alefbatour

alefbatour

آژانس مسافرتی الفبای سفر| تور گردشگری، خرید آنلاین بلیط هواپیما، رزرو هتل و تور گردشگری بهار 1400
alefbatour

alefbatour

آژانس مسافرتی الفبای سفر| تور گردشگری، خرید آنلاین بلیط هواپیما، رزرو هتل و تور گردشگری بهار 1400

به مناسبت روز طبیعت، سفری به یکی از بکرترین نقاط ایران داشته باشیم

ماسال از شهرهای فوق العاده زیبای گیلان می باشد که در کنار کوه‌های تالش قرار گرفته است. طبیعت بکر ماسال و ییلاقات سرسبز آن تنها یکی از دلایل توجه طبیعت ‌گردان به این منطقه می باشد. از طرفی اقیانوس ابری در این منطقه پدیده زیبایی است که راه رفتن بر روی ابرها را از یک رویای زیبا به واقعیت تبدیل می ‌کند. همچنین جاذبه ‌های دست ‌نخورده طبیعی و رودخانه و غارهای این منطقه موجب شهرت ماسال شده است.

تماشای اقیانوسی از مه در ماسال

جغرافیای ماسال

شهرستان ماسال در50 کیلومتری شهر رشت قرار دارد این شهرستان از سمت شمال به شهرستان رضوانشهر، از شرق به شهرستان‌های فومن و صومعه سرا، از جنوب و غرب به شهرستان خلخال و استان اردبیل محدود می‌شود. این شهرستان با مساحتی بالغ بر 622 کیلومترمربع  و با داشتن 2 شهر و 2 بخش و 4 دهستان به نام‌های ماسال،  طاس‌کوه، شاندرمن و شیخ نشین، نزدیک به 50 هزار نفر جمعیت دارد.

دیدنی های ماسال

آبشارهای متعدد و غارهای زیبای این شهرستان را می‌توان از جاذبه‌های گردشکری ماسال نام برد؛ آبشارهایی همچون آبشار ویوز در مجاورت منطقه ییلاقی النزه در شاندرمن، آبشار خون، آبشار تولی نساء و آبشار از مهم‌ترین و دیدنی‌ترین مناطق ماسال هستند که دیدن این مناظر روحی تازه را به زندگی انسان می بخشد.

ایرانگردی را با الفبای سفر تجربه کنید

جزیره کیش، مروارید خلیج فارس

گردشی در خانه ابدی ارامنه در مشهد مقدس

ماسال گیلان

روستای اولسبلنگاه

برای تماشای یکی از بکرترین نقاط ایران یا ماسال به روستای اولسبلنگاه بروید که تقریبا در ۲۵ کیلومتری جنوب این شهرستان و در ارتفاعات ۱۸۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد به غیر از هتل تازه تازی که در آن ساخته شده سایر خانه ها چوبی هستند و هرچند که که اجازه ساخت و ساز هم در این منطقه وجود ندارد. قدم زدن در مراتع ییلاق یکی از لذت بخش ترین کارهایی است که هر فردی می تواند در این منطقه انجام دهد. اگر در فصل مناسب هم به این روستا سفر کنید شاهد اقیانوسی از مه خواهید بود.

ماسال، بهشتی در ایران

پارک جنگلی ریزمندان در شهر زیبای ماسال

در ماسال جاذبه های دیدنی و گردشگری فراوانی وجود دارد. پارک جنگی ریزمندان نیز از دیدنی های این شهرستان به شمار می رود که وسعتی به اندازه ۲۰۰ هکتار را دارا می باشد و در آن تمامی امکانات و تجهیزات لازم برای مسافران نیز احداث شده است. قدم زدن در این پارک یک حال و هوای متفاوتی در شما بوجود می آورد. طبیعتی را از نزدیک خواهید دید که در هیچ کجای دنیا مشابه ان وجود ندارد.

با تور مجازی بارسلونا به پربازدیدترین شهر اسپانیا سفر کنید

 

بارسلونا یکی از مشهورترین شهرهای باستانی جهان است. این شهر به دلیل موقعیت مکانی ایده آل در سواحل مدیترانه، شهری پر رونق بود که بارها و بارها توسط بسیاری از کشورها از جمله رومی ها ، ویزیگوت ها ، مورها ، فرانک ها ، انگلیس و سایر ملل فتح شد. با وجود این ، بارسلونا توانست تا امروز تاکنون میراث خود را حفظ کند. نقاط دیدنی این شهر، از قلعه های باستانی گرفته تا آسمان خراش های ماوراء مدرن، تقریباً تمام دوره های تاریخ خود را در بر می گیرد.
در تور مجازی بارسلونا که پربازدیدترین شهر در کشور اسپانیا می باشد سری به مناطق و جاذبه های دیدنی شهر میزنیم.

 

 میدان اسپانیا زیباترین میدان شهر بارسلونا

محله گوتیک

در آغاز تور مجازی بارسلونا بهمحله گوتیک می رویم زیرا بسیاری از زیباترین و معروف‌ترین موزه‌ها در این منطقه قرون وسطایی قرار دارند. مسیرهای اندکی برای عبور با ماشین در دسترس هستند و همین سبب می‌شود که شما بتوانید اکثر قسمت‌های منطقه گوتیک را به صورت پیاده بگردید. این منطقه برای خرید کردن هم بسیار مناسب است. بوتیک‌های کوچک بیشمار، فروشگاه‌هایی با اقلام روزمره و شکلات فروشی‌ها پول خرج کردن را بسیار آسان می‌کنند.

 

با دیگر تورهای مجازی الفبای سفر همراه باشد

با تورمجازی فلورانس، سفری به مهد هنر اروپا داشته باشید

تیبیدابو

خود این شهر از تپه های زیادی تشکیل شده است که دارای ارتفاع متفاوت هستند. بلندترین نقطه (500 متر بالاتر از سطح دریا) کوه Tibidabo است که منظره ای زیبا از بارسلونا را ارائه می دهد و بهترین مکان برای گرفتن عکس های پانوراما می باشد. در این کوه قدیمی ترین شهربازی بارسلونا با امکانات هیجان انگیزو همچنین یک کلیسا با معماری خیره کننده وجود دارد. هر دو بنای یاد شده  از دور دست ترین نقطه  شهر بارسلونا قابل مشاهده هستند. از مرکز شهر تا این کوه با قطار تنها ۱۰ دقیقه زمان است و به همین دلیل تماشای این مکان را در برنامه اصلی تور مجازی بارسلونا قرار داده ایم.

کلیسای ساگرادا فامیلیا

در ادامه تور مجازی بارسلونا، سراغ بزرگترین و باشکوه ترین کلیسای دنیا یا همان ساگرادا فامیلیا می رویم. می توان ساگرادا فامیلیا در بارسلونا را به برج ایفل در پاریس تشبیه کرد. به این منظور که اگر قرار باشد فقط یک دیدنی در این شهر ببینید، همین ساگرادای باشکوه است. ساگرادا فامیلیا در آینده بلندترین ساختمان مذهبی در قاره اروپا خواهد بود و همانطور که گفته شد ساختمان مرکزی آن تا ارتفاع 170 متر می رسد.

کلیسای ساگرادا فامیلیا با شکوه ترین کلیسای جهان

ورزشگاه نیوکمپ

یکی از هیجان انگیزترین بخش های برنامه در تور مجازی بارسلونا بازدید از کمپ بازیای یکی از بهترین و پرطرفدارترین تیم های دنیا یعنی بارسلونا اسپانیا می باشد. استادیوم نیوکمپ یکی از باشکوه ترین ورزشگاه های اسپانیا و جهان می باشد که حتی اگر علاقه ‌ای به فوتبال نداشته باشید از عظمت و شور و هیجان این استادیوم به وجد می‌آیید و آن را تحسین می‌کنند. موزه نیوکمپ قطعا بهترین محل برای دوست ‌داران دنیای فوتبال است. این موزه شامل بخش‌های مختلفی است: در اولین قسمت عکس‌ها، مدارک و نشان‌های پیروزی بر روی یک دیوار شیشه ای قرار داده شده است که به شکل لمسی مورد استفاده بازدیدکننده قرار می‌گیرد.

وزشگاه نیوکمپ بزرگترین ورزشگاه در دنیا

سواحل بارسلونا

تماشای سواحل بارسلونا یکی از هیجان انگیزترین و پرطرفدارترین کارهایی است که هر گردشگری در سفر به این شهر انجام می دهد.می توان گفت پیاده‌ روی از ساحل بارسلونتا (Barceloneta) تا مرکز خرید دیاگونال مار (Diagonal Mar) تقریبا به مدت یک ساعت تمام طول می‌کشد، اما این پیاده‌ روی موجب می‌شود که شهر را به‌ خوبی تماشا کنید. ساحل بارسلونتا در این شهر، ساحلی به طول 1100 متر است که در طی سال میزبان جمعیت زیادی از مردم محلی و گردشگران می باشد. از این منطقه به‌عنوان  محبوب‌ ترین ساحل در شهر بارسلونا اسپانیا یاد می شودد. این ساحل، آب و عمق مناسبی برای شنا دارد. همچنین کافه ها و رستوران‌های متعددی در نزدیکی آن پذیرای گردشگران هستند. 

میدان اسپانیا Plaza de España

تور مجازی بارسلونا را با تماشای میدان اسپانیا Plaza de España به پایان می رسانیم که یکی از بزرگترین میادین شهر قرار دارد که به مناسبت نمایشگاه بین المللی در سال 1929 افتتاح شد. در مقابل میدان دو برج ونیزی به طول 47 متر وجود دارد و یک فواره پر  زرق و برق دار ایجاد شده است که که با مجسمه های سبک باروک تزئین شده است. Plaza de España در بارسلونا به عنوان سمبل بزرگی سابق این شهر و همزمان با نمادی از شهر-مدرن مدرن خدمت می کند. این یک نماد با شکوه است!

 

با تورمجازی فلورانس، سفری به مهد هنر اروپا داشته باشید

فلورانس، شهری خوش آب و هوا در ایتالیا که به معماری بی نظیر خودش می بالد.این شهر، به دلیل آثار تاریخی که از دوران رنسانس در آن وجود دارد از اهمیت ویژه ای میان گردشگران برخوردار است و گویی روح هنر و رنسانس در فلورانس موج می زند و هرکسی را مبهوت خود می کند؛ حتی به عقیده بسیاری از هنرمندان این شهر را گویی با قلم موی استادان نقاشی طراحی کرده اند.
شهر فلورانس در سال ۸۰ میلادی به وسیله یک ژنرال رومی با نام لوسیوس کورنلیوس سولا بنا شده است وی در ابتدا شهر فلورانس را به عنوان یک سکونتگاه برای سربازان خود که بازنشسته شده بودند بنا نهاد و در ابتدای تاسیس آن را فلوئنتیا که معنای جریان آب را می دهد نامید و بعداها نام آن به فلورانس تغییر داده شد. این شهر از سال ۱۸۶۵ تا سال ۱۸۷۰ پایتخت ایتالیا یود و در آن زمان، مهد سیاست و اقتصاد ایتالیا قرار گرفته بود. همچنین رنسانس ایتالیا از شهر فلورانس شروع شده است این شهر در دوره ای مرکز بازرگانی اوپا به شمار می رفت. فلورانس هم چنین دارای بیش از چهل موزه و نگارخانهٔ هنری می‌باشد که علاوه بر این موارد می توان گفت این شهر به دلیل داشتن هنر معماری فوق العاده مهد هنر کل اروپا به شمار می رود.

کلیسای جامع فلورانس (santa maria del fiore)

در ابتدای تور مجازی فلورانس، با بنایی باشکوه مواجه می شوید که زمانی بزرگ‌ ترین کلیسای فلورانس در دوره رنسانس بود و حتی گنبد بی نظیر این کلیسا تا مدتی طولانی بزرگترین گنبد ساخته شده در دنیا بود. بعد از تماشای این کلیسا از اطراف و داخل، وقت آن رسیده است تا به بالا بروید و از آن جا نظاره گر فلورانس باشید البته لازم به ذکر است که برای رسیدن به بالاترین نقطه این بنا می بایست از463 پله عبور کنید.

کلیسای جامع فلورانس

قصر مدیچی

با تور مجازی فلورانس از قصر مدیچی دیدن کنید. مدیچی خانوادهٔ ثروتمند ایتالیایی در دوران رنسانس بودند که از قرن پانزدهم تا قرن هجدهم در فلورانس حکومت کردند. اعضای این خاندان در ابتدا بانک دار بودند و سپس طی مدت کوتاهی به جمع سیاست مداران و نجیب زادگان پیوستند و نفوذشان نه تنها کشور ایتالیا، بلکه اروپا را متحول کرد. جالب است که بدانید از این خاندان 3 پاپ، 7 حکمران توسکانی و دو ملکهٔ فرانسه حاصل شد. آخرین باقی ماندهٔ این خاندان تمامی ارث و کلکسیون مدیچی ها را پس از مرگش به شهر فلورانس بخشید و امروزه قصر مدیچی ها به یکی از توریستی ترین مکان های فلورانس تبدیل شده است.

با دیگر تورهای مجازی الفبای سفر همراه باشد

با تورمجازی بارسلونا به پربازدیدترین شهر اسپانیا سفر کنید

رود آرنو  

رود آرنو را نیز می توان نمادی از شهر فلورانس دانست که از کوه فالترونا واقع در در رشته کوه های آپنین در توسکانی سرچشمه می گیرد. این رود به سمت جنوب و در حوضه دریاچه‌ای قدیمی موسوم به کاسنتینو در جریان است و به سمت غرب و شمال غرب شهر فلورانس تغییر مسیر می دهد. 

رود آرنو فلورانس

پل وکیو فلورانس

پل وکیو را می توان قدیمی ترین پل در جهان دانست که بر روی رود آرنو در قرن 12 ساخته شد و تا کنون چندین مرتبه مورد بازسازی قرار گرفته است این جاذبه به دلیل چشم اندازی که هنگام طلوع و غروب خورشید در آن پدید می آید بسیار م معروف شده است.همچنین تاق‌های با شکوه آن که پر از مغازه‌های رنگارنگ است به حتم یکی از زیباترین مناظر شهر به شمار می‌رود. البته نمی توان از این نکته گذشت که این پل روایت گر بسیاری از اتفاقات اجتماعی، سیاسی و تاریخی بوده است.

پارک بوبولی

در ادامه تور مجازی فلورانس به پارک بوبولی یا همان بهشت سرسبز این شهر می رویم که در پشت کاخ پیتی قرار دارد. پارک بوبولی در دوره ای از تاریخ محل سکونت خاندان توسکانی بوده است. در این باغ مجسمه ها و آثارهایی به چشم میخورند که هرکدام توسط هنرمندان و مجسمه سازان مشهوری ساخته شده اند. مساحت باغ های بوبولی در فلورانس به ۴۵۰۰۰ کیلومترمربع می باشد و هرسال نزدیک به ۱ میلیون نفر از این فضا بازدید می کنند و همین موضوع سبب شده که این باغ به یکی از بزرگترین و پربازدیدترین جاذبه های گردشگری در فلورانس تبدیل شده است. 
برای مشاهده پارک بوبولی ۲ مسیر وجود دارد. مسیر اول آن مستقیم است و در راه می ‌توان از فواره‌ ی نیمفیوم، تئاتر، فواره‌ ی نپتون و مجسمه ‌ی الهه‌ی فورتونا دیدن کرد. اما برای آن دسته از افرادی که می خواهند تا از غارهای آن دیدن کنند، مسیر زیگزاگ دوم گزینه‌ ی بهتری است. همین جاذبه ‌های زیبا باعث شده اند تا نام باغ‌ های بوبولی را نیز در لیست میراث فرهنگی یونسکو به ثبت برسند. علاوه بر آن، این باغ را چندین بار در طول تاریخ گسترش داده‌اند و یک ایوان زیبا هم به آن اضافه کرده ‌اند که با کمک آن می‌توان به چشم‌انداز بی‌نظیر شهر فلورانس دسترسی داشت.

باغ بوبولی فلورانس

کدام کشورها با کرونا دست و پنجه نرم می کنند

ویروس کرونا به کدام کشورها رسیده و چه کشورهایی فاقد کرونا هستند

چین، ایتالیا و ایران کشورهایی هستند که آمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشورها بالای 10.000 نفر می باشد.
اسپانیا، فرانسه، کره جنوبی، ایالات متحده امریکا، ژاپن، بریتانیا، سوییس نیز کشورهایی هستند که تعداد افراد مبتلا کرونا در آن ها بین 1000 تا 10.000 تن می باشد.
در دیگر کشورهای جهان چون هلند، عراق، آلمان، فیلیپین، سان مارینو، اندونزی، بلجیم، ناروی، استرالیا، یونان، لبنان، الجزایر، ایرلند، مصر، هندوستان، آرژانتین، بلغارستان، دانمارک، اتریش، کانادا، تایلند، شیلی، تایوان، لوکزامبورگ، پانامه، آلبانی، اکوادور، آذربایجان، مراکش، اوکراین، سودان، قطر، مالزی، فنلاند، بحرین، سنگاپور، اسرائیل، جمهوری چک، پرتغال، ایسلند، برزیل، رومانی، استونی، کویت، عربستان سعودی، امارات متحده عربی، روسیه، ویتنام، صربستان، اسلواکی، برونئی، کرواسی، فلسطین، پرو، آفریقای جنوبی، پاکستان، گرجستان، مجارستان، کاستاریکا، قبرس، مکزیک، سنگال، کلمبیا، روسیه، بوسنی، مقدونیه شمالی، عمان، ارمنستان، تونس، مالدیو، افغانستان، جمهوری دومینیک، بولیوی، مالدیو، مارتینیک، سریلانکا، جزایر فارو، لتوانی، پاراگوئه، جامایکا، کامبوجیه، گویان فرانسه، زیلاند جدید، ترکیه، قزاقستان، رئونیون، اوروگوئه، بنگلادش، ساحل عاج، کوبا، لیختن‌اشتاین، جزایر مانش، پلی‌نزی فرانسه، گوادلوپ، هندوراس، پورتو ریکو، بورکینا فاسو، کامرون، کوراسائو، جمهوری کانگو، غنا، نیجریه، ونزوئلا، آندورا، آنتیگوآ و باربودا، جزایر کیمن، جمهوری افریقای مرکزی، اتیوپی، گابون، جبل الطارق، گواتمالا، گینه، اردن، کنیا، موریتانیا، مایوتی، موناکو، منگولیا، نپال، قبرس شمالی، جمهوری کانگو، رواندا، سن بارتلمی، سنت لوسیا، توگو، جزایر ویرجین ایالات متحده و واتیکان تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا زیر 1000 نفر می باشد.
طبق آخرین آمارها کشور چین بیشترین افراد مبتلا به ویروس کرونا را داشته و واتیکان نیز رتبه آخرین و کمترین تعداد را به خود اختصاص داده اند.

افرادی که از شیوع کرونا جلوگیری می کنند

تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا در برخی کشورهای جهان

طبق آمار جدید ایتالیا تعداد مرگ و میر در اثر ابتلا به کرونا (کووید-۱۹) در کل جهان به بیش از ۲۰ هزار نفر رسید.
بر اساس آمار رسمی کشورها تا کنون حدودا ۴۵۰ هزار نفر در سراسر جهان به ویروس کرونا مبتلا شده‎‌اند.

تعداد افراد مبتلا به کرونا در کشور ایتالیا

تعداد موارد جدید مرگ افراد مبتلا به کرونا در کشور ایتالیا در روز گذشته به ٦٨٣ تن رسیده و مجموعا بیش از ۷۵۰۰ نفر به خاطر ابتلا به ویروس کرونا در این کشور جان خود را از دست داده‌اند. این آمار نشان دهنده بیشترین تعداد مرگ و میر در بین کشورهای جهان می باشد.داز چند روز گذشته تا به حال پنج هزار و ۱۲۰ مورد جدید مبتلا در کشور ایتالیا به ثبت رسیده که این آمار نشان دهنده نسبت کاهش آمار میتلایان نسبت به دو روز گذشته می باشد.

ویروس کرونا

آمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور اسپانیا

اسپانیا نیز مرگ ۷۳۸ نفر را در این کشور بر اثر ابتلا به ویروس کرونا (کویید-۱۹) در شبانه روزگذشته اعلام کرده است و آمار جانباختگان این کشور به بیش از ۳۴۰۰ نفر رسید.
بر این اساس اسپانیا بعد از ایتالیا با بیش از ۶۸۰۰ قربانی، بیشترین آمار تلفات بر اثر ویروس کرونا را در جهان را ثبت کرده و از کشور چین که مرکز شیوع بیماری کرونا بوده نیز پیشی گرفته است. آمار رسمی جان باختگان مبتلا به کرونا در چین سه هزار و ۲۸۵ نفر بوده است. طبق آخرین آمارها نیز تعداد کل افراد مبتلا به کرونا در کشور اسپانیا به حدود ۴۸ هزار نفر رسیده است.

وضعیت کشورهای اروپایی در پی شیوع کرونا

در سراسر دنیا بیش از ۴۵۰ هزار مورد مبتلا به ویروس کونا تأیید شده و اروپا در حال حاضر کانون این اپیدمی می باشد.

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در فرانسه

روز سه شنبه کشور فرانسه رتبه پنجم جهان را در افراد مبتلا به کرونا به خود اختصاص داد که بیش از هزار مورد مرگ بر اثر ویروس کرونا در آن ثبت شده است. یک رتبه ارشد بهداشتی در این کشور هشدار داده که این آمار می تواند بالاتر نیز باشد، چراکه هزار و ۱۰۰ مورد ثبت شده تنها کسانی هستند که در بیمارستان های این کشور فوت شده اند. مشاوران علمی دولت خواستار افزایش دوره تعطیلی و منع رفت و آمد از ۱۵ روز به شش هفته شده اند.

آمار مبتلایان به کرونا در روسیه

در کشور روسیه نیز آمار مبتلایان به کووید-۱9 به ۶۵۸ تن افزایش یافته است.

اخبار بیشتر در مورد ویروس کرونا

جدیدترین اخبار گردشگری در جهان بعد از شیوع ویروس کرونا

گزارش تصویری از تاثیر کرونا بر صنعت گردشگری

آخرین وضعیت عبور و مرور از ایران به کشورهای خارجی