alefbatour

alefbatour

آژانس مسافرتی الفبای سفر| تور گردشگری، خرید آنلاین بلیط هواپیما، رزرو هتل و تور گردشگری بهار 1400
alefbatour

alefbatour

آژانس مسافرتی الفبای سفر| تور گردشگری، خرید آنلاین بلیط هواپیما، رزرو هتل و تور گردشگری بهار 1400

در تورهای دبی شگفت انگیزترین تفریحات دبی را فراموش نکنید

گردشگری از مسائل بسیار مهم شهر دبی به منظور وارد کردن ارز به امارات و همچنین محکم کردن پایه های اقتصاد این کشور می باشد. در سال ۲۰۰۷ میلادی دبی در میان شهرهای پربازدید جهان رتبه هشتم را به خود اختصاص داده بود. اکثر جاذبه های گردشگری دبی مورد علاقه همه ی سلیقه ها هستند، اما برخی از این جاذبه ها از سایر مکان های گردشگری طرفداران بیشتری دارند. در این مطلب گردشگرانی که علاوه بر اطلاع از قیمت تورهای دبی، نیاز به شناختن این جاذبه ها دارند را با بعضی از این مکان های گردشگری پرطرفدار دبی آشنا می کنیم.

پالم جمیرا دبی

بازدید از موزه دبی در قلعه الفیدی دبی

تور های ارزان دبی یکی از عوامل مورد نیاز برای بازدید از مکانهای اطراف دبی هستند. موزه دبی در قلعه الفیدی یکی از جاذبه های گردشگری دبی است و اهمیت تاریخی زیادی برای دبی دارد و همچنین یکی از قدیمی ترین ساختمانهای این شهر است. از زمان اجرای طرح این موزه در سال 1971 در قلعه تاکنون اهمیت قابل توجهی در تاریخ دبی منعکس شده و با طیف وسیعی از فضاها پوشیده شده است. قلعه الفیدی برای نمایش تاریخ دبی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
مناسب برای: دوستان، خانواده
ساعت بازدید: 08:30 صبح تا 08:30 بعد از ظهر

ورودی موزه دبی و قلعه الفیدی

پارک آبی آیس لند در دبی

دبی فقط به خاطر ذخایر نفتی و طلای خود شناخته نمی شود بلکه به خاطر محدوده شگفت انگیز پارک های آبی که در اختیار دارد، از محبوبیت بسیاری در بین گردشگران برخوردار است. پارک آبی آیس لند در دبی از جمله مواردی است که نباید آن را فراموش کرد و بسیاری از گردشگران از آن آگاه نیستند. این مجموعه عظیم یکی از زیباترین پارک های آبی در کل دبی به حساب می آید و با مساحتی بالغ بر 103000 متر مربع، یکی از مهمترین مکان های دیدنی اطراف دبی را تشکیل می دهد و یک هزار نفر ظرفیت دارد.
مناسب برای: دوستان، خانواده، کودکان

پدر و پسر در حال آب تنی در پارک آبی آیس لند دبی

لذت بردن از بهترین موسیقی ها در اپرای دبی

بسیاری از افراد قصد ندارند دبی را با موسیقی اپرا مرتبط کنند اما اگر مایل به تکمیل کردن لذت سفر به دبی هستید، اپرای دبی در واقع مکانی شگفت انگیز برای بازدید است. این مکان در مرکز شهر دبی واقع شده و یک نمایش شگفت انگیز از فرهنگ دبی می باشد. اپرای دبی میزبان طیف گسترده ای از اجراهای موسیقی و رقص هنری است که آن را به یکی از بهترین جاذبه های گردشگری دبی تبدیل می کند.
مناسب برای: دوستان، خانواده

طبقه فوقانی سالن اپرای دبی

دیدن معماری شگفت انگیز در موزه اتحاد دبی

اگر اهل تاریخ هستید، مطمئنا عاشق موزه اتحاد خواهید بود. این مکان برای برخی از نادرترین فیلم ها و موارد دیگر استفاده شده است. همچنین این مکان لحظه های مختلف را از دوره 1968 تا 1974 به نمایش می گذارد. در نظر داشته باشید اگر می خواهید برخی از اسناد و مدارک بسیار دقیق و بایگانی شده را از هر نقطه ای مشاهده کنید، بازدید از موزه اتحاد برای شما الزامی مطلق است.
مناسب برای: دوستان، خانواده

موزه اتحاد دبی

روستای بور دبی را از دست ندهید

جاذبه گردشگری بعدی در لیست مکان های شگفت انگیز دبی روستای بور دبی است. بور دبی به عنوان دهکده میراث دبی در نظر گرفته می شود و در نزدیکی نهر دبی واقع شده است. معماری و طراحی های ساخته شده توسط صنعتگران محلی بیش از اندازه کافی است تا شما را به عقبه دبی برگرداند. بازدید از صنعتگران محلی و خرید سوغات برای عزیزانتان را فراموش نکنید.
مناسب برای: دوستان، خانواده

خانه ای قدیمی و زیبا در روستای بور دبی در غروب آفتاب و چراغ های زرد

مراسم بزرگداشت مولانا جلال الدین در قونیه ترکیه

در دسامبر 2019 نیز طبق برنامه هر ساله، مراسم بزرگداشتی برای جلال الدین رومی (مولانا)  در قونیه، ترکیه برگزار می شود. مولانا جلال الدین رومی، شاعر بزرگ قرن سیزدهم صوفی (عارف اسلامی) و بنیانگذار نظام مولوی درویش می باشد. مرگ مولانا در اواسط دسامبر 1273 میلادی (652 هجری شمسی) اتفاق افتاد و شب عروسی او به حساب می آمد. زیرا شبی که او این زندگی خاکی را سپری کرد و سرانجام در عشق با خدا یکی شد. بسیاری از مسافرانی که از بهترین تورهای قونیه الفبای سفر استفاده می کنند می خواهند در مراسم مولانا شرکت کنند و دراویش همچون گرداب و چرخان را در قونیه، شهر اصلی مولانا ببینند.

مراسم بزرگداشت مولانا در قونیه

نظرات گردشگران در مورد تورهای قونیه برای فستیوال بزرگداشت مولانا

سعید از ایران می گوید: من بارها در مراسم بزرگداشت مولوی شرکت کرده ام و هر بار نیز از مراسم دراویش لذت برده ام. دراویش مولوی، افرادی از ده ها کشور نزدیک و دور، ثروتمند و فقیر، گرد هم می آیند و نمایش و مناجاتی را انجام می دهند. توصیه می کنم شما نیز با تورهای قونیه در این مراسم با شکوه شرکت کنید.
یک درویش که خود نیز مقیم قونیه است می گوید: هر ساله مراسم بزرگداشت برگزار می شود و این پیام را که همه ما یکی هستیم و مهم نیست که چه پیشینه یا عقایدی داریم و هماهنگ با هم زندگی کنیم.
یک گردشگر عرب نظر خود را درباره مراسم بزرگداشت مولانا اینگونه بیان می کند، پیام صلح، عشق، تحمل و پذیرش مولوی امروز به همان اندازه مهم و ضروری است که در زمان سلطنت سلجوقی روم و در زمانی که مولوی زندگی می کرد، بوده است.

دراویش در حال اجرای مراسم بزرگداشت مولانا در قونیه

بهترین و هیجان انگیزترین تفریحات در ویتنام را بشناسید

زیپ لاین در استان لام دونگ ویتنام

ممکن است در بعضی از کشورها زیپ لاین را امتحان کنید. اما این، در یک سفر پرماجرا به ویتنام با ارزان ترین تور های اروپا، کاملاً متفاوت خواهد بود. این بازی در حال حاضر در شهر ماداگویی در استان لام دونگ که با شهر هوشی مین حدود 150 کیلومتر فاصله دارد، موجود است. زیپ لاین برای افراد عادی یک بازی در فضای باز و بسیار سرگرم کننده و هیجان انگیز است، اما برای کسانی که از ارتفاع می ترسند، یک چالش واقعی خواهد بود. دشوارترین حالت زیپ لاین زمانی است که شما بر فراز رود دا هووای و دریاچه ای پر از تمساح و در ارتفاع 60 متری قرار می گیرید.

مردی در حال عبور از رودخانه ای خطرناک با زیپ لاین در لام دونگ ویتنام

پیاده روی در منطقه تام دائو

منطقه تام دائو همیشه یک مقصد جذاب و اسرارآمیز برای یک سفر پرماجرا به ویتنام است. این عملا طیف وسیعی از کوه های صخره ای واقع در سه استان شمالی از جمله VinhPhuc ، Thai Nguyen و TuyenQuang می باشد. این مکان به دلیل مناظر بی خطر و ویلاهای باشکوه فرانسوی برای گردشگران بسیار جذاب است. فعالیتی که بیشتر گردشگران هنگام بازدید از تام دائو انتخاب می کنند این است که در جنگل کوهپیمایی کنند. اگرچه مناظر فوق العاده رویایی هستند، اما مسیرهای پیاده روی در جنگل مملو از موانع و مشکلات است و این حسن را دارد که باعث می شود بهترین و هیجان انگیزترین تفریحات در ویتنام را بشناسید و ببینید. در نظر داشته باشید اگر می خواهید در جنگل کمپ بزنید، باید از مدیران پارک ملی تام دائو درخواست مجوز کنید.

گردشگران در حال کوهنوردی در کوه های تام دائو ویتنام

کمپینگ در غار سون دونگ (Son Doong)

هیچ چیز جالب تر از گذراندن یک شب تابستانی در غار سون دونگ (Son Doong)، زیباترین منظره جهان نیست. کمپینگ در غا سون دونگ ویتنام، یک سفر ماجراجویانه را برای شما به ارمغان می آورد که قبلاً هرگز تصور نکرده اید. شما در این غار شاهد یک سیستم دیدنی و متنوع از محیط زیست می باشید. کاوشگران در داخل غار، یک جنگل قدیمی با ترکیب گل و گیاه فراوان پیدا کرده اند.

سقف بسیار مرتفع غار سون دونگ ویتنام

استالاکتیت و مروارید های غار سون دونگ (Son Doong) نیز بزرگترین استالاکتیت ها در کره زمین ثبت شده اند. با توجه به موقعیت منحصر به فرد، این غار برای گردشگری انبوه مناسب نیست. مسافران برای حضور در این اردوگاه، باید از نظر سلامتی شرایط خوبی داشته باشند. به طور خلاصه باید به اندازه کافی قوی باشید تا بتوانید بیش از 50 کیلومتر پیاده روی کنید، از کوه ها صعود کرده و از جنگل ها عبور کنید. توصیه می شود قبل از سفر به قوانین ایمنی گوش دهید و به شدت از آنها پیروی کنید.

کمپین ها در غار سون دونگ در ویتنام

مقاصد گردشگری داخلی و خارجی که ایرانی ها را به خود جذب می کند

با پیشرفت و گسترش صنایع حمل و نقل، سفر های با مسافت طولانی به منظور تفریح و گردش نیز بیشتر شده است. به طوریکه افراد برای گذراندن تعطیلات خود به کشور های خارجی سفر کرده و با کمترین زمان ممکن به مقصد خواهند رسید. در داخل و خارج از کشور، بعضی شهرها جذابیت بیشتری نسبت به مقاصد دیگر برای هموطن هایمان دارند. در ادامه مقاصد گردشگری داخلی و خارجی که ایرانی ها را به خود جذب می کند، به شما معرفی می کنیم.

هواپیما در حال تیک آف و بلند شدن در فرودگاه امام خمینی

جزیره زیبای کیش

کیش همیشه از شهر های لوکس و تفریحی برای ایرانی ها به شمار می رفته است. سفر به نگین خلیج فارس با تورهای ارزان کیش علاوه بر بهره مندی از تفریحات بی نظیر آبی و مراکز خرید لوکس و دیدن جاذبه های گردشگری کیش در منطقه های بومی و تاریخی زیبا، سفری عالی را در خاطر شما ماندگار می کند.

کشتی یونانی جزیره کیش

مشهد، پایتخت زیارتی ایران

هدف بیشتر افرادی که به مشهد سفر می کنند، چه ایرانی ها و چه گردشگران مسلمان خارجی، زیارت امام رضا(ع) می باشد. اما علاوه بر آن، جاذبه های گردشگری مشهد نیز هستند که گردشگران داخلی و خارجی بهترین تورهای مشهد را به خود جذب می کنند.

حرم امام رضا در شهر مشهد مقدس

جزیره زیبای قشم

جزیره قشم، دیگر جزیره جنوبی ایران است که گردشگران بسیاری را به سمت خود می کشاند. با تور های قشم به جز تفریحات آبی، از دیدن جاذبه های گردشگری بومی و طبیعی بهره مند می شوید.

دره ستارگان جزیره قشم

شهر تاریخ و ادب شیراز

شیراز شهری تاریخی در جنوب غربی ایران است و به شهر بهار نارنج معروف می باشد. این شهر زیست گاه شاعران نام داری مثل سعدی و حافظ بوده است. پایتخت ایران در دوران زندیه شیراز بوده و به همین علت جاذبه های گردشگری زیادی را برای بازدید گردشگران تور های شیراز در خود جای داده است.

آرامگاه حافظ در شیراز، hafez's tomb in shiraz

استانبول، یک شهر در دو قاره

استانبول همیشه یکی از پر طرفدارترین مقصدهای خارجی برای ایرانی ها بوده است و نیمی از این شهر در قاره آسیا و نیمه ی دیگر آن در اروپا قرار دارد. جاذبه های گردشگری استانبول افراد زیادی را با ارزان ترین تورهای استانبول به خود جذب می کند.

شهر استانبول در ترکیه

دبی شهری در ساحل خلیج فارس

نزدیکی دبی به ایران و همچنین جاذبه های گردشگری دبی باعث محبوبیت این شهر در بین ایرانی ها شده است. همچنین بازار های لوکسی که در دبی وجود دارد، گردشگران بسیاری را از سراسر جهان با تورهای دبی به سمت خود می کشاند.

شهر دبی در غروب آفتاب

بانکوک، شهری تاریخی و پرطرفدار

جاذبه های گردشگری بانکوک از جمله معابد تاریخی و زیبا، بازار های متفاوت، رودخانه ای که از دل شهر می گذرد و بسیاری عوامل دیگر دست به دست هم داده اند تا نام این شهر را به عنوان یکی از شهر های پر طرفدار گردشگری در این لیست قرار دهند و گردشگران تور های بانکوک را مشتاق دیدن این شهر کنند.

شهر بانکوک

ایروان، قدم به قدم جاذبه گردشگری

ایروان شهری است که حتی قدم زدن در خیابان هایش نیز برای گردشگران تور های ایروان لذت بخش است و به آن ها آرامش می دهد. اکثر بهترین جاذبه های گردشگری ارمنستان در مرکز این شهر واقع شده اند.

معبد زوارتنوس در ایروان ارمنستان

تفلیس شهری نزدیک و جذاب

تفلیس پایتخت کشور گرجستان است و نزدیکی این کشور به ایران، یکی از دلایلی است که گردشگران را با تور های تفلیس به سمت خود جذب می کند. جاذبه های گردشگری تفلیس نیز بی شمارند و بهانه خوبی برای سفر به این شهر زیبا را فراهم می کنند. بسیاری از کلیسا های عجیب و صخره ای را می توانید در این شهر ببینید.

شهر تفلیس

آنکارا، پایتخت ترکیه

آنکارا پایتخت کشور ترکیه نیز جاذبه های تاریخی بسیاری را از زمان حکومت عثمانی در خود جای داده و گردشگران ایرانی تور آنکارا را به سمت خود می کشاند. از جاذبه های گردشگری آنکارا می توان به قلعه آنکارا اشاره کرد.

شهر آنکارا پایتخت ترکیه

پاریس شهر مد و فرهنگ

هر ساله گردشگران بسیاری به این شهر سفر کرده تا از جاذبه های گردشگری آن بازدید کنند. یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری پاریس برج ایفل می باشد. البته سایر جاذبه های گردشگری پاریس نیز با زیبایی و شگفتی که دارند، شما را به خود جذب می کنند.

برج ایفل در شهر پاریس فرانسه

مسکو، مهم ترین شهر روسیه

مسکو پایتخت کشور روسیه می باشد و مهم ترین نقطه این کشور از نظر سیاسی، اقتصادی، تاریخی، توریستی و گردشگری است. این شهر ششمین شهر بزرگ و پر جمعیت جهان محسوب شده و جاذبه های گردشگری مسکو سالانه از تعداد بسیاری تورهای مسکو استقبال می کنند.

کلیسای سنت باسیل قدیمی و جدید مسکو روسیه در یک تصویر

میلان شهری با معماری شگفت انگیز

یکی از شهرهای ایتالیا که در بین ایرانی ها محبوب می باشد، میلان است. معماری بسیار زیبای بنا های تاریخی در شهر میلان ایتالیا از عوامل جذب کننده ی گردشگران ایرانی به این شهر است.

کلیسای جامع میلان در ایتالیا

ماجراجویی و هیجان در پارک تفریحی شاه عالم کوالالامپور

به کسانی که به دنبال سرگرمی جدی و هیجان انگیز در مالزی هستند توصیه می شود حتما مجموعه تفریحی ورزشی اسکای ترکس در پارک شاه عالم در کوالالامپور و ماجراجویی و هیجان در پارک تفریحی شاه عالم کوالالامپور را تجربه کنند. تفریحات این جاذبه گردشگری در کوالالامپور شامل فعالیت های نفس گیر در فضای باز مانند کوهنوردی با طناب و پرواز در وسط فضای سرسبز پارک شاه عالم می باشد. گردشگران تور های ویژه کوالالامپور با طی کردن مسافتی تقریبا 45 دقیقه ای از مرکز شهر کوالالامپور به این مجموعه برسند.

فردی در حال بالا رفتن از نردبان یکی از قسمت های مجموعه تفریحی ورزشی اسکای ترکس

روز های کاری مجموعه تفریحی ورزشی اسکای ترکس

مجموعه تفریحی ورزشی اسکای ترکس فقط در طول تعطیلات آخر هفته باز است و برای اطمینان خاطر توصیه می شود بعد از رزرو بلیط هواپیما کوالالامپور، بلیط این مجموعه را نیز، به صورت آنلاین رزرو کنید. اما توجه داشته باشید که اگر میهمانی بزرگی دارید و تعدادتان از 25 نفر بیشتر است، می توانید  این مجموعه را برای روزهای وسط هفته باز کنید. این نکته قابل ذکر است که کودکان زیر 12 سال به دلایل ایمنی، نیاز به حضور والدین یا سرپرست دارند تا بتوانند در این تفریح بسیار هیجان انگیز شرکت کنند.

گروهی از گردشگران در حال آغاز یکی از قسمت های مهیج مجموعه تفریحی ورزشی اسکای ترکس کوالالامپور

اقدامات اولیه برای شروع هیجان در مجموعه تفریحی ورزشی اسکای ترکس

شرکت کنندگان به محض ورود ملزم به گذراندن دوره های آموزشی می باشند که در آن مختصرا درباره دانش فنی تجهیزات ایمنی توضیحات لازم ارائه خواهد شد. ساده ترین دوره آن، ماجراجویی کوچکی است که شامل 23 چالش غیرمستقیم تا دشوار است و بچه های زیر 8 سال باید با یک بزرگسال برای این تفریح جالب همراه شوند. تفریح برجسته این دوره روباه روی 70 متری است که شما را بر فراز دریاچه این مجموعه قرار می دهد.

یک نوجوان در حال گذر از یکی از مهیج ترین قسمت های مجموعه تفریحی ورزشی اسکای ترکس مالزی

دومین دوره، دوره ی Big Thrill است که بیشتر برای بزرگسالان در نظر گرفته شده و البته بچه های زیر 13 سال که قد کافی را برای این قسمت دارند نیز می توانند در آن شرکت کنند. این مجموعه همچنین دارای 23 مانع از سطح آسان تا بسیار دشوار، با سکوهای بلند 17 متری و عبور از تخته های Zig-zag می باشد. سخت ترین دوره، Extreme Challenge است که شامل 34 مانع بسیار چالش برانگیز بوده و به شرکت کنندگان دو یا سه ساعت فرصت می دهد تا کل دوره را طی کنند.

مجموعه تفریحی ورزشی اسکای ترکس مالزی در کوالالامپور

امکانات مجموعه تفریحی ورزشی اسکای ترکس

مجموعه تفریحی ورزشی اسکای ترکس همچنین یک سکوی چوبی با 10 میز پیک نیک برای مراجعان خود در نظر گرفته است. علاوه بر آن یک باربکیو نیز برای استفاده گردشگران در دسترس است، اما به خاطر داشته باشید که ذغال مخصوص خود را همراه داشته باشید و از آنجا که تنها یک باربیکیو موجود است، برای اطمینان از در دسترس بودن آن، رزرو آن را از قبل انجام دهید. رزرو میزها و باربکیو را می توانید به صورت آنلاین از درگاه این مجموعه انجام دهید. مجموعه پارک شاه عالم یکی از بهترین و پر طرفدارترین جاذبه های گردشگری مالزی می باشد و برای ورود به آن باید هزینه کمی را بپردازند.
ساعات کاری مجموعه تفریحی ورزشی اسکای ترکس: شنبه-یکشنبه 08:30 - 16:30

مجموعه تفریحی ورزشی اسکای ترکس کوالالامپور