alefbatour

alefbatour

آژانس مسافرتی الفبای سفر| تور گردشگری، خرید آنلاین بلیط هواپیما، رزرو هتل و تور گردشگری بهار 1400
alefbatour

alefbatour

آژانس مسافرتی الفبای سفر| تور گردشگری، خرید آنلاین بلیط هواپیما، رزرو هتل و تور گردشگری بهار 1400

7 تا از بهترین مراکز خرید استانبول

7 تا از بهترین مراکز خرید استانبول【عکس+آدرس】

بهترین مراکز خرید، اوت لت سنترها و فروشگاه های استانبول در قسمت های اروپایی و آسیایی برای کودکان و بزرگترها را به همراله به صرفه ترین آن ها برای خرید ارزان در اینجا بشناسید

بهترین اوت لنت سنترهای استانبول

مراکز خرید که از دیرباز در زندگی ترک ها حضور داشته اند، خرید و سرگرمی را با هم ترکیب می کنند و معنای دیگری به تجربه خرید می دهند. به همین دلیل مردم مراکز خرید را برای گذراندن اوقات خوش، معاشرت و تفریح ​​به جای خرید ترجیح می دهند. در استانبول، اولین مراکز خرید ترکیه و همچنین گزینه های زیادی در دسترس هستند. در این مقاله بهترین مراکز خرید استانبول را از دو طرف اروپایی و آناتولی گرد هم آورده ایم. در اینجا 7 مرکز خریدی که در استانبول باید از آنها بازدید کنید را به شما مسافران تور استانبول و ساکنین این شهر معرفی می کنیم!

✅ معرفی تمامی محله های استانبول

مرکز خرید کانیون

کانیون از بهترین اوت لت های استانبول که پیشگام مراکز خرید فضای باز در استانبول است، توجه را به فضای متفاوت و دسترسی آسان خود جلب می کند. علاوه بر بسیاری از برندهای لوکس، کانیون فعالیت های مختلفی مانند سینما، تئاتر و کنسرت را نیز برگزار می کند. مرکز خرید کانیون نیز اغلب برای جلسات ناهار و شام با رستوران های جاه طلبانه اش با غذاهای ترکی و جهانی ترجیح داده می شود. برای خرید در فضای باز، گذراندن اوقات خوش یا خوردن چیزی برای خوردن و نوشیدن با دوستان خود باید از کانیون دیدن کنید.

مرکز خرید کانیون استانبول

مرکز خرید کانیون استانبول

مرکز خرید ایستینیه پارک

ایستینیه پارک (IstinyePark) از لوکس ترین و یکی از بزرگترین مراکز خرید استانبول است. در نزدیکی منطقه تجاری Maslak در نیمه راه با منطقه İstinye در تنگه بسفر واقع شده است. این مرکز به دو بخش تقسیم می‌شود: یک مرکز خرید سرپوشیده با صدها مغازه که برندهای پوشاک آماده ترکی و بین‌المللی را گرد هم می‌آورد، لوازم خانگی، طبقه‌ای اختصاص داده شده به رستوران‌ها (عمدتاً فست فود)، بازار سرپوشیده‌ای که در آن ادویه‌ها و ادویه‌ها و ادویه‌ها را خواهید یافت. محصولات سنتی تر، سینما با اتاق imax3d و بسیاری دیگر.

اما آنچه واقعا توجه ما را در ایستینیه پارک جلب می کند، بخش باز است که مانند یک دهکده کوچک سازماندهی شده است که هر برند ساختمان خاص خود را دارد. در اینجا مارک های لوکس را خواهید یافت: Chanel، Hermès، Jimmy Choo، Dior، Louis Vuitton، و برخی رستوران ها از جمله Armani Café، Gigi و Masa. ناهار یا نوشیدنی را در ماسا توصیه می کنیم، غذاهای خوب و فضای بسیار دلپذیر، هرچند کمی پر زرق و برق.

استانبول مال

یکی از بهترین مراکز خرید استانبول، مرکز خرید استانبول است که نه تنها به عنوان یک مرکز خرید و سرگرمی، بلکه به عنوان مکانی برای ترویج هنر و فرهنگ در استانبول نیز مشهور است. همچنین بزرگترین پارک تفریحی سرپوشیده اروپا، MOI Park را در خود جای داده است که بازدید از آن نیز یکی از بهترین کارهای استانبول است. این مرکز خرید همچنین دارای یک هتل مجلل با 300 اتاق و تمام امکانات درجه یک، به همراه مجتمع اداری و بلوک های مسکونی است.
بیش از 350 فروشگاه در داخل این مرکز خرید وجود دارد که دارای برندهای بین المللی و معروف ترکیه هستند. همچنین، می‌توانید گزینه‌های زیادی برای خوردن و نوشیدن، از جمله غذای آماده و ناهارخوری مانند Lunch Box، KFC، Midpoint، Haribo، Huqqbaz، Green Salads، Cinnabon و بسیاری دیگر را در اینجا بیابید.

زمان: دوشنبه تا شنبه: 10:00 صبح تا 08:00 بعد از ظهر. یکشنبه ها تعطیل است
فاصله از فرودگاه: تقریبا 31 کیلومتر

استانبول مال استانبول

استانبول مال از بهترین مراکز خرید استانبول اروپایی

مرمره فروم

فروم مارمارا (مرمره) یکی دیگر از بهترین مراکز خرید استانبول واقع در باکرکوی با رویدادهای باشگاه کودکان مارمارا که رویدادهای ویژه ای برای کودکان برگزار می کند رنگارنگ می شود. که به عنوان یکی از بهترین مراکز خرید استانبول در این مکان در نظر گرفته می شود، اولین هایپر مارکت ترکیه اینجا است. همچنین برندهای زیادی وجود دارد و یک خیابان مخصوص برای کودکان وجود دارد

مرکز خرید سیتیز

سیتی که در نیشانتاشی، یکی از محله‌های محبوب استانبول واقع شده است، با طبقات و همچنین گزینه‌های مغازه‌اش جلب توجه می‌کند. همچنین عاشقان خوراک و غذا را هم جذب خود می‌کند. سیتی با سینما و سالن های ورزشی خود فضای زندگی متفاوتی را برای بازدیدکنندگان خود ایجاد کرده است.

سیتیز نیستانسی مرکز خرید لوکس در استانبول

مرکز خرید لوکس سیتیز نیستانسی استانبول

مرکز خرید آکمرکز

Akmerkez یکی از اولین مراکز خرید استانبول است که از سال 1993 شروع به کار کرده است. AVM که جوایز زیادی دارد هر ساله رویدادهای مختلفی را برگزار می کند و به دلیل محل خود با سایر مراکز خرید به عنوان یک مرکز تجاری-زندگی متفاوت است. 

مرکز خرید Akmerkez، واقع در منطقه Etiler، یک مقصد محبوب خرید در استانبول است. این مرکز خرید با بهترین مارک‌های مقرون‌به‌صرفه و لوکس، هر بازدیدکننده‌ای را به سمت خود جذب می‌کند. با بیش از 250 فروشگاه در مساحت 189000 متر مربع آن، بهترین فروشگاه برای لوازم ورزشی، آرایشی، مد، کفش، لوازم جانبی و غیره را خواهید یافت.
فضای چهار طبقه به خرید اختصاص داده شده است، در حالی که دو برج دیگر دارای فضای اداری گسترده برای هر نیاز شرکت هستند.
بهترین استفاده از تکنولوژی و معماری مدرن را خواهید یافت. رستوران ها و کافه ها، هفت سالن سینما و یک منطقه تفریحی وجود دارد که در آن هر هیجان و سرگرمی مورد نیاز برای تعطیلات شما وجود دارد. این فقط نیاز مد شما نیست، بلکه Akmerkez یک فروشگاه بزرگ دارد که در آن مواد غذایی برای نیازهای روزمره پیدا خواهید کرد. مرکز خرید Akmerkez حتی به عنوان بهترین مرکز خرید در اروپا و جایزه طراحی و توسعه بین المللی توسط ICSC، شورای بین المللی مرکز خرید، اعطا شد.
نه تنها تجاری، بلکه مرکز خرید Akmerkez نیز دارای فضایی برای مقاصد مسکونی است.
مکان: Nispetiye Caddesi Etiler Beşiktas/Istanbul
زمان: 10:00 صبح تا 10:00 شب
معروف برای: سینما، رستوران ها، فضای اداری، برندهای مد
فاصله تا فرودگاه: 46 کیلومتر

✅ 3 تا از بهترین هتل های استانبول

هتل هیلتون بسفروس استانبول

هتل تایتانیک سیتی استانبول

هتل گرند جواهیر استانبول

پالادیوم

مرکز خرید پالادیوم یکی از محبوب ترین مراکز خرید استانبول از نظر خرید و سرگرمی است. طراحی منحصر به فرد و معماری مدرن آن را چیزی جز جاذبه ای برای بسیاری از گردشگران ساخته است. توپ شیشه ای بزرگی که درست در ورودی قرار گرفته است، مرکز جذابیتی است که هر ظاهر و طراحی این مرکز خرید را زیباتر می کند. مرکز خرید پالادیوم دارای 200 فروشگاه است که در آنها مد، لوازم آرایشی و سایر برندهای معروف موجود است. چه بخواهید لباس ورزشی بخرید و چه به دنبال یک جفت کفش مناسب هستید، این مرکز خرید بهترین مرکز خرید استانبول است که باید به آنجا بروید.
حتی اگر برای تعطیلات در ماه آگوست یا سپتامبر از بی ثباتی بازدید می کنید، می توانید به راحتی یک روز را در پالادیوم سپری کنید زیرا طبقات تهویه مطبوع و مرکز سرگرمی آن را به مکان آخر هفته برای بسیاری تبدیل کرده است. 19 سالن سینما و رستوران، کافه، و بسیاری از فعالیت های سرگرمی دیگر را برای لذت بردن از تعطیلات خود در استانبول خواهید یافت.
مرکز خرید پالادیوم دارای یک پارکینگ وسیع است که می تواند 2500 ماشین را همزمان در خود جای دهد.
مکان: Barbaros Mahallesi Halk Caddesi No:8 Yeni Sahra Atasehir/Istanbul
زمان: 10:00 صبح تا 10:00 شب
معروف برای: سینمای سه بعدی، برندهای بین المللی، رستوران ها
فاصله از فرودگاه: 30 کیلومتر

سیتیز از به صرفه ترین مراکز خرید استانبول

سیتیز از به صرفه ترین مراکز خرید استانبول

بهترین و بدترین محلات استانبول

بهترین و بدترین محلات استانبول【قابل توجه مهاجران و توریست ها】

بهترین محله های استانبول کدام هستند و در کجا بهتر است برای زندگی و سفر اقدام کنیم؟ همینطور بدترین محله استانبول نیز چه نام دارد؟ همراه ما باشید در این بخش

یکی از شهرهای بزرگ جهان، جایی که شرق به غرب می رسد، در تقاطع سه قاره اروپا، آسیا و آفریقا، استانبول قرار دارد، جایی که زمان خودش می تواند در آن گم شود، در خیابان های ابدی اش قدم بزند و خود را دوباره بیابد. ، دوباره و دوباره. شهری که قبلاً قسطنطنیه نامیده می شد، یکی از مقاصد مورد علاقه ایرانیان در این سیاره است، و در میان این تعداد بسیار، تعداد کمی از افراد خوش شانس هستند که تصمیم می گیرند. تا این مکان را خانه خود کنند. با این حال در سال های اخیر سفر و مهاجرت به استانبول توسط ایرانیان بسیار بوده و ماهم قصد داریم برای راهنمایی به شما عزیزان بهترین و بدترین محله های استانبول را شناسایی کنیم.
حال بدون هیچ مقدمه ای، در اینجا 5 تا از بهترین و بدترین محله های استانبول از دیدگاه مهاجران و توریست ها برای نقل مکان به آنها آورده شده است، که باید به فکر نقل مکان باشید (یا نه!) اگر به طور جدی به زندگی در این شهر با شکوه و جادویی در ساحل بسفر فکر می کنید!

✅ میخواید محله های استانبول را کامل بشناسید؟ بر روی لینک کلیک کنید.

بهترین محله های استانبول

محله شیشلی

برای کسانی که به دنبال زندگی در محیطی مدرن تر و بهترین محله زندگی در استانبول هستند، اما نه چندان دور از شهر با شکوه قدیمی که استانبول که در سراسر جهان شناخته شده است، ما قطعاً منطقه خنک و تمیز شیشلی را که درست در شمال کاراکوی واقع شده است، توصیه می کنیم. دقیق در سمت اروپایی شهر
شیشلی نوعی سبک زندگی در حومه شهر را ارائه می دهد که بسیاری در غرب ممکن است بیشتر به آن عادت کنند، در حالی که پیشنهادات خرید شگفت انگیزی را ارائه می دهد. اساساً، اگر خانواده‌ای هستید که بچه‌های کوچک دارید، اما می‌خواهید همچنان هیجان استانبول را بدون زندگی در قلب آن تجربه کنید، قطعاً نقل مکان به شیشلی پیشنهاد بسیار مناسبی است.

محله شیشلی استانبول

نمایی از محله شیشلی

منطقه کاراکوی

منطقه کاراکوی و همچنین محله کوچکتر آن بی اوغلو و جهانگیر، در سمت اروپایی تنگه بسفر، دارای برخی از بهترین رستوران ها، فرصت های خرید و تفریحات شبانه ای است که شهر ارائه می دهد - که باعث محبوبیت آن در بین مردم شده است. 
از خیابان همیشه پرجنب‌وجوش استقلال، جایی که محلی‌ها و خارجی‌ها به طور یکسان از برندهای بزرگ بین‌المللی و ترکیه‌ای استفاده می‌کنند، تا برج معروف گالاتا، جایی که می‌توان منظره نماد استانبول را بر روی یک لیوان شیرینی گرم تماشا کرد، تا حتی رستوران‌های عالی و سرگرمی هایی که در مجاورت میدان تقسیم انجام می شود، اینجا دقیقا یکی از بهترین محله های استانبول برای گردش نیز می باشد.

محله مودا

با حرکت از طریق تنگه، به سمت سمت آسیایی شهر، محله مورد علاقه خیلی ها در شرق استانبول که همان مودا است می باشد، که بخشی از ناحیه بزرگتر کادیکوی است. «مودا» محله‌ای امن و زیبا، مملو از مغازه‌ها و کافه‌های جالب است که درست در کنار یک پارک زیبا در کنار آب برای دور هم جمع شدن با دوستان و خانواده قرار دارد.
برای جمعیت جوان‌ تر مودا قطعاً با انبوهی از رستوران‌ها، بارها و طعم‌های محلی موج نو، مطابق با سلیقه شما خواهد بود، که قطعاً این محله را به محله محبوب‌تری تبدیل می‌کند. بنابراین اگرچه سایر نقاط کادیکوی نیز بسیار عالی هستند، مودا قطعاً به عنوان درخشان‌ترین ستاره در بخش آسیایی استانبول شناخته می‌شود. بنابراین اگر به دنبال بهترین محله استانبول برای زندگی هستید پیشنهاد دیگر ما به شما مودا می باشد.

محله مودا استانبول

محله مودا استانبول

محله نیسانتاسی

در نهایت، برای کسانی که به دنبال زندگی پر زرق و برق هستند، بالاترین زندگی مجلل را که می توان در این شهر واقعا بین المللی سپری کرد همین منطقه نیسانتاسی است. این منطقه تجاری گران‌قیمت پر از برچسب‌های جهانی است. این محله اروپایی که به خوبی به هر جای دیگر شهر متصل است، می‌تواند فضای شهر نیویورک را به مردم بدهد، درست در قلب دومین شهر بزرگ اروپا.

محله بشیکتاش

با بازگشت به اروپا که از کاراکوی به سمت بالا می رویم، اما به سمت غرب شیشلی، درست به لبه بسفر برمی گردیم. بشیکتاش که در ورودی آن توسط مسجد زیبای دولما باغچه و همچنین استادیوم وودافون متعلق به تیم فوتبال معروف این محله مشخص شده است، شاید یکی از زیباترین، امن ترین و جالب ترین محله های استانبول باشد و مطمئناً به آنجا علاقه مند خواهید شد
این بخش مجلل شهر که در کنار کافه‌ها و تراس‌های زیبای اروپایی، و همچنین یک مسیر پیاده‌روی عالی احاطه‌شده با شاخ و برگ‌های سبز زیبا فضایی را برای پراکندگی و لذت بردن از صحنه‌های رستوران/خرید جدید و مد روز فراهم میکند، اساساً، اگر به دنبال یک محیط شهری با احساس اروپایی تر و بهترین منطقه برای خرید خانه در استانبول هستید، که ترکیبی از شیشلی و مودا در سبک زندگی است، این محله مخصوص شماست.

محله بشیکتاش استانبول

نمایی دیدنی از محله بشیکتاش و استادیوم معروف تیم

بدترین محله های استانبول

محله اوسکودار

متأسفانه، اگرچه بخش آسیایی استانبول می‌تواند به اندازه نیمه اروپایی مکان‌های فوق‌العاده‌ای را در خود جای دهد، اما یکی از مناطقی که باید بگویم از آن دوری کنید، بخشی از محله Üsküdar است که اتفاقاً نزدیک‌ترین مکان به ایستگاه کشتی است. 
بیشتر معایب این منطقه، هرج و مرج و سر و صدای مداوم و همچنین قرار گرفتن در بخش فقیر شهر است که متأسفانه منطقه را تا حدودی یک نقطه هدف عالی برای کلاهبرداری و سرقت های کوچک در برخی مواقع، به ویژه در مورد خارجی ها تبدیل کرده است. 
اگرچه مناطق خوبی از Üsküdar وجود دارد، اما آنها دورتر از ساحل هستند، بنابراین اگر به دنبال خانه جدیدی در این محله هستید، هنوز امیدی وجود دارد - فقط از این بخش دوری کنید.

اوسکودار استانبول

اسکودار استانبول

محله فاتح

با کمال تعجب، یکی دیگر از محله‌های محبوبی که صادقانه توصیه نمی‌کنیم در آن زندگی کنید، قلب تپنده و زنده استانبول است، درست در نزدیکی مسجد آبی سلطان احمد و ایا صوفیه - محله فاتح، در بخش جنوبی منطقه اروپایی امینونو.
اگرچه بازدید از این منطقه افسانه‌ای استانبول قطعاً ارزش آن را دارد، و گردشگران تور استانبول همیشه عاشق یک پیاده‌روی عالی در اطراف پارک گلهانه، بازار بزرگ، بازار ادویه و کاخ توکاپی هستند، اما زندگی در مکان توریستی این شهر دارای اشکالاتی است. مانند گرانی مخصوصا برای توریست ها، سر و صدای بلند، زندگی مردم نسبتا فقیر در آن نزدیکی، و مطمئناً کم شدن امنیت آن بخش.
در نهایت، فاتح چیزهای بسیار خوبی دارد، اما اگر قرار باشد به عنوان یک مهاجر در ترکیه به استانبول نقل مکان کنید واقعاً سخت است هر روز مانند یک توریست با شما رفتار شود. با تمام گرانی ها و جیب بری هایی که با آن همراه است.

باشاکشهیر

باشک شهیر که اخیراً محبوب بنگاه‌های املاک و سازندگان مسکن است، محله‌ای است که در ابتدا بسیار عالی به نظر می‌رسد و تقریباً شبیه نسخه دیگری از شیشلی - تمیز، ایمن و مدرن است. با این حال، مسئله و تفاوت عمده این محله اروپایی با شیشلی، موقعیت مکانی آن است.
باشاکشهیر در منتهی الیه غرب نیمه اروپایی استانبول واقع شده است، اما برای قرار دادن این موضوع در زمینه مناسب، با توجه به وسعت حیرت انگیز این کلان شهر بزرگ، عملاً می توانید کاملاً در شهر دیگری باشید، زیرا بسیار خارج از مرکز استانبول هستید. رسیدن به استانبول در یک جهت حدود یک ساعت طول می کشد و اگر در این قسمت از شهر زندگی می کنید داشتن یک ماشین ضروری است.
اگرچه برای برخی، این نوع رفت و آمد هیچ مشکلی ندارد، و برخی معاملات ارزان قیمت املاک وجود دارد، ما به هر کسی که به طور جدی به استانبول فکر می کند توصیه می کنیم از محله هایی که اینقدر دور از مرکز هستند، دوری کنند. خیلی بهتر است که به طور کامل در یک شهر دیگر ترکیه زندگی کنید، زیرا ارزش بسیار بیشتری برای زمان و پول شما دارد. به گفته بسیاری از ایرانیانی که آنجا رفتند باشاکشهیر نیز یک محله بد در استانبول می باشد.

محله باشاک شهیر استانبول

نمایی از باشاک شهیر

محله اسنیورت 

اسنیورت نیز مانند باشاکشهیر در منتهی الیه غرب شهر واقع شده است، البته کمی نزدیکتر از محله فوق به شهر. با این حال، بر خلاف باشاکشهیر، اسنیورت به دلیل هجوم مهاجران غیرقانونی از سوی پناهندگانی که از جنگ در کشورهای همسایه مانند سوریه و عراق فرار می‌کنند، جرم و جنایت بیشتری دارد و جز خطرناک ترین مناطق استانبول برای مهاجران مخصوصا است.
به این ترتیب، اگرچه آژانس‌های املاک و مستغلات همچنان سعی می‌کنند مردم را با معاملات بزرگ در سهام املاک خود در این بخش از استانبول بفروشند، اما متأسفانه هر نوع سرمایه‌گذاری در این منطقه از شهر به عنوان یک دارایی مستهلک خواهد بود. در حالی که بی ثباتی سیاسی در سایر نقاط این منطقه جغرافیایی ادامه دارد. 

محله تارلاباشی

شهرت تارلاباشی به عنوان بخشی از شهر نسبتاً ناامن برای حضور در آن، به ویژه پس از شب، قطعاً محاسن خود را دارد. این محله در غرب میدان تقسیم، درست در شمال بلوار تارلاباشی واقع شده است، این محله به طور شگفت انگیزی به محله های مورد علاقه گردشگران در شهر مانند جهانگیر و بی اوغلو نزدیک است، اما اجازه ندهید این نزدیکی شما را فریب دهد – واقعاً یک شب با یک روز متفاوت است. 

نمایی از تارلاباشی استانبول

محله تارلاباشی

سفر به روسیه در زمان کرونا

در حال حاضر در بیشتر مناطق روسیه کد QR تأیید کننده واکسیناسیون (تأیید شده در روسیه) یا آزمایش PCR منفی است. اکثر مناطق روسیه محدودیت هایی را برای شرکت در رویدادها یا بازدید از اماکن عمومی مانند موزه ها ، تئاترها و مکان های دیگر وضع کرده‌اند.

از شما مسافران تور مسکو و سایر شهرهای روسیه خواسته می شود که یک کد QR ارائه دهید که باید تأیید کند که آیا آزمایش PCR منفی داشته‌اید (72 ساعت پس از ثبت‌نام معتبر است)، آیا توسط واکسنی که توسط مقامات روسی شناخته شده است، واکسینه شده‌اید (واکسن‌های غیر اتحادیه اروپا در حال حاضر شناخته شده است)، که در 6 ماه گذشته Covid-19 داشته‌اید (باید در سیستم روسی gosuslugi.ru ثبت شده باشد.

اگر از مناطق مختلف روسیه دیدن می کنید ، لطفاً محدودیت های فعلی را بررسی کنید ، زیرا هر منطقه مقررات متفاوتی دارد.

تزریق واکسن کرونا در روسیه

با توجه به بهبودی نسبی وضع شیوع بیماری کرونا در روسیه و از آنجاکه، به ‌تازگی برخی محدودیت‌های اعمال شده در این کشور لغو شده و گردشگران خارجی می‌توانند به این کشور سفر کنند. برنامه اقدام مشترک لغو روادید گروهی میان تهران-مسکو میان علی‌اصغر مونسان، وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشورمان و زارینا دوگوزووا، رئیس آژانس فدرال جهانگردی روسیه (روستوریسم) به امضا رسید.

بر این اساس دولت روسیه موافقتنامه‌ای میان دو کشور ایران و روسیه به امضا رسیده که بر اساس آن، گروه‌های گردشگر ۵ تا ۵۰ نفره ایرانی و روسی می‌توانند بدون ویزای توریستی به ایران و روسیه سفر و از خدمات تزریق واکسن کرونا در روسیه استفاده کنند. البته به دلیل شرایط موجود در تزریق واکسن کرونا به ایرانیان و شیوع ویروس کرونا در حال حاضر این برنامه با چالش هایی مواجه شده است.

در همین راستا ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه چندی پیش در مجمع اقتصادی بین المللی سن پترزبورگ گفته بود دولت روسیه را موظف کرده تا پایان ماه جاری میلادی طرح گردشگری واکسیناسیون را تدوین کند و این یعنی آغاز سفر به روسیه برای تزریق واکسن.

البته از این موضوع نیز نباید گذشت که در سال 2017 مقدمات سفر میان دو کشور بدون اخذ روادید فراهم شده بود اما به دلیل شرایطی به صورت کامل تصویب نشد.

حال یکی از شرایط انجام سفر گروهی با تور روسیه بدون داشتن روادید این است که متقاضیان از طریق آژانس‌های رسمی مسافرتی اقدام کنند، ضمن اینکه هیچ برنامه‌ای برای لغو ویزای انفرادی میان دو کشور به تایید نرسیده است. بر اساس این گزارش، روسیه تاکنون چهار واکسن برای کرونا به ثبت رسانده است که اسپوتنیک وی واکسن اصلی این کشور است که حدود ۶۰ کشور آن را تایید کرده و ده‌ها میلیون دوز از آن به کشورهای مختلف از جمله ایران ارسال شده است.

مسافران روسیه در ایام کرونا

نکاتی که باید قبل از سفر به روسیه پیش بینی کنید

 

شما باید 72 ساعت قبل از ورود خود آزمایش COVID-19 را انجام دهید. سریعترین راه برای به دست آوردن نتیجه آزمایش ، انجام آزمایشات سریع است. به خاطر داشته باشید که ممکن است گرانتر باشند. گواهینامه باید به زبان انگلیسی یا روسی باشد. شما می توانید در کلینیک درخواست ترجمه روسی کنید.

اگر علائم تب یا علائم دیگر بیماری را نشان دادید ، ممکن است از شما خواسته شود که هنگام ورود مجدد آزمایش را انجام دهید. مبلغی را در این زمینه کنار بگذارید – به طور متوسط ​​، هزینه آزمون 3000 روبل (تقریبا 34 یورو) است. اگر نتیجه مثبت باشد ، باید برای درمان بمانید.

قوانین و توصیه هایی که باید در سفر به روسیه رعایت کنید:

– حتماً از دستکش و ماسک طبی در مکان های عمومی استفاده کنید: مغازه ها ، حمل و نقل ، موسسات عمومی و موزه ها.
-حداقل 1.5 متر بین خود و اطرافیان حفظ کنید.
-اجتناب از مکانهای شلوغ؛ -به جای حمل و نقل عمومی از تاکسی استفاده کنید.

چگونه به COVID-19 مبتلا نشویم – قوانین اساسی

اقدامات احتیاطی سازمان بهداشت جهانی توصیه می کند موارد زیر را رعایت کنید:

-دستان خود را کاملاً با صابون بشویید، از دستمال های حاوی الکل استفاده کنید.
– در مکان‌های عمومی از ماسک و دستکش استفاده کنید. ماسک باید بینی و دهان شما را بپوشاند.
– در صورت احساس عطسه یا سرفه دهان خود را با دستمال بپوشانید. پس از آن ، بلافاصله بافت را دور بیندازید.
– از دست زدن به صورت خودداری کنید.

شهروندان روسیه در امکان توریستی مسکو با پروتکل

با رزرو کسب تورهای مسافرتی ترکیبی، داخلی و یا خارجی آژانس هواپیمایی الفبای سفر، سفری عالی را برنامه ریزی و دنیا را کشف کنید. ارزانترین پکیج های تور استانبول، تور آنتالیا،تور کوش آداسی، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور چین، تورهای اروپایی و تورهای لوکس و لاکچری آژانس هواپیمایی الفبای سفر پل ارتباطی میان شما و رویا هایتان هستند. پس کافیست به آدرس (www.alefbatour.com) مراجعه کنید

منبع: آژانس هواپیمایی الفبای سفر|  www.alefbatour.com

برای سفر به روسیه روی ما حساب کنید.

بازگشایی مرز روسیه در کرونا

ر اساس اعلام مرکز ملی اطلاعات کرونا ، روسیه 8،060،752 مورد ابتلا به ویروس کرونا و 225،325 مورد مرگ را تایید کرده است. مجموع مرگ و میر اضافی روسیه از زمان شروع همه گیری ویروس کرونا 660،000 است.  در این راستا روسیه برای گردشگران 61 کشور باز است. همه بازدیدکنندگان ملزم به ارائه مدرک آزمایش منفی COVID-19 یا گواهی پزشکی برای آنتی بادی های COVID-19 هستند.

سفر ایرانیان به روسیه

آنا پاپاوا در دیدار روز دوشنبه خود با کاظم جلالی سفیر ایران در فدراسیون روسیه و پس از شنیدن گزارش وی از وضعیت مبارزه با ویروس کرونا گفت: با در نظر گرفتن اینکه شما موج جدید بیماری کرونا را مهار کرده اید و با توجه به شاخص های جدید ، ما در اسرع وقت گزارشی تهیه و به ستاد کرونا ویروس کرملین ارسال می کنیم.

وی ابراز امیدواری کرد که به لطف بهبود وضعیت جدید ابتلا به ویروس کرونا در ایران ، مرزهای روسیه به زودی نه تنها برای تجار و دانشجویان ایرانی ، بلکه برای کل ایرانیان مایل به دیدار از روسیه باز خواهد شد.

 

وی گفت: ‘من همیشه به ملت ایران احترام زیادی قائل بودم و ایران جزو اولین کشورهایی بود که روسیه آزمایش COVID-19 را در میان دوستان روسیه به آنها ارسال کرد.’

سفیر جلالی با قدردانی از اقدامات حمایتی دولت روسیه در مبارزه با ویروس کرونا در ایران ، گفت: روابط دو کشور در سالهای گذشته به طور مستمر در حال گسترش بوده است و افزود: در راستای این گسترش ، روسای جمهور دو کشور با این دیدار دیدار خواهند کرد. هفته در دوشنبه تاجیکستان و تبادل نظر.

 

جلالی با قدردانی از مساعدت روسیه در ارسال واکسن به ایران ، گفت: 90 میلیون دوز واکسن به ایران رسیده است و طی چند ماه آینده حدود 70 درصد از ایرانیان واکسینه خواهند شد.

شرایط سفر به روسیه

در حال حاضر در بیشتر مناطق روسیه کد QR تأیید کننده واکسیناسیون (تأیید شده در روسیه) یا آزمایش PCR منفی است

اکثر مناطق روسیه محدودیت هایی را برای شرکت در رویدادها یا بازدید از اماکن عمومی مانند موزه ها ، تئاترها و مکان های دیگر وضع کرده اند.

از شما مسافران تور مسکو و سایر شهرهای روسیه خواسته می شود که یک کد QR ارائه دهید که باید تأیید کند که آیا آزمایش PCR منفی داشته اید (72 ساعت پس از ثبت نام معتبر است) ، آیا توسط واکسنی که توسط مقامات روسی شناخته شده است واکسینه شده اید (واکسن های غیر اتحادیه اروپا در حال حاضر شناخته شده است) ) ، که در 6 ماه گذشته Covid-19 داشته اید (باید در سیستم روسی gosuslugi.ru ثبت شده باشد

اگر از مناطق مختلف روسیه دیدن می کنید ، لطفاً محدودیت های فعلی را بررسی کنید ، زیرا هر منطقه مقررات متفاوتی دارد.

مسافران تور روسیه

اخذ ویزای روسیه

طبق اعلام سفیر ایران در روسیه ویزای روسیه برای سفرهای گروهی با تور روسیه نیاز به اخذ ویزا نیست لازم به ذکر است متقاضیان از طریق آژانس‌های رسمی مسافرتی اقدام کنند، ضمن اینکه هیچ برنامه‌ای برای لغو ویزای انفرادی میان دو کشور به تایید نرسیده است

قیمت تور روسیه

هزینه سفر به شهرهایی چون مسکو،سوچی و سنت پترزبورگ بیشتر از هرجیری به رزرو بلیط هواپیمای روسیه، رزرو هتل و فصلی که در آن می خواهید به این شهرهای زیبا در روسیه سفر کنید بستگی دارد با این حال گاهی مخصوصا در فصل سرما امکان دارد تور سنت پرزبورگ و سایر شهرها شامل تخفیفاتی شوند و قیمت ان به شکل قابل توجهی کاهش یابد.

با رزرو کسب تورهای مسافرتی ترکیبی، داخلی و یا خارجی آژانس هواپیمایی الفبای سفر، سفری عالی را برنامه ریزی و دنیا را کشف کنید. ارزانترین پکیج های تور استانبول، تور آنتالیا،تور کوش آداسی، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور چین، تورهای اروپایی و تورهای لوکس و لاکچری آژانس هواپیمایی الفبای سفر پل ارتباطی میان شما و رویا هایتان هستند. پس کافیست به آدرس (www.alefbatour.com) مراجعه کنید

منبع: آژانس هواپیمایی الفبای سفر|  www.alefbatour.com

چگونه از کوش آداسی به بدروم برویم

سالانه بیش از یک میلیون گردشگر از شهر بدروم دیدن می کنند که توسط سواحل شنی و هتل های مجلل کشیده شده است. بازدید خود را آغاز کنید: در قلعه سنت پیتر غرق در تاریخ شوید و سپس با مرکز غواصی Aquapro برخی از موجودات رنگارنگ را ببینید.

تفریحگاهای ساحلی،بازارهای محلی سنتی با انواع کالاهای متنوع، روستاهای قدیمی، آثار تاریخی کهن و به جای مانده از قرن 15، معابد، عکاسی از مناظر اطراف ساحل، تماشای ماهی ها و گوش دادن به امواج دریایی لاجوردی، غذاهای محلی رنگارنگ و خوش طعم، مساجد مختلف، تنها بخشی جزیی از جاذبه های توریستی بدروم در تور بدروم هستند.

چگونه از کوش آداسی به بدروم برویم

خانه های سفید بدروم

سفر به کوش آداسی

تور کوش آداسی، انواع مختلف تفریحات خاطره انگیز را برای مسافران این شهر فراهم می کند. می توانید به پارک های آبی این شهر همچون پارک آبی آدالند و آکوا فانتزی که در فاصله بسیار کمی از مرکز کوش آداسی بروید و هیجان خود را تخلیه کنید. اگر علاقمند به تاریخ هستید، فکر نکنید که قثط در استانبول ، قونیه یا آنتالیا اماکن باستانی دیده می شوند پس حتما به پرینه، شهر تاریخی افسوس و کاروانسرای محمد پاشا سر بزنید تا شاهد بناهای باشکوه تاریخی باشید. زیرا کوش آداسی از شهرهای قدیمی و باستانی به حساب می آید که در برهه ای از سال به تصرف ایرانیان درآمده بود. البته سواحل زیبای کوش آداسی در کنار  پارک ملی بیوک مندرس و پارک ملی دلتای آیدین و دو غار کاراجا و سیرتلانیتی از دیدنی های کوش آداسی هستند که قطعا برای علاقمندان به این مکان ها جذاب خواهند بود. تماشای غروب آفتاب در سواحل این شهر یکی از محبوبترین کارهایی است که گردشگران انجام می دهند. تور ارزان قیمت لحظه آخری کوش آداسی فرصت مناسبی برای سفر شما و دیدار از جاهای دیدنی شهر کوش آداسی ترکیه

است.

چگونه از کوش آداسی به بدروم برویم

هتل لوکس کوش آداسی

سفر از کوش آداسی به بدروم

برای رفتن از کوش آداسی به بدروم با اتوبوس ، تاکسی یا ماشین 3 راه وجود دارد. که در عکس زیر قابل مشاهده است.

شهرهای برتر بین شهر بدروم و کوش آداسی

شهرهای برتر بین شهر بدروم و کوش آداسی سلچوک و دیدیم هستند. Selcuk محبوب ترین شهر در این مسیر است - از شهر بدروم 3 ساعت و از کوش آداسی کمتر از یک ساعت فاصله دارد.

دیدیم

دیدیم یک شهر کوچک ، تفریحگاه ساحلی محبوب و منطقه ای از استان آیدین در ساحل دریای اژه در غرب ترکیه است ، 123 کیلومتر از شهر آیدین مرکز استان. دیدیم محل شهر عتیقه دیدیما با معبد ویران شده آپولو است.

سلجوک

سلچوک شهری در نزدیکی ازمیر ، در غرب ترکیه است. این دروازه ورودی به افسس است ، شهری وسیع و باستانی با بقایای یک تئاتر بزرگ و کتابخانه سلسوس. در جنوب ، خانه مریم مقدس ، یک نمازخانه گنبددار و ضریح مذهبی قرار دارد. در نزدیکی سلچوک ، ستون مرمر یکی از معدود بقایای معبد آرتمیس است. موزه افسس دارای اقلام بیشتری از معبد است ، به علاوه آثار دیگر که از محوطه افسس کاوش شده است.

سوالات متداول

مقرون به صرفه ترین راه برای رسیدن از کوش آداسی به بدروم چیست؟
راه مقرون به صرفه برای رسیدن از کوش آداسی به بدروم اتوبوس است که 3 تا 10 یورو هزینه دارد و 3 ساعت و 40 دقیقه طول می کشد.
سریعترین راه برای رسیدن از کوش آداسی به بدروم چیست؟
سریع ترین راه برای رسیدن از کوش آداسی به بدروم تاکسی است که هزینه آن 60 یورو-75 یورو است و 2 ساعت طول می کشد.

آیا اتوبوس مستقیم بین کوش آداسی و بدروم وجود دارد؟
نه ، هیچ اتوبوس مستقیم از کوش آداسی به بدروم وجود ندارد. با این حال ، خدماتی وجود دارد که از کوش آداسی خارج می شوند و از طریق Soke به بدروم می رسند. این سفر ، از جمله نقل و انتقالات ، تقریباً 3 ساعت و 40 دقیقه طول می کشد.

فاصله کوش آداسی تا بدروم چقدر است؟
فاصله کوش آداسی تا بدروم 93 کیلومتر است. فاصله جاده 149.6 کیلومتر است.

چگونه می توان از کوش آداسی به بدروم بدون ماشین سفر کرد؟
بهترین راه برای رفتن از کوش آداسی به بدروم بدون ماشین ، اتوبوس است که 3 ساعت و 40 متر طول می کشد و هزینه آن 3 تا 10 یورو است.

چقدر طول می کشد تا از کوش آداسی به بدروم برسید؟
از کوش آداسی به بدروم ، از جمله انتقال ، تقریباً 3 ساعت و 40 دقیقه طول می کشد.

از کجا اتوبوس کوش آداسی به بدروم را بگیرم؟
خدمات اتوبوس کوش آداسی به بدروم ، که توسط MetroTurizm اداره می شود ، از ایستگاه سوکه حرکت می کند.

اتوبوس کوش آداسی به بدروم به کجا می رسد؟
خدمات اتوبوس کوش آداسی به بدروم ، که توسط MetroTurizm اداره می شود ، به ایستگاه بدروم می رسند.

آیا می توانم از کوش آداسی به بدروم رانندگی کنم؟
بله ، فاصله رانندگی بین کوش آداسی تا بدروم 150 کیلومتر است. از کوش آداسی تا بدروم تقریباً 2 ساعت و 2 متر طول می کشد.

کجا می توانم در نزدیکی بدروم اقامت کنم؟
بیش از 895 هتل در بدروم وجود دارد. شروع قیمت ها از شبی 87 یورو.

 

نحوه سفر از کوش آداسی به بدروم

سفر به داخل ترکیه

قوانین ایمنی COVID-19 را رعایت کنید اقدامات کنترلی سراسری در دستور کار است از این اقدامات میتوان به همراه داشتن ماسک و داشتن حداقل فاصله 2 متر اشاره کرد.

سوالات متداول در خصوص سفر به بدروم در کرونا

آیا اجازه دارم از کوش آداسی به بدروم سفر کنم؟

در حال حاضر محدودیت و شرایط های خاصی برای سفر در داخل ترکیه وجود دارد.

محدودیت های سفر در بدروم چیست؟

سفرهای داخلی محدودیتی ندارد ، اما ممکن است برخی شرایط اعمال شود

شماره ملی خط راهنمای COVID-19 در بدروم چیست؟

شماره ملی خطوط کمک COVID-19 در بدروم 184 است.

آیا در حمل و نقل عمومی در بدروم باید از ماسک صورت استفاده کنم؟

استفاده از ماسک صورت در حمل و نقل عمومی در بدروم اجباری است.

آیا رعایت فاصله اجتماعی در بدروم اجباری است؟

فاصله اجتماعی در بدروم 2 متر است.

در صورت بروز علائم COVID-19 هنگام ورود به بدروم چه باید بکنم؟

خود را به یکی از اعضای رسمی کارکنان معرفی کنید و/یا با شماره تلفن ملی کمک کروناویروس با شماره 184 تماس بگیرید.

چگونه از کوش آداسی به بدروم برویم

با رزرو کسب تورهای مسافرتی ترکیبی، داخلی و یا خارجی آژانس هواپیمایی الفبای سفر، سفری عالی را برنامه ریزی و دنیا را کشف کنید. ارزانترین پکیج های تور استانبول، تور آنتالیا،تور کوش آداسی، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور چین، تورهای اروپایی و تورهای لوکس و لاکچری آژانس مسافرتی   الفبای سفر  الفبای سفر پل ارتباطی میان شما و رویا هایتان هستند. پس کافیست به آدرس (www.alefbatour.com) مراجعه کنید

منبع: آژانس هواپیمایی الفبای سفر www.alefbatour.com