‌های زیادی است که اطراف آن را احاطه کرده است. این شهر دارای سابقه تاریخی بسیار طولانی است که به سال 5000 قبل از میلاد مسیح می‌رسد.  یکی دیگر از همسایگان این شهر، کشور ایران است که این شهر را به شهری مرزی در ترکیه تبدیل می‌کند.

وان با داشتن جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی بسیاری در حال رشد به عنوان یک منطقه گردشگری است. گفتنی است که طول پرواز از استانبول به وان 2 ساعت و 5 دقیقه است.

حمل و نقل عمومی در وان

این شهر برای حمل و نقل عمومی از اتوبوس استفاده می‌کند که می‌توانید برنامه زمانبندی آن را به زبان ترکی در اینترنت پیدا کنید. شما می‌توانید کارت حمل و نقل اتوبوس را برای وسایل حمل و نقل عمومی در شهر خریداری کنید. برخی از تاکسی‌ها و مینی بوس‌ها نیز به شهرک‌های کوچک اطراف شهر می‌روند.

بهترین زمان برای بازدید از وان

وان در طول سال بیشتر از سایر شهرهای ترکیه در معرض آفتاب قرار می‌گیرد اما به دلیل آب و هوا و اقلیم قاره ای، سفر به شهر وان در فصل تابستان یا بهار راحت تر است. سفر 2-3 روزه برای بازدید کامل از این منطقه کافی است.

جاذبه‌های گردشگری برای بازدید در وان

وان شهری با تاریخی بسیار غنی و طبیعتی زیبا است و جاذبه های گردشگری زیادی در آن وجود دارد.

قلعه وان

قلعه وان در قرن 9 قبل از میلاد توسط پادشاه ساردوری از اورارتو ساخته شد. این سازه زیبا که نماد وان محسوب می‌شود بر روی صخره ای به ارتفاع 100 متر ساخته شده است. فقط 5 کیلومتر با مرکز شهر فاصله دارد. این یک معبد در فضای باز دارد و شامل مقبره‌های پادشاهان اورارتو است.

قلعه وان

قلعه وان

دریاچه وان

بزرگترین دریاچه ترکیه بین استانهای وان و بیتلیس واقع شده است. تخمین زده می‌شود که در نتیجه فوران کوه نمروت 600 هزار سال پیش شکل گرفته باشد، کسانی که از دریاچه وان بازدید می‌کنند از زیبایی و هم از اندازه آن شگفت زده می‌شوند. آب دریاچه وان که نوعی دریای داخلی جزئی است فاقد پای خروجی است بنابراین آب آن تلخ و شور است. دریاچه وان همچنین بزرگترین دریاچه نوشابه جهان است. منطقه دریاچه میزبان یک تاریخ باشکوه و همچنین سایه‌های خیره کننده آبی و سبز است. با ساختار طبیعی و جزایر خود یکی از مکانهای بازدید در وان است.
دریاچه وان در حالی که بزرگترین دریاچه در ترکیه است، بزرگترین دریاچه آب سدیمی روی زمین است. بیشترین نمک موجود در دریاچه کربنات سدیم و سولفات سدیم است. تنها ماهی‌هایی که در دریاچه عادت به زندگی دارند ماهی chub یا ماهی‌های سفید رودخانه ای هستند. چهار جزیره در دریاچه وجود دارد که از بزرگ به کوچک عبارتند از Akdamar، Adır، Kuşadası و  Çarpanak 

جزیره و کلیسای آختامار

آکدامار، بزرگترین جزیره دریاچه وان، یکی از خیره کننده ترین مناظر طبیعی وان است. همچنین کلیسای آختامار در آن وجود دارد، مکانی که باید در تور دریاچه وان از آن دیدن کنید و جاذبه اصلی این جزیره است. از نظر معماری بسیار زیبا است و نقوشی از گیاهان و حیوانات در نمای خارجی کلیسا از جمله جزئیات قابل توجه در آن است. برای بازدید از جزیره می‌توانید کشتی سواری کنید.

جزیره آختامار

جزیره آختامار

آبشار مرادیه

هنگام بازدید از وان، این قسمت زیبا از طبیعت را حتما باید ببینید. این آبشار تقریباً 50 متر ارتفاع دارد و نام خود را از امپراطور عثمانی مورات چهارم گرفته است.
آبشار مرادیه، که قسمت مهمی از زیبایی‌های طبیعی آناتولی شرقی است، هم برای استراحت و هم برای سرگرمی از جمله مکان‌های محبوب است. این مکان شگفت انگیز طبیعی که در منطقه مرادیه وان واقع شده است، در هر فصلی زیباست. اگر در تابستان سفر کنید، می‌توانید آرامشی همراه با گل‌های رنگارنگ و آبشارها را از ارتفاع 50 متری ببینید. اگر در زمستان سفر می‌کنید، می‌توانید از منظره جذاب پر از بلورهای یخ منجمد لذت ببرید. آبشار مرادیه با مکان‌های اطراف خود برای گردشگری، شما را شگفت زده خواهد کرد، هم به تاریخ و هم به زیبایی‌های طبیعی آناتولی شرقی اضافه می‌کند.

آبشار مرادیه ترکیه

آبشار مرادیه ترکیه

اقامت و هتل در وان

اگرچه وان از نظر هتل‌ها بسیار متنوع است اما هتل‌های محبوب اکثرا در مرکز شهر قرار دارند. 
هتل بویوک اوراتو (Büyük Urartu) و هتل الیت ورلد (Elite world) لوکس ترین هتل‌ها در میان هتل‌های داخل شهر هستند. در اطراف دریاچه وان نیز گزینه‌های زیادی برای اقامت وجود دارد اما اگر به دنبال اقامتی لاکچری و مجلل هستید بهترین هتل دابل تری (DoubleTree by Hilton) است که در کنار دریاچه واقع شده است. اگر به دنبال اقامتی با قیمت مناسب تر هستید می‌توانید از Van Backpackers Hostel دیدن کنید.

غذا و رستوران در شهر وان ترکیه

می توان گفت که غذا بخش مهمی از میراث فرهنگی وان است. از آنجا که در طول تاریخ تمدن‌های مختلفی در آن زندگی کرده‌اند، از نظر غذای محلی بسیار غنی است. این شهر به دلیل صبحانه هایش مشهور است که میزهای آن مملو از انواع غذاهای مختلف از گوجه فرنگی و زیتون گرفته تا نان و عسل و مربا گرفته تا گوشت خشک و فصلی است. مهمترین قسمت این صبحانه پنیر اتلو وان یا  "otlu peynir" است که یک پنیر محلی است که با گیاهان محلی تهیه می‌شود.
روز خود را پر از عطر و طعم با یک صبحانه معمولی وان شروع کنید که جایگاه ویژه ای در غذاهای ترکی دارد. یکی از مهم ترین دلایلی که فرهنگ صبحانه در این کشور به عنوان یک سنت توسعه یافته وجود دارد ، قرار گرفتن این شهر در مسیر جاده ابریشم است. علاوه بر تنوع زیاد غذا روی میز ، بزرگترین ویژگی آن ها طبیعی بودن آنهاست. نحوه خوردن صبحانه به سبک صبحانه وان خود را به دنیای آشپزی ثابت کرده است.

تقریباً 30 نوع محصول مانند عسل وان ، خامه ماست ، خامه شیر ، کره ، تاتزیکی ، پنیر گیاهی ، پنیر بافتنی ، پنیر فتا ، تخم مرغ سوسیس سوخاری ، زیتون و بسیاری دیگر را خواهید چشید. این محصولات طبیعی با چای دم کرده در سماور همراه است. صبحانه را با نوعی نان تورتیلا و نان ون تهیه می کنید که با روش های ویژه تهیه شده و در اجاق های سنگی پخته می شود. همچنین بهترین سوغاتی این شهر همان پنیر و عسل خاص آن است.
آن‌ها وعده‌های غذایی مختلفی دارند که از گوشت یا سبزیجات ساخته می‌شوند و بسته به ترجیح رژیم خود می‌توانید انتخاب کنید. همچنین روش‌های مختلفی برای طبخ ماهی  chubیا ماهی سفید رودخانه ای وجود دارد. همان ماهی محلی که در دریاچه وان زندگی می‌کند. بهترین رستوران های وان ترکیه را در زیر معرفی کرده‌ایم:

12 حقیقت جالب در مورد برج ساعت لندن و داستان بیگ بن

برج ساعت لندن یا بیگ بن یکی از نمادهای مشهور لندن است که گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. این برج ارتفاع 96 متری دارد. در سال 2012 نام رمسی آن به برج الیزایت تغییر کرد. پس از آتش سوزی در کاخ وست مینستر در سال 1834، طی یک مسابقه معماری این سازه طراحی شد و چند سال بعد ساخته شده است. صدای زنگ آن برای اولین بار در 31 مه 1859 به صدا درآمد. این برج هم اکنون پس از چندین سال کارکرد بی وقفه، در حال بازسازی و تعمیر است و این تعمیرات تا سال 2021 ادامه دارد. شاید شما عکسی از برج ساعت لندن گرفته باشید یا آن را در مجموعه عکس‌‌‌های انگلستان دیده باشید، اما واقعاً چقدر ساعت معروف انگلیس را می‌شناسید؟

عکس برج ساعت لندن

1 - بیگ بن نام ناقوس برج ساعت است، نه خود ساعت یا برج

در مقطعی از زمان، برج ساعت لندن لقب بیگ بن را به خود اختصاص داد. نامی که در اصل نه به خود برج و نه حتی ساعت آن، بلکه به بزرگترین زنگ آن داده شده است. بیگ بن که به آن زنگ بزرگ نیز می‌گویند، 2.2 متر ارتفاع دارد، قطر آن 2.7 متر است و وزن آن نزدیک به 14 تن است . این زنگ بزرگ چهار زنگ کوچکتر دیگر را با صدا‌‌‌های مختلف به صدا در می‌آورد.

2 - برج ساعت بیگ بن چندین نام داشته است

اگرچه فرض می‌شود که بیگ بن یک نام دارد ولی این برج یک نام رسمی برای خود دارد. برای سال‌‌‌های زیادی از عمر خود به سادگی به عنوان برج ساعت شناخته شده می‌شد. اما معمولا به خصوص توسط مطبوعات ویکتوریا به عنوان برج سنت استفان شناخته می‌شد. در سال 2012، این سازه نام جدیدی به خود گرفت به نام برج الیزابت که به عنوان بخشی از جشن 60 ساله سلطنت ملکه الیزابت دوم بود. به علاوه، خود ساعت به عنوان ساعت بزرگ وست مینستر نامگذاری شده است. 

کاخ وست مینستر و بیگ بن

3 - این ساعت نام خود را از یکی از دو بن معروف گرفته است

مشخص نیست که نام آن از کدام گرفته شده است اما یکی از آن‌‌‌ها بنجامین هال، مهندس و سیاستمدار قرن نوزدهم است که فرد قدرمتند و از نظر فیزیکی بزرگ بود.
تئوری دیگر این است که این زنگ نام خود را از بنجامین کانت، قهرمان بوکسور سنگین وزن قرن نوزدهم گرفته است.

دیگر نقاط جذاب دنیا را بشناسید

✔ بی ادب ترین و باادب ترین کشورهای جهان

✔ توریستی ترین و زیباترین کشور های جهان

 

4 - یک وکیل و یک منجم ساعت بیگ بن را طراحی کردند

اگرچه ممکن است حدس بزنید که دولت انگلیس وظیفه ساخت چنین ساعت مهمی را به ساعت سازان برتر واگذار می‌کند، اما افرادی که ساعت را طراحی کرده‌اند ساعت ساز نیستند. ستاره شناس سلطنتی، جورج بیدل ایری، مشخصات ساعت را ارائه داد و وکیل، سیاستمدار و سازنده راه آهن، ادموند بکت دنیسون این ساعت را طراحی کرد. 

5 - فقط ساکنان انگلستان اجازه ورود به برج را دارند

اگرچه بیگ بن به عنوان یکی از محبوب ترین جاذبه‌‌های گردشگری انگلستان شناخته می‌شود، بازدید کنندگان خارج از کشور مجاز به فعالیت در برج نیستند. از سال 2010، فقط ساکنان انگلستان می‌توانند در این تور شرکت کنند - و شما باید توسط یک عضو پارلمان مجلس لردها حمایت مالی شوید. در حال حاضر، هیچ یک از اینها واقعاً مهم نیست: به دلیل بازسازی مداوم در برج الیزابت، همه تورها حداقل تا سال 2021 به حالت تعلیق درآمده است.

6 - رسیدن به ساعت نیاز به عبور از پله‌‌‌ها با شیب تند دارد

افرادی که به اندازه کافی خوش شانس هستند و می‌توانند بیگ بن را از نزدیک ببینند، با پله‌‌‌های زیادی رو به رو می‌شوند: آسانسور وجود ندارد، بنابراین تنها مسیر رسیدن به سطح زنگوله یک راه پله مارپیچ 334 پله ای است. 

7 - حمل زنگوله بزرگ بیگ بن تا بالا بیش از یک روز طول کشید

اگر عبور از 334 پله سخت به نظر می‌رسد، تصور کنید که با یک زنگوله غول پیکر 14 تنی بخواهید حرکت کنید که غیر ممکن است. این زنگوله بتوسط جرثقیل تا بالا حمل شد. اما این کار آسان نبود. از ابتدا تا انتهای کار 30 ساعت طول کشید.

8 - برج ساعت کمی به شمال غربی متمایل و کج است

این برج بیش از 160 سال در لندن حضور دارد. برج بیگ بن مقداری شیب به خود گرفته است. امروز برج ساعت تقریباً به فاصله 230 میلی متر از مرکز جا به جا شده و به سمت شمال غربی کج شده است. نظریه اصلی در مورد علت موضوع، خشک شدن خاک لندن در زیر برج است.

برج ساعت لندن در کنار رودخانه تایمز

9 - برج در زمان جنگ به حالت ناشناس می‌رود

به طور معمول، برج ساعت لندن با چراغ‌‌‌هایی درخشان یکی از نمادهای انگلیس است. با این حال، در زمان جنگ، برج ساعت پنهان می‌شود. به این صورت که چراغ‌‌های آن را کم نور و تاریک می‌کند و زنگ‌‌های آن را قطع می‌کند تا از حمله دشمن به خانه‌‌های پارلمان جلوگیری کند. در طول جنگ جهانی اول ساختمان بیگ بن تاریک بود و صدای زنگ‌‌های آن به مدت دو سال قطع شده بود. در طول جنگ جهانی دوم، ساعت تاریک بود، اما صدای زنگ به صدا در می‌آمد. 

10 - بمب‌‌های آلمانی نتوانستند توانند ساعت را منفجر کنند

در طول جنگ با وجود تلاش برای دور کردن توجه‌‌‌ها به برج بیگ بن، ارتش آلمان با هواپیما بمبی را رها کرد. این اتفاق در سال 1941 باعث تخریب ساختمان پارلمان شد. پارلمان و بخش کوچکی از برج نیاز به بازسازی داشتند، اما ساعت از نظر عملکرد کاملاً سالم ماند.

11 – ساعت بیگ بن به دلیل هجوم گله پرندگان عقب ماند

در سال 1949، برج ساعت لندن با یک دسته سار (پرنده ای کوچک) مواجه شد. گروهی از پرندگان تصمیم گرفتند که عقربه ساعت مکانی مناسب برای نشستن است. عقربه مسی آنقدر پرندگان را به سمت خود جلب کرد که وزن آن‌‌‌ها باعث شد ساعت، چهار و نیم دقیقه عقب بماند. مدیریت بلافاصله توانست ظرف چند ساعت این خطا را اصلاح کند.

12 – برج ساعت لندن در سال 2017 برای تعمیرات بسته شد

در اواخر آگوست 2017، برج و ناقوس بیگ بن برای تعمیرات و نگهداری بسته شد . این اقدام برای محافظت از کارگرانی بود تا صدای زنگ موجب آسیب به آن‌‌‌ها نشود. ساعت قطعه قطعه جدا می‌شود، به طوری که چهار صفحه آن تمیز و ثابت می‌شود. چهره‌‌های آن به طور موقت پوشیده خواهد شد، اما یک موتور الکتریکی به حرکت عقربه‌‌های ساعت ادامه می‌دهد تا بتواند زمان را نشان دهد.

بیگ بن به همراه داربست‌های فلزی در حال تعمیر

معماران همچنین قصد دارند این برج را در مصرف انرزی بهینه کنند و همچنین قصد دارند با افزودن آسانسور، توالت و آشپزخانه، آن را مدرن کنند. با این حال، تا زمانی که این پروژه در سال 2021 به اتمام برسد، بیگ بن هنوز فقط در شب سال نو، یکشنبه یادبود (تعطیلاتی در انگلستان که در آن از پیشکسوتان تجلیل می‌شود) و سایر موارد خاص زنگ خواهد زد.

سوالات متداول

✅ برج ساعت لندن کجاست؟

این برج در لندن و در خیابان A302 و در کنار رودخانه تایمز و کاخ وست مینستر قرار دارد.

✅ داخل ساعت بیگ بن چیست؟

داخل بیگ بن، تجهیزات ساعت و ناقوس بزرگی برای صدای اعلام ساعت قرار دارد.

✅ ارتفاع بیگ بن چقدر است؟

ارتفاع برج الیزابت 96 متر است.

بزرگترین باغ وحش های جهان

باغ وحش مکانی تفریحی برای استراحت و تفریح است. هیچ کشوری در جهان وجود ندارد که در آن باغ وحش پیدا نکنید. باغ وحش ها به گونه های مختلف حیوانات اعم از خزندگان، آبزیان، پرندگان و پستانداران معروف است که بیشتر حیوانات وحشی هستند و برای دیدن عموم به نمایش در می‌آیند. باغ وحش‌ها از نظر اندازه یا مساحت خود متفاوت هستند. در این مقاله 10 عدد از بزرگترین باغ وحش های جهان را از نظر وسعت و تنوع جانوری بررسی می کنیم. چندین شهر در جهان باغ وحش های بزرگی را در خود جای داده‌اند که توجه گردشگران و بازدیدکنندگان در سراسر جهان را به خود جلب می کنند.

1 – باغ جانورشناسی برلین (Berlin Zoological Garden)

مکان: آلمان
گونه های جانوری: 1500 گونه جانوری

اولین باغ وحش در لیست ما باغ جانورشناسی برلین واقع در پایتخت آلمان است. این باغ در بین قدیمی ترین باغ وحش‌های آلمان و همچنین پر بازدیدترین باغ وحش اروپا است. این باغ وحش تعداد زیادی حیوان در حدود 19 هزار حیوان در 1500 گونه جانوری را در خود جای داده است. از جمله بائو بائو و پاندای بزرگ که یکی از مشهورترین حیوانات در باغ وحش است. این باغ وحش دارای بزرگترین مجموعه گونه های جانوری در جهان است. بنابراین تلاش های زیادی در جهت حفاظت و حفظ حیات وحش در باغ وحش انجام شده است. همه این‌ها و موارد دیگر باعث شده این باغ وحش اولین جایگاه در لیست بزرگترین باغ وحش های جهان را به دست آورد.

باغ جانورشناسی برلین Berlin Zoological Garden

باغ جانورشناسی برلین

2 - باغ وحش و آکواریوم کلمبوس (Columbus Zoo and Aquarium)

مکان: اوهایو، آمریکا
گونه های جانوری: 793 گونه جانوری

این باغ وحش یک باغ وحش غیرانتفاعی است و یکی از بزرگترین باغ وحش های جهان است که رتبه دوم این لیست را به خود اختصاص داده است. این باغ وحش بیش از 5000 حیوان به نمایندگی از 793 گونه جانوری از مناطق جغرافیایی مختلف جهان را شامل می شود. تلاش های باغ وحش در حفاظت از حیات وحش چشمگیر بوده است. از جمله جمع آوری حدود 3 میلیون دلار برای 70 پروژه که باعث افزایش فعالیت ها و حفظ حیات وحش در باغ وحش می شود.

باغ وحش و آکواریوم کلمبوس Columbus Zoo and Aquarium

باغ وحش و آکواریوم کلمبوس

3 – باغ وحش تورنتو (Toronto Zoo)

مکان: کانادا
گونه های جانوری: 491 گونه جانوری

باغ وحش تورنتو بزرگترین باغ وحش در کانادا است که سومین رتبه در لیست بزرگترین باغ وحش های جهان است. این باغ وحش فضای کافی برای اسکان بیش از 5000 حیوان را دارد که در هفت بخش جغرافیایی تقسیم شده اند و به طور جداگانه نگهداری می‌شوند. بخش های: هندو مالایا، آپریکا، آمریکا، تندرا، آسترالازی، اوراسیا و حوزه کانادا. این یک جاذبه گردشگری جذاب برای تمام بازدیدکنندگان و گردشگران است.

باغ وحش تورنتو Toronto Zoo

باغ وحش تورنتو

4 – باغ وحش پکن (Beijing Zoo)

مکان: چین
گونه های جانوری: 950 گونه جانوری

باغ وحش پکن به زمان سلسله چینگ برمی گردد و در سال 1906 تاسیس شد. این مکان برای چینی ها بسیار مهم است. این باغ وحش محل زندگی 14500 حیوان از 950 گونه جانوری است. این باغ وحش بزرگترین مجموعه حیوانات را در چین دارد. باغ وحش پکن بیشتر به دلیل مجموعه حیوانات کمیابی که بومی چین هستند شناخته شده است. از جمله پانداهای بزرگ که معروف‌ترین جاذبه پارک است.

باغ وحش پکن Beijing Zoo

باغ وحش پکن

5 - باغ وحش و آکواریوم هنری دورلی در اوماها (Henry Doorly Zoo and Aquarium)

مکان: اوماها، آمریکا
گونه های جانوری: 962 گونه جانوری

باغ وحش و آکواریوم هنری دورلی جاذبه گردشگری معروف ایالت نبراسکا است. این باغ وحش محل زندگی 17000 حیوان است که 962 گونه جانوری را تشکیل می دهند. این باغ وحش همچنین دارای بزرگترین مجموعه گربه ها در آمریکای شمالی، بزرگترین صحرای سرپوشیده در جهان، بزرگترین باتلاق داخلی جهان و همچنین بزرگترین گنبد ژئودزیک شفاف (گنبد ساخته شده با سطوح هندسی) در جهان است.

باغ وحش و آکواریوم هنری دورلی در اوماها Henry Doorly Zoo and Aquarium

باغ وحش و آکواریوم هنری دورلی در اوماها

6 – باغ وحش مسکو (Moscow Zoo)

مکان: روسیه
گونه های جانوری: 927 گونه جانوری

باغ وحش مسکو پر از تفریح و سرگرمی است. همچنین یکی از قدیمی ترین باغ وحش های اروپا است. این باغ وحش در سال 1864 تاسیس شد. 6500 حیوان در این باغ وحش زندگی می کنند که در 927 گونه جانوری طبقه بندی می شوند. باغ وحش و در دهه 1990 همچنین با ایجاد یک پل پیاده روی که دو قسمت باغ وحش را که جدا شده بودند را به هم متصل کردند. بلافاصله برای باغ وحش یک آکواریوم دریایی ، یک نمایشگاه شیر دریایی ، یک باغ پرندگان و جاذبه هایی برای کودکان ایجاد شد.

باغ وحش مسکو Moscow Zoo

باغ وحش مسکو

7 - باغ‌های ملی جانورشناسی آفریقای جنوبی (National Zoological Gardens)

مکان: آفریقای جنوبی
گونه های جانوری: 705 گونه جانوری

پارک جانورشناسی ملی که با نام باغ وحش پرتوریا نیز شناخته می شود، بزرگترین باغ وحش ملی آفریقای جنوبی در قاره آفریقا و یکی از بزرگترین باغ وحش ها در جهان است و 705 گونه جانوری را در خود جای داده اند. این 705 گونه جانوری نزدیک به 9000 حیوان را که باغ وحش را شامل می شوند. باغ وحش در دو قسمت است که قسمت اول آن مسطح است در حالی که قسمت های دیگر آن روی یک تپه قرار دارد.

باغ های ملی جانورشناسی آفریقای جنوبی National Zoological Gardens

باغ‌های ملی جانورشناسی آفریقای جنوبی

8 – باغ وحش برانکس (Bronx Zoo)

مکان: نیویورک، آمریکا
گونه های جانوری: 650 گونه جانوری

باغ وحش برانکس قدیمی ترین باغ وحش در آمریکا است. همچنین بزرگترین باغ وحش در جهان است که در یک کلانشهر واقع شده است. حدود 4000 حیوان در آن زندگی می کنند که 650 گونه حیوانی را تشکیل می دهند.

باغ وحش برانکس Bronx Zoo

باغ وحش برانکس

9 – باغ وحش لندن (London Zoo)

مکان: انگلیس
گونه های جانوری: 755 گونه جانوری

این باغ وحش یکی از قدیمی ترین باغ وحش های جهان است که در سال 1828 به منظور تحقیقات علمی افتتاح شده است. این باغ وحش پس از آن در سال 1847 برای بازدید عموم افتتاح شد، بنابراین مردم می توانند از آن بازدید کنند. باغ وحش لندن بیش از 20000 حیوان در 755 گونه جانوری را در خود جای داده است.

باغ وحش لندن London Zoo

باغ وحش لندن

10 – باغ وحش سن دیگو (San Diego Zoo)

مکان: کالیفرنیا، آمریکا
گونه های جانوری: 650 گونه جانوری

آخرین مورد در لیست ما باغ وحش سن دیگو در ایالات متحده آمریکا است. این باغ وحش هزاران گردشگر و بازدید کننده را به خود جلب می کند. 650 گونه و زیرگونه از حیوانات در این باغ وحش یافت می شود. در مجموع بیش از 3700 حیوان در این باغ وحش زندگی می کنند. این باغ وحش از معدود باغ وحش هایی است که پاندای بزرگ را در خود جای داده است. علاوه بر این، یک جنگل بارانی گرمسیری در آن وجود دارد که خانه ای برای پرندگان و حیوانات را فراهم می کند.

باغ وحش سن دیگو San Diego Zoo

باغ وحش سن دیگو

با دیگر ترین های دنیا آشنا شوید

توریستی ترین و زیباترین کشورهای دنیا

✔ با بهترین سیرک های ایران و جهان آشنا شوید

✔ بی ادب ترین و باادب ترین کشورهای جهان

هتل ترنج کیش، هتلی روی دریا

هتل ترنج کیش اولین هتل روی آب ایران است. این هتل لوکس کیش در سال 1394 افتتاح شده است. هتل ترنج کیش در شمال غربی جزیره کیش واقع شده است و در منطقه‌ای بکر قرار دارد. این هتل 2 فاز دارد: فاز اول روی دریا و فاز دوم هتل ساحلی است هم اکنون در حال احداث است. این هتل از بالا طرحی شبیه یک بته جقه ایرانی را دارد. همچنین این هتل اولین و برترین هتل خاورمیانه است که روی آب ساخته شده است.
بر خلاف تصور عموم، این هتل به گونه ای ساخته شده است که در برابر موج دریا و طوفان کاملا مقاوم است. منطقه شمال غربی جزیره کیش به علت یکدست بودن سطح دریا از ساحل تا حدود 1000 متر، دلیل این انتخاب است. اختلاف سطح شدید پس از فاصله 1000 متر در دریا، درواقع مانند یک موج شکن طبیعی عمل می‌کند و باعث می‌شود این منطقه هیچ وقت موج و طوفان شدید را تجربه نکند.

طرح بته جقه هتل ترنج کیش

طرح بته جقه هتل ترنج کیش

اتاق های هتل ترنج کیش

هتل ترنج کیش دارای 100 سوئیت ویلایی است که بر روی اسکلتی چوبی قرار دارند. متراژ این اتاق‌ها 40 متر، 60 متر و 120 متر است و نام‌های آن‌ها به ترتیب رو به ترنج، رو به دریا و رو به غروب است. این هتل، دارای سوئیت‌های فلت، سوئیت 1 خوابه رویال، سوئیت 2 خوابه رویال و سوئیت امپریال است.
امکانات اتاق‌ها شامل تخت هایی نرم، سیستم تهویه مطبوع، حمام به همراه ملزومات شخصی، سشوار، وان جکوزی و دریچه شیشه‌ای در کف اتاق برای مشاهده آب است.
اتاق‌های این هتل هر کدام چشم انداز خاص خود را دارند. ویوی رو دریا، ویوی رو به غروب خورشید، رو به دریاچه و... از جمله این موارد هستند.

اتاق هتل ترنج کیش

اتاق هتل ترنج کیش

امکانات هتل ترنج کیش

امکانات و ویژگی‌های هتل ترنج کیش شامل این موارد است: استقبال و بدرقه، پارکینگ در هتل، اینترنت در لابی، اینترنت در اتاق، قایق سواری، سرویس به مرکز شهر، رستوران رژیمی و گیاهی، کافی‌شاپ، آتلیه عکاسی، دوچرخه سواری، اجاره خودرو، صندوق امانات، رستوران، سرویس به فرودگاه، کافی شاپ، سالن کنفرانس، نمازخانه، سالن همایش، اتاق میهمانی و جلسات کاری، سالن بیلیارد، رمپ، سرویس فرنگی، مجموعه ورزشی، تازه تاسیس بودن، وان در حمام، سشوار، اینترنت با سرعت بالا، صندوق امانات در لابی، سالن همایش، جت اسکی، ماساژ، امکانات بازی کودکان، دستگاه بازی، بیلیارد، بالکن قابل استفاده، روم سرویس 24 ساعته، سالن بدنسازی، مینی بار، تاکسی سرویس، فضای سبز، تلویزیون ال سی دی، خدمات لباسشویی و خشک شویی (لاندری) و اتاق چمدان.
شباهت زیاد به هتل‌های مالدیو و کارائیب، دیدن غروب آفتاب و سازگاری با محیط زیست از مواردی هستند که باعث خاص بودن این هتل شده است.
تمام سوئیت ها دورتادور اسکله‌ای چوبی به طول یک کیلومتر قرار گرفته‌اند اما لازم نیست این مسافت زیاد را پیاده طی کنید تا به سوئیت خود برسید، زیرا برای جا به جایی مسافران و بار آن‌ها از ماشین‌های گلف در هتل استفاده می شود.

نمای دیگری از هتل ترنج کیش

نمایی دیگر از هتل ترنج کیش

قیمت رستوران هتل ترنج کیش

هتل ۵ ستاره ترنج کیش دارای ۳ رستوران است که با آشپزهای حرفه‌ای غذاهایی لذیذ را به گردشگران خود ارائه می‌دهد. قیمت رستوران هتل ترنج کیش نسبت به سایر رستوران‌ها گران‌تر است اما تنوع غذایی بالا (ایرانی و فرنگی) و کیفیتی بی‌نظیر دارد.
صبحانه هتل ترنج کیش به صورت بوفه است و دارای صبحانه های سرد و گرم است. هتل ترنج کیش بیش از 50 نوع صبحانه مختلف همراه با نوشیدنی های متفاوت را عرضه می کند. این تنوع بالا در صبحانه باعث انرژی بیشتر گردشگران می‌شود.
۲ کافی شاپ در هتل ترنج کیش وجود دارد که انواع نوشیدنی های سرد و گرم، دمنوش، دسر، کیک ها و غیره را سرو می‌کنند. کافی شاپ هتل ترنج کیش یکی از بهترین مکان های محبوب در این هتل است. در این کافی شاپ علاوه بر پخش موسیقی زنده، صدای امواج خلیج فارس نیز شنیده می‌شود که باعث جذاب‌تر شدن آن شده است.

گردش در جزیره کیش، مروازید خلیج فارس

✔ داستان کشتی یونانی در کیش

هتل ترنج کیش

هتل ترنج کیش

اینستاگرام هتل ترنج کیش

اکانت اینستاگرام هتل ترنج کیش در فضای مجازی با آی دی toranj_marine_hotel فعالیت دارد و عکس‌ها و فیلم‌های مربوط به هتل را به اشتراک می‌گذارد.

استخر و جکوزی هتل ترنج کیش

مجموعه آبی این هتل فوق العاده زیبا طراحی شده و با بهترین دستگاه ها، آب استخر آن تصفیه می شود. سونا و جکوزی این هتل نیز امکانات خوبی دارد. سالن بدنسازی هتل نیز دستگاه های به روز و  پیشرفته دارد تا ورزشکاران در حین مسافرت از ورزش خود غافل نشوند.
این هتل زمین بازی برای کودکان نیز دارد. همچنین برای خدمات پزشکی نیز یک تیم پزشکی برای این موارد حضور دارند. مجموعه بازی‌های ساحلی نیز از ویژگی‌های جالب هتل است. امکان ورزش‌هایی مانند والیبال ساحلی، فوتبال دستی و بیلیارد در این هتل وجود دارد.

ماساژ هتل ترنج کیش

ماساژ هتل ترنج کیش توسط ماساژورهای حرفه‌ای و تایلندی انجام می‌شود. کف سالن ماساژ هتل ترنج کیش شیشه‌ای است و امکان مشاهده آب را فراهم می‌کند.

افراد معروف در هتل ترنج کیش

افراد معروفی در این هتل اقامت داشتند یکی از آن‌ها آقای حسن روحانی است که همراه با هیئت همراه در این هتل اقامت داشته است. آقای ظریف، مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی، بابک جهانبخش، رضا عطاران، گروه موسیقی سون، مسعود روشن پژوه از جمله افراد معروفی هستند که در این هتل اقامت داشته‌اند.

مسیر منتهی به سوییت‌ها در هتل ترنج

مسیر منتهی به سوییت‌ها در هتل ترنج

تلفن هتل ترنج کیش

شماره تلفن های هتل ترنج کیش برای تماس 8 - 07644474114 و 09330348898 است.

هتل ترنج کیش و حفاظت از محیط زیست

مدیران هتل عقیده دارند که مسافران در حقیقت میهمان طبیعت هستند و از آن‌ها می‌خواهند دوست دار طبیعت و محیط زیست باشند و کمترین آسیب ممکن را به محیط زیست پیرامون خود وارد سازند. مصالح استفاده شده در ساخت هتل ترنج استاندارد و بی‌ضرر برای محیط زیست است. ساخت دو جزیره مصنوعی در هتل دریایی ترنج برای جذب پرندگان مهاجر و حفظ اکوسیستم طبیعی نیز صورت پذیرفته است.

تور هتل ترنج کیش

برای تور کیش و اقامت در هتل ترنج شما می توانید از طریق آژانس مسافرتی درخواست خود را ارائه دهید.

نکات خاص هتل ترنج کیش

هتل دریایی ترنج به عنوان یکی از هتل‌های لاکچری خاورمیانه، همواره پذیرای مسافرین زیادی از سراسر ایران و جهان است. یکی از موارد جالب توجه دیگر درباره هتل ترنج کیش این است این است که این هتل در جایی قرار گرفته است که بهترین چشم انداز را به طلوع و غروب خورشید دارد. زیباترین آبزیان مثل لاک‌پشت‌ها و ماهی‌های خاص در زیر این هتل زندگی می‌کنند و مرجان‌های زیبای خلیج فارس نیز در این منطقه از جزیره کیش به میزان زیادی وجود دارند. به دلیل وجود مرجان‌ها، آب در این ناحیه زلال و شفاف است.

با رزرو هتل ترنج کیش می‌توانید مطمئن شوید که در زیباترین هتل دریایی خاورمیانه اقامت خواهید داشت. همچنین هتل ترنج کیش یکی از هتل‌های خاص ایران که افراد مختلف برای ماه عسل نیز آن را رزرو می‌کنند.

به دلیل اینکه اکثر مسافران تمایل به خرید از پاساژها و مراکز خرید جزیره کیش دارند، هتل ترنج امکان خوبی را برایشان فراهم کرده است که برای رفاه هر چه بیشتر مسافران هر روز سرویس های رایگان رفت و برگشت به مراکز خرید را به توریست‌ها ارائه می دهد.

بهترین اپلیکیشن های مترجم سفر

برنامه های ترجمه می‌توانند تلفن هوشمند شما را به یک مترجم شخصی در سفر تبدیل کنند. فناوری اساسا نحوه سفر را تغییر داده است. به طور مثال دنبال کردن مسیرها، عکس گرفتن و فیلمبرداری یا برقراری ارتباط. تلفن‌های همراه همه چیز را برای سفر مدرن ساده تر کرده‌اند.

اگرچه آن‌ها به شما کاملا آموزش نمی‌دهند که به زبان دیگری صحبت کنید، اما به شما امکان می‌دهند در خارج از کشور به راحتی مکالمه و ارتباط برقرار کنید. این مواردی است که شما باید قبل از شروع سفر خارجی بعدی خود بدانید.

نکته جالب دیگر در مورد سفر این است که ما را قادر می‌سازد فرهنگ‌های بیگانه و عجیب و غریب را کشف کنیم. در واقع، هیچ چیز بیش از تعامل با مردم آن سوی دنیا، یادگیری زبان آن‌ها و شیوه‌ی آشپزی و زندگی آن‌ها هیجان انگیز نیست.

با این حال، یک چیز همیشه مانع شما خواهد بود. مانع زبان. تصور رایج در بین بیشتر مسافران این است که هر کجا که برای تعطیلات بروید، همیشه راهنماهای انگلیسی زبان وجود دارد که همه چیز را به شما نشان می دهند. اما همیشه اینطور نیست. در این مقاله قصد داریم بهترین اپلیکیشن‌های مترجم سفر را به شما معرفی کنیم.

اپلیکیشن های مترجم سفر

اهمیت اپلیکیشن های مترجم در سفر

معرفی اپلیکیشن های مترجم سفر

خوشبختانه، اپ‌های ترجمه بی شماری وجود دارد که بعضی از آن‌ها مترجم صوتی آنلاین و آفلاین هستند و بعضی از آن‌ها برای ترجمه در عکس‌ها در سفر به شما کمک می‌کنند. می‌توانید با استفاده از آن‌ها زبان‌های محلی را یاد بگیرید و از تعطیلات خود نهایت استفاده را ببرید. با پیشرفت فناوری‌های دیجیتال تعداد زیادی برنامه برای ترجمه و کمک به شما در کشف بهتر در کشورها و فرهنگ های خارجی طراحی شده است. گفتنی است از بین این اپ‌ها، برنامه‌های گوگل ترنسلیت، آی‌ترنسلیت و مایکروسافت ترنسلیتور از فارسی پشتیبانی می‌کنند اما برای استفاده از سایر برنامه‌ها نیاز به دانستن انگلیسی دارید.

با دیگر اپلیکیشن ها های مفید آشنا شوید

✔ اپلیکیشن های کاربردی در سفرهای گروهی

✔ با اپلیکیشن گوگل تریپس آشنا شوید

✔ 3 کاربرد مخفی گوگل مپ در سفر

 

Google Translate (گوگل ترنسلیت)

گوگل ترنسلیت نیازی به توضیح ندارد و همه با آن آشنا هستند. اما گوگل ترنسلیت فقط برای متن و فایل‌های تصویری نیست. این اپلیکیشن فراتر از آن است. هنگامی که در تعطیلات در یک کشور خارجی هستید و قادر به خواندن علائم جاده‌ای یا منوی رستوران نیستید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که عکس بگیرید و بقیه کار را به برنامه بسپارید. پس از نصب برنامه بر روی دستگاه خود، می‌توانید کاراکترهای متنی را با کشیدن انگشت روی صفحه مشخص کنید و برنامه به طور خودکار آن را ترجمه می‌کند. Google Translate بیش از 100 زبان را پشتیبانی می‌کند. حتی برای برخی از این زبان‌ها دارای ویژگی ترجمه متن آفلاین است.

google translate

اپلیکیشن گوگل ترنسلیت

Microsoft Translator (مایکروسافت ترنسلیتور)

مایکروسافت ترنسلیتور یک گزینه عالی برای سفرهای مربوط به کسب و کار است. این برنامه تلفن همراه می‌تواند به شما کمک کند بیش از 60 زبان را با استفاده از متن یا صدا ترجمه کنید و حتی می‌تواند همزمان بیش از یک نفر را ترجمه کند. در داخل برنامه، می‌توانید نوع ترجمه مورد نیاز خود را انتخاب کنید: گفتاری، تایپ شده یا تصویری باشد یا فقط روی آیکون People ضربه بزنید، که به شما امکان می‌دهد با به اشتراک گذاری کد دیجیتال از طریق تلفن هوشمند مکالمه را شروع کرده یا به آن بپیوندید. بسته های زبان آفلاین همچنین به شما امکان می‌دهد تا وقتی به اینترنت متصل نیستید به ترجمه های اصلی دسترسی پیدا کنید. این برنامه برایiOS ،Android و Windows 10 موجود است.

iTranslate (آی ترنسلیت)

این برنامه ساده و محبوب به شما کمک می‌کند تا در بیش از 100 زبان مختلف مکالمه کنید. در آی ترنسلیت می‌توانید با تلفن خود صحبت کنید و به طور خودکار کلمات شما را به هر زبان که انتخاب کنید ترجمه می‌کند. آیا نیاز به ترجمه یک تابلو، منو یا نقشه دارید؟ به آسانی می‌توانید عکس بگیرید. این برنامه همچنین بلافاصله وب سایت‌ها را به بیش از 40 زبان ترجمه می‌کند، شامل یک فرهنگ لغت همراه با صرف فعل است و حتی یک برنامه اضافی برای استفاده از Apple Watch شما ارائه می‌دهد. برای iOS، Android و به به صورت وب اپ آنلاین در وب سایت در دسترس است.

اپلیکیشن iTranslate

اپلیکیشن آی ترنسلیت

TripLingo (تریپ لینگو)

برنامه تریپ لینگو فوق العاده است. نیازی به گفتن نیست که فوق العاده است، چون با استفاده از آن متوجه خواهید شد. این برنامه نه تنها شامل یک مترجم صوتی برای مکالمات است، بلکه دارای یک پک کامل اصطلاحات است که به شما کمک می‌کند بیشتر شبیه به یک محلی و کمتر شبیه یک توریست باشید. این برنامه بیش از 2000 عبارت را به چهار حالت ترجمه رسمی، ترجمه روزمره، ترجمه خیابانی و حتی به صورت دیوانه‌وار ترجمه می‌کند. شما همچنین می‌توانید به مجموعه ای از ابزارهای یادگیری، مانند درس های صوتی، مرتبا تعاملی و حالت مسابقه دسترسی پیدا کنید تا شما را در حالت جنگیدن (یا مکالمه) درآورد. ابزار سفر همچنین مفید است و شامل خط مستقیم خدمات اضطراری، ماشین حساب و راهنمای آداب و رسوم برای بهبود آداب فرهنگی شماست. با پرداخت هزینه اضافی، می‌توانید بلافاصله به مترجمان زنده در حالت آماده به کار دسترسی پیدا کنید. این اپلیکیشن برای iOS و  Android موجود است. این برنامه برای زبان فارسی فقط مترجم زنده دارد.

اپلیکیشن TripLingo

اپلیکیشن تریپ لینگو

Speak & Translate (اسپیک اند ترنسلیت)

برنامه اسپیک اند ترنسلیت دارای هزینه است. می‌توانید آن را ماه به ماه یا سال به سال خریداری کنید. اما به زبان‌های کمتر متداول مانند ایسلندی و زولو نیز ترجمه می‌کند. این برنامه یک تجربه زیبا و بی نقص برای ترجمه را تضمین می‌کند. این برنامه شامل 117 زبان برای ترجمه متن و 54 زبان برای ترجمه و تشخیص صدا به صورت زنده است. تاریخچه ترجمه را می‌توان از طریق سیستم عامل‌های Apple  همگام سازی کرده و به آن دسترسی پیدا کرد و تنظیمات صوتی به شما امکان می‌دهد تا بلندی صدا و سرعت پخش صدا را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید بین صدای زن و مرد انتخاب کنید. این اپلیکیشن فقط در iOS موجود است.

SayHi (سِی های)

هدف این برنامه،‌ سادگی است و به شما امکان دسترسی به یک رابط کاربری کاملاً ساده و تقسیم صفحه را می‌دهد که به شما امکان می‌دهد کلمات و یا جملات مورد نیاز برای ترجمه را به 90 زبان مختلف بگویید یا تایپ کنید. همچنین به شما اجازه می‌دهد گویش های محلی به زبان های خاص باشد و به شما امکان می‌دهد مکالمات ترجمه شده خود را با استفاده از متن، ایمیل و یا از طریق Facebook یا Twitter به اشتراک بگذارید. تنظیمات صوتی به شما امکان می‌دهد سرعت ترجمه های خود و صدای مرد یا زن تنظیم کنید. این برنامه برای iOS و Android موجود است.

WayGo (وی گو)

وی گو به ویژه برای مسافران انگلیسی زبان که از آسیا بازدید می‌کنند مثلا کشورهای خاور دور مانند چین، ژاپن و کره بسیار مفید است. 
این برنامه عمدتا به 5 زبان ژاپنی، چینی، کره ای، کانتونی و کانجی در دسترس است. علاوه بر ترجمه های متنی و تصویری،  WayGo از ترجمه های صوتی نیز پشتیبانی می‌کند، که برای وقتی که سعی می‌کنید تلفظ های صحیحی را بدست آورید مفید است. 
WayGo همچنین به صورت آفلاین نیز کار می‌کند، بنابراین می‌توانید از آن در مکان‌های دور از شهر با اتصال اینترنت ناپایدار استفاده کنید. ترجمه به آسانی و با گرفتن عکس از عبارت‌ها و حروف خارجی و وارد کردن آن به برنامه امکان پذیر است.

اپلیکیشن WayGo

اپلیکیشن وی گو

Papago (پاپاگو)

پاپاگو یک برنامه ترجمه برای افرادی است که به آسیای شرقی مانند کره، تایلند، چینی، ویتنامی، اندونزیایی و ژاپنی سفر می‌کنند. همچنین می‌توانید از آن برای زبان های مختلف اروپایی مانند ایتالیایی، اسپانیایی، روسی و آلمانی نیز استفاده کنید.

Papago کلمات را از متون، تصاویر و فایل‌های تصویری ترجمه می‌کند. این برنامه برای مکالمات به طور کارآمد کار می‌کند، جایی که دو نفر از برنامه استفاده می‌کنند به طور همزمان می‌توانند صحبت کنند زیرا این زبان‌ها به طور خودکار ترجمه می‌کنند.

از دیگر ویژگیهای خاص پاپاگو می توان به پک اصطلاحات اشاره کرد که دارای تعداد زیادی عبارت متواول، فرهنگ لغت و توانایی ترجمه چندین گویش از همان زبان است. شما حتی می توانید آهنگ های K-pop (پاپ کره‌ای) یا یک صفحه وب سایت را ترجمه کنید.